Electroluxin natiivimainonnalla herätettiin kuluttajat

Huippukokit kotikeittiössä oli kampanjan kantava teema

Jaa

1. Lähtötilanne

Case Electroluxin tavoitteina oli

  • Esitellä Electroluxin kodinkonemallistoa
  • Jatkuva näkyvyys
  • Tuoda esille Electroluxin kodinkoneiden laadukkuutta ja monipuolisia ominaisuuksia
  • Viestiä, että ”oikeilla välineillä jokainen voi olla kotikeittiössä huippukokki”
  • Vaikuttaa top-of-mindiin

2. Ratkaisu

Kampanjassa herätettiin kuluttajan kiinnostus erilaisilla aktivoivilla sisällöillä, joissa toistettiin samaa tarinaa huippukokista kotikeittiössä. Keskiössä oli jatkuva viikoittainen näkyminen Annassa ja Kotiliedessä; sekä lehdessä että verkossa. Electrolux oli mukana Suklaapossun ja Frutti di Mutsin blogeissa, lisäksi hyödynnettiin testejä, artikkeleja ja advertoriaaleja. Kampanjan kruunasi Taste of Helsinki -tapahtumassa järjestetty leikkimielinen kisa.

Kampanjasisältöihin – sekä edelleen Electroluxin sivuille – ohjattiin Annan ja Kotilieden alalaitamainoksilla (stripe), paraatimainoksilla desktopissa ja mobiilissa, sekä somekanavien avulla.

Kuvissa on esimerkkejä eri kampanjatoteutuksista.

Kotikokkeja aktivoivat monikanavaiset sisällöt, testit, kilpailut, tapahtuma ja some.

3. Tulokset

Case Electroluxin kampanjasisällöt keräsivät yli 50 000 sivulatausta ja 180 000 kontaktia sosiaalisessa mediassa.

Natiivisisältöjen toimivuudesta kertoo pitkä sivuillaoloaika: keskimäärin 1 min 40 sek.

Kampanjan jälkeen tehdyssä jälkimittauksessa kampanja sai hyvät tunnusluvut: ostokiinnostus heräsi 87 %:ssa vastaajista ja 73 % oli sitä mieltä, että kampanja jätti mainostajasta positiivisen mielikuvan.

Ostokiinnostus 87 %
Positiivinen mielikuva mainostajasta 73 %
Sisällöissä vietetty aika keskimäärin 1:40 min
Yli 50 000 sivulatausta
180 000 some-kontaktia

Kiinnostava viesti koukutti kohderyhmän monikanavaisessa ja tarkoin valitussa mediaympäristössä sekä varmisti kampanjan tavoitteiden toteutumisen.

Arto Arhipoff
Markkinointijohtaja
Electrolux

Kiinnostaako natiivimainonta ja monikanavaiset kampanjat? Ota yhteyttä

Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.