Otavamedia avaa asiakkailleen reaaliaikaisen näkymän kampanjoihin

Otavamedia avaa asiakkailleen mahdollisuuden seurata reaaliaikaisesti omien kampanjoiden toimivuutta ja edistymistä Googlen Data Studio -työkalun avulla.

Otavamedia avaa asiakkailleen mahdollisuuden seurata reaaliaikaisesti omien kampanjoiden toimivuutta ja edistymistä Googlen Data Studio -työkalun avulla.

Data Studio on uusi, Googlen beta-tuote, jonka avulla pystytään visualisoimaan digitaalisten kampanjoiden toimivuutta. Otavamedian asiakkaille tämä mahdollistaa kampanjoiden entistä paremman ja selkeämmän seurannan ja reagoinnin kampanjan toimivuuteen. Käytännössä asiakas saa Otavamedialta Data Studioon oman näkymän, josta voi reaaliaikaisesti tarkastella esimerkiksi natiivikampanjan eri elementtien suoriutumista, vierailijoiden kuluttajaprofiilia tai kampanjan tavoittavuutta.

”On hienoa, että Otavamedia toimii suunnannäyttäjänä suomalaisessa mediakentässä ottamalla laajasti käyttöön maailman johtavat online-mainontateknologiat ja tietoratkaisut asiakkaidensa hyödyksi. Tämä vahvistaa koko suomalaista online-mainonnan ekosysteemiä,” kertoo Googlen Suomen maajohtaja Antti Järvinen.

Kampanjan päätyttyä asiakkaan omaan Data Studio -näkymään voidaan lisätä tutkimustiedot mainonnan toimivuudesta, esimerkiksi mainoksen huomioarvo tai mainoksen herättämä ostokiinnostus. Asiakas saa tällöin visualisoituna kattavan kuvan digikampanjastaan. Mainostajalle tämä antaa mahdollisuuden kampanjan toimenpiteiden reaaliaikaiseen seuraamiseen ja toimii apuna saavutettujen tulosten analysoinnissa ja jatkotoimenpiteiden suunnittelussa.

”Haluamme jatkuvasti parantaa asiakaskokemusta muun muassa lisäämällä tiedon visualisointia ja reaaliaikaisuutta”, kiteyttää Otavamedian Head of Digital Media Sales Jukka Pulkkinen.

”Data Studiossa on uusi ominaisuus, jolla se voidaan integroida Googlen mainonnanhallintajärjestelmä DFP:n kanssa. Tämä avulla Otavamedia voi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden käyttää ja jakaa tietoja tehokkaammin omien sidosryhmiensä kesken. Tiedon visualisointi lisää läpinäkyvyyttä ja on selkeä askel Otavamedialla kohti dataan pohjautuvaa toimintaa”, kommentoi Fatima Sani, Regional Manager for Google Analytics Nordics.

Otavamedia avasi vuonna 2015 ensimmäisenä suomalaisena mediatalona reaaliaikaisen näkymän brändien verkkosivujen kävijätietoon digitieto.otavamedia.fi-palvelussa. Lisäksi Otavamedia kertoo avoimesti muun muassa, kuinka Vainu-kohdennustuotteen data kerätään sekä millaista kuluttajien käyttäytymiseen pohjautuvaa kävijätietoa on saatavilla.

Otavamedia Oy on yksi Suomen suurimpia verkkotoimijoita. Yli 30 verkkosivuston kautta tavoitetaan kuukausittain yli 3 miljoonaa ja mobiilisivustoilla 2,5 miljoonaa suomalaista. Otavamedia on osa Otava-konsernia. Otava-konserniin kuuluvat myös muun muassa Suomen suurin markkinapaikka NettiX Oy ja uutisportaali Ampparit Oy.

Lisätiedot:
Otavamedia
Jukka Pulkkinen, Head of Digital Media Sales
p. 050 390 4851
jukka.pulkkinen@otava.fi