

Electroluxin natiivimainonnalla herätettiin kuluttajat
Huippukokit kotikeittiössä oli kampanjan kantava teema
1. Lähtötilanne
Case Electroluxin tavoitteina oli
- Esitellä Electroluxin kodinkonemallistoa
- Jatkuva näkyvyys
- Tuoda esille Electroluxin kodinkoneiden laadukkuutta ja monipuolisia ominaisuuksia
- Viestiä, että ”oikeilla välineillä jokainen voi olla kotikeittiössä huippukokki”
- Vaikuttaa top-of-mindiin
2. Ratkaisu
Kampanjassa herätettiin kuluttajan kiinnostus erilaisilla aktivoivilla sisällöillä, joissa toistettiin samaa tarinaa huippukokista kotikeittiössä. Keskiössä oli jatkuva viikoittainen näkyminen Annassa ja Kotiliedessä; sekä lehdessä että verkossa. Electrolux oli mukana Suklaapossun ja Frutti di Mutsin blogeissa, lisäksi hyödynnettiin testejä, artikkeleja ja advertoriaaleja. Kampanjan kruunasi Taste of Helsinki -tapahtumassa järjestetty leikkimielinen kisa.
Kampanjasisältöihin – sekä edelleen Electroluxin sivuille – ohjattiin Annan ja Kotilieden alalaitamainoksilla (stripe), paraatimainoksilla desktopissa ja mobiilissa, sekä somekanavien avulla.
Kuvissa on esimerkkejä eri kampanjatoteutuksista.
Kotikokkeja aktivoivat monikanavaiset sisällöt, testit, kilpailut, tapahtuma ja some.

3. Tulokset
Case Electroluxin kampanjasisällöt keräsivät yli 50 000 sivulatausta ja 180 000 kontaktia sosiaalisessa mediassa.
Natiivisisältöjen toimivuudesta kertoo pitkä sivuillaoloaika: keskimäärin 1 min 40 sek.
Kampanjan jälkeen tehdyssä jälkimittauksessa kampanja sai hyvät tunnusluvut: ostokiinnostus heräsi 87 %:ssa vastaajista ja 73 % oli sitä mieltä, että kampanja jätti mainostajasta positiivisen mielikuvan.
Kiinnostava viesti koukutti kohderyhmän monikanavaisessa ja tarkoin valitussa mediaympäristössä sekä varmisti kampanjan tavoitteiden toteutumisen.
Markkinointijohtaja
Electrolux
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Monikanavainen kampanja
-
Natiivimainonta
-
Some-markkinointi
-
Vaikuttajamarkkinointi
-
Anna.fi
-
Kotiliesi.fi
-
Anna-lehti
-
Kotiliesi-lehti
Mitä on natiivimainonta?
Miksi se on niin tehokasta?
Kiinnostaako natiivimainonta ja monikanavaiset kampanjat? Ota yhteyttä
Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Taksi Helsingin turvalliset ja luotettavat kyydit keräsivät lukijoiden huomion

Suomalainen Kirjakauppa – rakkaudella paketoituja aarteita

Kikkoman kasvatti myyntiään vaikuttajamarkkinoinnin avulla

HBO Maxin uutuussarjan lanseeraus liimasi naiskohderyhmän ruutujen ääreen

Sunin tiskikonetabletit saivat huikean tavoittavuuden natiivikampanjalla

Kampanja toi esille Mikkelin seudun parhaat puolet
