Vanhoissa mielikuvissa piilee myös vahvoja laatutekijöitä

Kun sanoitamme mahdolliset ennakkoluulot, kohtaamme ne rohkeasti ja osoitamme ymmärtävämme asiakkaan maailmaa. Ja se on mainostajalle hyvä juttu. Vanhojen mielikuvien alta paljastuu media, jonka vahvuudet ovat laatutekijöissä.

1. Media, joka tuntee yleisönsä

Me todella tunnemme kohderyhmämme – setämiehet, tätinaiset ja niiden lisäksi noin 100 muuta kiinnostuskohderyhmää. Tavoitteenamme on toteuttaa mitattavia ja vaikuttavia mainonnan ratkaisuja asiakkaan liiketoiminnan hyödyksi. Tarjoamme turvallisen ja laadukkaan mediaympäristön sekä sisällöt, joiden parissa viihdytään pitkään. Olemme paketoineet verkkokävijöitämme kiinnostavat aiheet kiinnostuskohderyhmiksi, jotka pohjautuvat kävijöiden vierailuihin laadukkaiden sisältöjemme parissa. Hyödyntämällä reaaliaikaista dataa, pystymme tarjoamaan mainostajalle perinteisen peiton lisäksi markkinoiden laadukkaimmat täsmäkontaktit.

Luomme kiinnostuskohderyhmiä myös kontekstuaalisen kiinnostuksen mukaan. Tällöin esimerkiksi ruoka-artikkeleita kuluttavalle kävijälle voidaan näyttää ruoka-aiheista mainontaa Kotiliesi.fi-sivuilla, ja Tekniikan Maailman tai Nettiauton artikkeleita lukevalle autoharrastajalle voidaan tarjota mainospaikoilla rahoitusta uutta autoa varten. Autamme mainostajaa tavoittamaan ne ihmiset, jotka kuluttavat sisältöä ostopolun tärkeimmässä kohtauspisteessä – oman intohimonsa äärellä.

2. Tavoitamme suuren määrän sitoutuneita kävijöitä

”Otavamedia – ihan ok, mutta tavoittaako ne massoja?”

Jos massalla tarkoitetaan laajaa joukkoa tuntemattomia ihmisiä niin ei, emme tavoita. Entä suuren määrän kiinnostuneita ja sitoutuneita ihmisiä? Kyllä tavoitamme. Tarkemmin sanottuna yli 3,6 miljoonaa kävijää kuukaudessa. Otavamedian verkkosivuilla, joista pystymme tuottamaan mainostajalle kiinnostavaa dataa kohdennukseen. Lehtibrändimme ovat niin ikään suositumpia kuin koskaan – aikakauslehtiämme lukee 1,5 miljoonaa suomalaista ja niiden parissa viihdytään edelleen pitkiä aikoja. Olemme rakentaneet rakastettavia tuotteita, joihin lukijat sitoutuvat, niin painettuna kuin digitaalisina.

Teemme myös tutkimusta ja raportointia mainonnan vaikuttavuudesta. Otavamedian tutkittujen aikakauslehtimainosten huomioarvon keskiarvo on kasvanut entisestään vuosien varrella – nyt se on jo 67 % ja liitteiden huomioarvo jopa 76 %. Verkkomainonnan huomioarvon keskiarvo on desktop-kampanjoiden osalta 49 % ja mobiilikampanjoiden 49 %. Natiivikampanjoissa on muuta verkkomainontaa paremmat keskiarvot myönteisen mielikuvan rakentamisessa ja ostokiinnostuksen herättämisessä.

3. Otavamedia on vahva aikakauslehtimedia – mutta myös paljon muuta

”Otavamedia – eiks ne myy vaan paperia?”

Kyllä, myymme aikakauslehden sivuja. Itse asiassa aikakauslehtiämme lukee noin 1,5 miljoonaa suomalaista – ja niitä luetaan keskimäärin 42 minuuttia kerrallaan.

”Otavamedia – mut eihän ne tajua digistä mitään?”

Ei ihan niinkään – aikakauslehtien lisäksi meillä on verkkosisältöjä, podcasteja, videota, ilmoitussivustoja, keskustelupalstoja, blogeja ja mielenkiintoisia artikkeleita. Meitä klikataan, kuunnellaan, katsotaan, selataan, kommentoidaan, seurataan ja jaetaan monikanavaisesti.

Digitaalisen verkostomme kautta saamme yli 3,6 miljoonaa kävijää ja sovelluksissa 50 miljoonaa mainosnäyttöä kuukaudessa. Tuotamme yrityksen liiketoimintaa tukevaa ja strategiaa toteuttavaa, vaikuttavaa ja monikanavaista omaa mediaa yli sadalle asiakkaalle, julkishallinnon toimijalle, järjestölle ja liitolle. Käytössäsi on yli 90 asiantuntijaa sisältömarkkinoinnin, mainonnan, natiivi- ja vaikuttajamarkkinoinnin, viestinnän, liikkuvan kuvan ja datan osa-alueilta.

Jutellaanko lisää mainonnasta?

Jani Koivunen
Asiakkuusjohtaja
+358 40 514 1671

Ota yhteyttä