Terveydeksi! on viidenneksi tärkein lääketiedon lähde

Tuore tutkimus osoittaa, että Otavamedia OMAn tuottama Terveydeksi!-lehti on suomalaisille tärkeämpi lääketiedon lähde kuin perinteinen media tai apteekkien muut asiakaslehdet.

Kun suomalaiset hakevat tietoa lääkkeistä, lähteiden viiden kärki on lääkärit, lääkkeiden pakkausselosteet, apteekkien henkilökunta, netti ja apteekeissa jaettava Terveydeksi!-lehti.

Tiedot käyvät ilmi tuoreesta Suomalaisten apteekkiasiointi 2018 -tutkimuksesta, jonka Taloustutkimus toteutti Suomen Apteekkariliiton toimeksiannosta tammikuussa.

Tutkimuksen mukaan yli 75 prosenttia suomalaisista hakee lääketietoa lääkäreiltä, lääkkeiden pakkausselosteista ja apteekin henkilökunnalta. Hieman alle 60 prosenttia etsii lääketietoa netistä. Terveydeksi!-lehdestä lääketietoa saa 17 prosenttia vastaajista. Seuraavaksi tärkeimmät lääketiedon lähteet ovat perinteinen media (13 %), apteekkien muut asiakaslehdet (11 %) ja sosiaalinen media (6 %).

”Lukijoiden korkea luottamus tuo mukanaan myös paljon vastuuta. Yksi Terveydeksi!-lehden tärkeimmistä tehtävistä on puolueettoman ja luotettavan lääketiedon tarjoaminen lukijoille, ja tätä työtä on pitkäjänteisesti tehty lehden toimituksessa. Kyselyn tulokset kertovat, että olemme tässä onnistuneet”, kommentoi päätoimittaja, viestintäproviisori Elina Aaltonen PharmaPress Oy:stä.

Otavamedia OMA vastaa Terveydeksi!-lehden toimituksesta ja ulkoasusta. Lehdellä on tuoreen KMT 2017 -tutkimuksen mukaan enemmän lukijoita kuin millään muulla suomalaisella terveyslehdellä: lukijamäärä on kasvanut 2,7 prosenttia edellisestä mittauksesta, ja tällä hetkellä yhtä numeroa lukee keskimäärin peräti 450 000 suomalaista.

”Terveydeksi!-lehden jutut tehdään aina huolellisesti: ne nojaavat tutkittuun tietoon ja haastateltavina on aina tieteellisesti pätevöityneitä huippuasiantuntijoita. Lukijamäärän kasvu kertoo siitä, että laadukkaasti tehdyllä terveysjournalismilla on kysyntää”, Aaltonen sanoo.

Terveydeksi!-lehti lyhyesti

> Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä apteekkien asiakaslehti tarjoaa luotettavaa tietoa terveydestä ja lääkkeistä

> Jaossa Apteekkariliiton jäsenapteekeissa, luettavissa verkossa

> Julkaisija Suomen Apteekkariliiton viestintäyhtiö PharmaPress Oy

> Tuotanto Otavamedia OMA

Miksi yritys tarvitsee oman median? Keräsimme viisi syytä!

Lue lisää