Ajoneuvojen ostopolku alkaa Otavamedian kanavista – tavoita 30 000 uuden auton ostajaa joka viikko!

Otavamedian kiinnostusvetoinen mediakokonaisuus yhdistettynä Nettixin alustoihin löytää tehokkaasti suomalaiset autojen ostajat. Syvä kuluttajaymmärrys ja laadukas data varmistavat, että mainostaja pystyy kohtaamaan kuluttajan ostopolun kaikissa vaiheissa. Katso myös automainostajan kysymyksiin vastaavan videosarjamme kaikki neljä osaa!

Otavamedian verkoston kautta on helppo puhutella oikeita kohdeyleisöjä ja sytyttää kipinä auton hankintaan. Esimerkiksi Tekniikan Maailman, Veneen, Kipparin sekä Golf-lehden ja Golfpiste.comin kautta löytyy paljon autoista kiinnostunutta yleisöä.

Nettiauton kautta tavoittamiseen saa tuplasti tehoa, sillä niin autonvaihtajan kuin uuden auton ostajan tie vie Nettiauton sivustoille. Nettiauton valtava tarjooma ja data ovat kasvattaneet siitä jopa kymmenkertaisesti enemmän kävijöitä tavoittavan median lähimpään kilpailijaan verrattuna – jopa miljoona kiinnostunutta kävijää viikossa! Heistä 30 000 ilmoittaa suoraan etsivänsä nimenomaan uutta autoa ja toiset 60 000 ainakin harkitsevansa sitä. Kuluttajat käyttävät Nettiautoa muun muassa oman vaihtoauton arvon määrittämiseen – jopa autokauppiaat ja verottaja hyödyntävät sen läpinäkyvää ja luotettavaa vertailupalvelua.

”Otavamedian verkostossa näkyminen on mainostajalle kustannustehokasta ja tuottoisaa: näyt siellä, missä kysyntä on.”

Kun kuluttaja on vieraillut Nettiautossa tutkimassa henkilöautoja tai esimerkiksi Nettikoneessa hyötyajoneuvojen perässä, pystymme koko Otavamedian verkkoa hyödyntäen kasvattamaan herännyttä kiinnostusta kohti kauppaa. Voimme kattavaan kävijätietoon nojaten suunnitella kampanjan, joka tavoittaa ja ohjaa ostoon turvallisissa brändiympäristöissä. Käytössäsi on monipuolinen valikoima markkinoinnin keinoja, kuten uudelleenmarkkinointi ja kontekstuaalinen mainonta. Mediamyyntimme kautta saat aina tavoitteidesi mukaan räätälöidyn tarjouksen kampanjasta ja tarvittaessa materiaalin tuotantokin hoituu.

Näin mainostat ostopolun eri vaiheissa

Kun kuluttaja alkaa haaveilla uuden auton ostosta, hän aloittaa eri vaihtoehtojen tutkimisen. Jokainen uuden auton hankintaa harkitseva päätyy yleensä jossain ostopolun vaiheessa Nettiautoon. Haaveiluvaiheessa kuluttajalla on todennäköisesti jokin tietty merkki mielessä, ja tämän lisäksi jonkin kilpailevan merkin vastaava malli. Haaveiluvaiheessa mainostajan on erittäin tärkeää kertoa kuluttajalle oman automallin vahvuuksista ja niistä ominaisuuksista, jotka vastaavat kuluttajan tarpeisiin. Kun kuluttaja on vakuuttunut, oma automalli pääsee mukaan ostopolun seuraavan vaiheeseen, vertailuun. Vertailuvaiheessa täysin uuden brändin on vaikeampi nousta mukaan peliin, koska ”esikarsinta” on jo tehty.

”Haaveilu on otollisin vaihe vakuuttaa kuluttaja. Silloin oma automalli pääsee mukaan ostopolun seuraavan vaiheeseen, vertailuun.”

Vertailuvaiheessa kuluttajalle kannattaa tarjota tarkempaa tietoa ja yksityiskohtia automallin ominaisuuksista. Vertailuvaiheen kuluttajaa palvelevat erilaiset sisällöllisemmät ratkaisut kuten advertoriaalit, listaukset, koejaot ja testitulokset. Näitä sisältöjä voi julkaista digitaalisesti ja printissä monissa autoista kiinnostuneiden medioissa, ja kävijäohjausta sisältöihin tehostetaan uudelleenmarkkinoinnilla. Vertailuvaiheessa lisätiedon ja ominaisuuksien selkeään esittämiseen kannattaa panostaa, sillä yksikin kuluttajalle tärkeä ominaisuus saattaa ratkaista automallin valinnan. Lisäpalvelut, kuten sopivat rahoitus- ja vakuutusratkaisut, on syytä kertoa vertailuvaiheessa.

”Vertailuvaiheessa lisätiedon ja ominaisuuksien selkeään esittämiseen kannattaa panostaa, sillä yksikin kuluttajalle tärkeä ominaisuus saattaa ratkaista automallin valinnan.”

Nettix nosto4

Kun vaihtoehtojen vertailu on saatu valmiiksi, viimeistelee ostopäätöksen oikea brändimielikuva ja ostamisen sujuvuus. Tukeehan brändimielikuva sitä, että kuluttajan valinta osui nappiin? Entä miten helpoksi ja loogiseksi kuluttaja kokee itse ostamisen? Eihän ostotapahtuma jää kesken? Miten kuluttajalle viestitään kaupanteon jälkeen? Datan avulla pystymme rakentamaan ehjän ostoputken vaikka tietystä hintaluokasta tai automalleista kiinnostuneille auton ostajille.

”Osaamme puhutella uusien ja käytettyjen autojen etsijöitä, autojen ominaisuuksien vertailijoita, valintansa jo tehneitä ostajia sekä herättää autokuumeen talviunesta.”

Autoista ja moottoriajoneuvoista kiinnostuneista tavoitamme viikon aikana 49%.

Lähde Mind Kuluttaja 1-6/2020, Kantar Oy. Kohderyhmän koko 859 000.

Nettiauto.comin yli
600 000 myytävän auton alusta

Kävijän tunnistamisen ja mainonnan työkalut ostopolun eri vaiheissa

Sitoutuneet lukijat ja valittujen brändien korkea autokiinnostus

Hankinnoista vastaavat päättäjät ja ostovoimaiset kontaktit

Täyden palvelun mainoskumppanuus

Tuotimme neliosaisen videosarjan vastaamaan kaikkiin automainostajia kiinnostaviin kysymyksiin

Nettix Oy:n liiketoimintapäällikkö Erno Kalalahti kertoo, miten autokaupoilla olevat suomalaiset tavoittaa.

Kaikki jaksot ovat nyt katsottavissa
Osa 1: Miten Nettix auttaa mainostajaa uusien autojen markkinoinnissa?
Osa 2: Mikä on Nettixin rooli uusien autojen kaupassa?
Osa 3: Miksi automainostajan kannattaisi näkyä Nettixin palveluissa?
Osa 4: Miten paljon Otavamedian kautta tavoittaa uusista autoista kiinnostuneita?

Joko tehdään kauppaa?

Niko Vahtera
Key Account Manager
+358 50 359 0577

Ota yhteyttä