Vaikuttajamarkkinoinnilla Bio Luvilin tavoitteisiin
Xenia oli monikanavaisen kampanjan brändilähettiläänä yhdistäen persoonallaan kampanjan elementit selkeäksi kokonaisuudeksi. Kampanjaan reagoitiin erinomaisin tuloksin.
1. Lähtötilanne
Bio Luvil on kaikkien tuntema pyykinpesuainebrändi, joka haluaa huolehtia vaatteista ja pitää ne kauniina pitkään. Bio Luvil korostaakin, että erilaisille vaatteille kannattaa käyttää erilaisia pesuaineita, jotta pyykin puhtaaksi tulemisen lisäksi vaatteet säilyisivät kauniina mahdollisimman pitkään.
Kampanjan tavoite
Case Bio Luvil halusi puhutella 18-39-vuotiaita naisia ja opettaa heitä käyttämään erilaisia pesuaineita eri vaatteille ja luoda itsestään mielikuvaa pyykinpesueksperttinä. Asiakas halusi kampanjakasvoksi vaikuttajan, joka esiintyy kaikessa mainonnassa, läpi kampanjan. Kampanja suunniteltiin ja toteutettiin yhteistyössä mediatoimisto Mindsharen kanssa.
2. Ratkaisu
Ratkaisuksi valittiin natiivimainonta, ja kampanjakasvoksi valittiin palkittu bloggaaja Xenia, joka kirjoittaa Xenia’s Day -blogia Anna.fi:ssä. Blogi oli tämän natiivikampanjan keskiössä, ja blogiin ohjattiin liikennettä monikanavaisesti:
- Advertoriaalit
- Verkkoartikkelit
- Outstream-video
- Desktop- ja mobiiliparaatit
- Sosiaalisen median postaukset: Facebook ja Instagram
Kampanja oli kaksivaiheinen; ensimmäinen vaihe oli helmi-maaliskuussa ja toinen vaihe syys-lokakuussa.
Kuvassa on esimerkkejä kampanjatoteutuksista.
Bio Luvilin tarpeisiin sopi natiivimainonta, monikanavaisuus ja tunnettu bloggaaja kampanjakasvona.
3. Tulokset
- Case Bio Luvilin kampanjasisällöille (artikkelit, postaukset) saatiin 12 % enemmän uniikkeja lukukertoja kuin mikä oli tavoite
- sisältöjen parissa viihdyttiin – keskimääräinen aika sivulla oli lähes kaksi minuuttia (1:59)
- kävijöitä tuli kaikista ikäryhmistä, mutta suurin ryhmä oli 18-39-vuotiaat
- mainonnan jälkimittaus 04/18*: 92 % aikoi ostaa tuotteen
*LeanLab by Digitalist, 22.-25.4.2018
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
Otavamedia teki rohkeasti hieman uudenlaisia ehdotuksia kampanjaamme ja draivasi projektia ammattimaisella otteella eteenpäin.
Nordic Brand Manager
Unilever
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Vaikuttajamarkkinointi
-
Anna.fi
-
Monikanavainen kampanja
-
Videomainonta
-
Some-markkinointi
-
Anna-lehti
Tutustu Otavamedian suosittuihin bloggaajiin
Kiinnostaako vaikuttajamarkkinointi? Jutellaan!
Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.