Otavamedian ja Asuntomessujen monivuotinen yhteistyö saa näyttävän jatkon vuodelle 2021

Kehittyvä yhteistyö tuo suosittujen messuluetteloiden ja perinteisen verkkonäkyvyyden rinnalle upean Asuntomessut-teemaosion.

Asuntomessut järjestetään 9.7. – 8.8.2021 Lohjalla, ja Otavamedian Deko-, Kotiliesi- ja TM Rakennusmaailma -brändit ovat jälleen messujen merkittävä yhteistyökumppani. Otavamedian ja Asuntomessujen vuosien yhteinen historia näkyy ennen kaikkea messuluetteloissa, jotka ilmestyvät kesällä Deko ja TM Rakennusmaailma -lehtien liitteinä.

Anne Pallaste

”Otavamedia on luottokumppani – vahvuus tulee pitkästä yhteistyöstä”

Anne Pallaste, Asuntomessujen kehitysjohtaja

Asuntomessujen kehitysjohtaja Anne Pallasteen mukaan yhteistyön sydän onkin laadukkaissa ja näyttävissä messuluetteloissa, joita uudet verkon ratkaisut täydentävät hienosti. 

”Otavamedia on Asuntomessujen luottokumppani”, Pallaste sanoo. ”Vahvuus tulee pitkästä yhteistyöstä. ”

Uusi Asuntomessut-teemasivusto

Perinteisten messuluetteloiden rinnalle on kuluvana keväänä avattu tyylikäs ja helppokäyttöinen Asuntomessut-teemasivusto, joka asuu Kotiliesi.fin alla. Teemasivustolle on koottu niin uusimmat messukuulumiset kuin aiempienkin Asuntomessujen kohokohdat. Kotiliesi.fi:n lisäksi sivustolla ovat vahvasti mukana myös Deko ja TM Rakennusmaailma. 

Kotiliesi.fi on asumisen sisältöjen suosituin sivusto Suomessa, ja sillä on yli miljoona sivunkatselua viikossa
(1 149 571, FIAM vk 14/21). 


Pandemiavuodet ovat asettaneet Asuntomessut haasteiden eteen, mutta Anne Pallasteen mukaan organisaatio on selvinnyt poikkeusoloista suunnitelmallisuudella, kekseliäisyydellä ja joustavuudella. Turvallisuus taataan joka kohdassa asiakaspolkua.  

”Viime vuonna meillä oli esimerkiksi aikaslotit jo pääsylipuissa, jotta turvavälit pystyttiin takaamaan. Yleisön kuljetus parkkipaikalta messualueelle hoidettiin paitsi busseilla myös Jopoilla, joita kävijät käyttivät siirtymiin”, Pallaste mainitsee. Turvallisuussuunnittelu tehdään myös Lohjalla hyvin tarkasti viranomaismääräyksiä noudattaen.

Virtuaalisuus lisääntyy

Lisäksi vuoden 2020 poikkeustilanne pakotti Asuntomessut kehittämään virtuaalimessujaan vauhdikkaasti. 

”Palaamme tavoitteissamme aina perustehtävään eli uudenlaisten asumisalueiden ja asumisratkaisujen esittelyyn yleisölle. Virtuaalimessuilla kodit pääsee kokemaan omalta kännykältä”, Pallaste kertoo. 

Miten messuyleisön tavoittaa?

Asuntomessuista kiinnostuneet kuluttajat tavoittaa Otavamedian verkon ja printin kautta tehokkaasti.

Verkon mainosratkaisut on tarkoitettu mainostajille, joiden tuote tai palvelu liittyy asumiseen, sisustamiseen, rakentamiseen tai remontointiin. Näin verkon sisällöt palvelevat kuluttajia, jotka ovat kiinnostuneita juuri asumisesta ja Asuntomessuista.

Verkon näkyvyyspaketti S

Haluatko kertoa messuosastostasi, kohteista, tarjouksista tai antaa vinkkejä asumiseen? Display-mainokset tuovat asiakkaan artikkeliin, tutustumaan sisältöösi.

  • artikkeli asuntomessut.fi-sivustolla
  • ohjaavaa displayta Otavan RON-verkostossa

Verkon näkyvyyspaketti M

Onko sinulla useampi näkökulma tai tuote asumiseen liittyen? Rakennetaan kaksi eri artikkelia, toinen uuteen teemaosioon ja toinen asuntomessut.fi-sivustolle. Display ohjaa kuluttajat sisältöjesi luo.

  • artikkeli kotiliesi.fi/asuntomessut -teemaosiossa
  • artikkeli asuntomessut.fi-sivustolla
  • ohjaavaa displayta Otavan RON-verkostossa

Otavamedia tuottaa artikkelit ja materiaalit asiakkaan aineistosta, avaimet käteen.

Messuluettelot

Dekon ja TM Rakennusmaailman virallisissa messuluetteloissa viestisi nousee esiin oikeassa ympäristössä ja laajalla lisäjakelulla. Messuluetteloiden sisältöihin palataan monta kertaa!

  • Deko nro 7, Lohjan Asuntomessujen virallinen sisustusluettelo. Unelmana omakotitalo. Kodin uudet pinnat ja materiaalit. Lisäjakelu 20 000 kpl sisustamisesta kiinnostuneille naisille.
  • TM Rakennusmaailma nro 6, Lohjan Asuntomessujen virallinen messuluettelo. Messujen parhaat talot – kolmen kärki. Lisäjakelu 20 000 kpl rakentamisesta ja remontoinnista kiinnostuneille naisille ja miehille. Tutkimusnumero.
  • Molempien luetteloiden varauspäivä 4.6. ja ilmestymispäivä 1.7.

Mediamyynti suunnittelee mielellään tarpeisiisi sopivan kokonaisuuden!

Lue lisää asumiseen liittyvistä mainosratkaisuista täältä >>

Kysy lisää näkyvyydestä Asuntomessujen yhteydessä

Virpi Åberg
Key Account Manager
+358 40 709 3137

Ota yhteyttä