Otavamedia on Suomen suurimpia toimijoita verkkomediassa

FIAM tuottaa jatkossa Suomen viralliset digitaalisten yleisöjen luvut. FIAM-mittausta tilaavien mediayhtiöiden internetliikenne kattaa noin 98% suomalaisten medioiden liikenteestä. Otavamedia sijoittuu mittauksissa verkkomedioiden kärkikastiin.

Otavamedia ja lähes kaikki suomalaiset mediayhtiöt sekä Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden liitto MTL ovat valinneet FIAMin uudeksi nettiyleisöjen mittaukseksi. FIAMin pohjalla ovat comScoren yleisömittaustuotteet. Koko toimialan yhteinen tavoite on tuottaa netin kävijämäärämittausta läpinäkyvästi ja vastuullisesti.

Kävijäluvut kaikkien nähtävillä ja käytettävissä

Suomessa nettiä käyttää noin 4,6 miljoonaa henkilöä. Suomalaisten verkkosivustojen kävijäluvut julkaistaan sivustolla www.fiam.fi, jossa ne ovat kaikkien nähtävillä ja vapaasti käytettävissä. Uutta FIAM-mittauksessa on eri alustoilla tapahtuvan päällekkäiskäytön poistaminen, minkä ansiosta medioista saadaan oikeat kokonaisyleisömäärät.

Otavamedia tavoittaa kuukaudessa yli 3 miljoonaa suomalaista verkkokävijää

Otavamedia sijoittuu FIAM-mittauksissa suomalaisista kaupallisista mediatoimijoista kolmen parhaan joukkoon. Otavamedian sivustot tavoittavat kuukausittain 3,1 miljoonaa eri verkkokävijää. Otavamedialla on yli 30 verkkosivustoa, joista suurimmat ovat Nettiauto.com (1 385 000), Kaksplus.fi (1 209 000), Anna.fi (1 221 000), Muropaketti.com (682 000) ja Tekniikan Maailma.fi (536 000).

”Digiaika haastaa meidät uudenlaiseen vuoropuheluun kohderyhmiemme kanssa. Viime vuosina olemme panostaneet merkittävästi digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen – tämä tarkoittaa laadukkaiden ja koukuttavien sisältöjen tarjoamista monikanavaisesti. Olemme myös kasvattaneet asemaamme verkkomainonnan markkinoilla – etumme on vahvat brändit ja se, että tunnemme suomalaiset. Tuotteillamme on selkeä tarve ja paikka kuluttajien elämässä”, kertoo Otavamedian Head of Digital Media Sales Jukka Pulkkinen.

Lähteet:

FIAM.fi
FIAM – comScore MMX MP, helmikuu 2018

Voisinko olla avuksi?

Jukka Pulkkinen
Head of Digital Media Sales
050 390 4851

Ota yhteyttä