Case Bio Luvil:
vaikuttajamarkkinoinnilla päästiin tavoitteisiin

Xenia oli monikanavaisen kampanjan brändilähettiläänä yhdistäen persoonallaan kampanjan elementit selkeäksi kokonaisuudeksi. Kampanjaan reagoitiin erinomaisin tuloksin.

1. Lähtötilanne

Bio Luvil on kaikkien tuntema pyykinpesuainebrändi, joka haluaa huolehtia vaatteista ja pitää ne kauniina pitkään. Bio Luvil korostaakin, että erilaisille vaatteille kannattaa käyttää erilaisia pesuaineita, jotta pyykin puhtaaksi tulemisen lisäksi vaatteet säilyisivät kauniina mahdollisimman pitkään.

Kampanjan tavoite

Bio Luvil halusi puhutella 18-39-vuotiaita naisia ja opettaa heitä käyttämään erilaisia pesuaineita eri vaatteille ja luoda itsestään mielikuvaa pyykinpesueksperttinä. Asiakas halusi kampanjakasvoksi vaikuttajan, joka esiintyy kaikessa mainonnassa, läpi kampanjan. Kampanja suunniteltiin ja toteutettiin yhteistyössä mediatoimisto Mindsharen kanssa.

2. Ratkaisu

Ratkaisuksi valittiin natiivimainonta, ja kampanjakasvoksi valittiin palkittu bloggaaja Xenia, joka kirjoittaa Xenia’s Day -blogia Anna.fi:ssä. Blogi oli tämän natiivikampanjan keskiössä, ja blogiin ohjattiin liikennettä monikanavaisesti:

  • Advertoriaalit
  • Verkkoartikkelit
  • Outstream-video
  • Desktop- ja mobiiliparaatit
  • Sosiaalisen median postaukset: Facebook ja Instagram

Kampanja oli kaksivaiheinen; ensimmäinen vaihe oli helmi-maaliskuussa ja toinen vaihe syys-lokakuussa.

Kuvassa on esimerkkejä kampanjatoteutuksista.

Bio Luvilin tarpeisiin sopi natiivimainonta, monikanavaisuus ja tunnettu bloggaaja kampanjakasvona.

3. Tulokset

  • kampanjasisällöille (artikkelit, postaukset) saatiin 12 % enemmän uniikkeja lukukertoja kuin mikä oli tavoite
  • sisältöjen parissa viihdyttiin – keskimääräinen aika sivulla oli lähes kaksi minuuttia (1:59)
  • kävijöitä tuli kaikista ikäryhmistä, mutta suurin ryhmä oli 18-39-vuotiaat
  • mainonnan jälkimittaus 04/18*: 79% oli huomannut kampanjan, 92 % aikoi ostaa tuotteen

*LeanLab by Digitalist, 22.-25.4.2018

92 % aikoi ostaa tuotteen
79 % huomasi kampanjan
Keskimääräinen sivun lukuaika 1:59 min
Yli 70 000 uniikkia sivulatausta
Sosiaalinen media tavoitti lähes 100 000
Bannereilla ja videoilla yhteensä yli 3 miljoonaa näyttöä

Otavamedia teki rohkeasti hieman uudenlaisia ehdotuksia kampanjaamme ja draivasi projektia ammattimaisella otteella eteenpäin.

Tiina Hissa
Nordic Brand Manager
Unilever

Kiinnostaako vaikuttajamarkkinointi? Jutellaan!

Maarit Nykänen
Kaupallinen tuottaja
358 40 717 1726

Ota yhteyttä