Case Lemon Juice & Glycerine:
Jalkahoitosarjan onnistunut lanseeraus

Uutuustuotteen lanseeraus haluttiin tehdä tuomalla tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

1. Lähtötilanne

Kampanjan tavoitteena oli lanseerata uusi jalkahoitotuote ja vauhdittaa samalla koko Lemon Juice & Glycerinen jalkahoitosarjan myyntiä. Case Lemon Juice & Glycerine toi tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

2. Ratkaisu

Lemon Juice & Glycerinen kampanja keväällä 2016 oli kaksivaiheinen, jossa teemana oli ”jalat kesäksi kuntoon”. Mediavalikkona oli Otavamedian display-, printti- ja nativiimainonta, jota tuettiin sosiaalisen median kanavissa. Ensimmäisessä vaiheessa rekrytoitiin testiryhmä testaamaan Lemon Juice & Glycerinen jalkahoitotuotteita. Testiryhmäläiset ottivat kuvia kesäjaloistaan ja kuluttajat äänestivät hauskinta kuvaa. Toisessa vaiheessa arvottiin 150€ arvoinen lahjakortti kenkäliikkeeseen sekä tuotepalkintoja. Myös äänestyksellä valitulle voittajalle annettiin edellämainitut palkinnot.

Kampanjalle rakennettiin oma kampanjasivusto, lisäksi kampanja oli esillä monikanavaisesti Otavamedian verkossa:

  • Nostoja anna.fi-sivustolla
  • Nostoja anna.fi-uutiskirjeessä
  • Nostoja anna.fi:n Facebook- ja Instagram-sivuilla
  • Anna-lehdessä neljä nostoa
  • Display-mainontaa anna.fi-sivustolla

Testiryhmä ja sosiaalinen media ottivat kuluttajat aktiiviseksi osaksi kampanjaa.

3. Tulokset

Kohderyhmä tavoitettiin ja aktivoitiin onnistuneesti:

  • Kampanjasivun katselut 21 632 kertaa
  • Testiryhmään haki 438 henkilöä, joista mukaan valittiin 50 henkilöä
  • Kilpailuäänestykseen osallistui yhteensä 5 078 henkilöä
  • Kampanjasivulla vietettiin keskimäärin 2:08 min.

Mediayhdistelmä tuotti erinomaiset tulokset:

  • Erinomainen huomioarvo printtiadvertoriaalin nähneissä: 71 %
  • Verkkomainonnan nähneistä 94 % oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
  • Mainonta herätti paljon myönteisiä tuntemuksia, 94 % verkkomainonnan nähneistä ja 92 % printtimainonnan nähneistä halusivat tietää tuotteesta lisää
Kampanjasivulla noin 22 000 sivulatausta
438 hakijaa testiryhmään, johon valittiin 50
Kampanjasivun lukuaika keskimäärin 2:08 min
Printtiadvertoriaalin huomioarvo 71 %
Verkkomainontaa nähneillä 94 % ostokiinnostus
Mainontaa nähneistä 92 – 94 % halusi lisätietoa tuotteesta

Online- ja aikakauslehtikampanja oli erittäin onnistunut. Uutuustuote Lemon Juice & Glycerine Jalkakuorinnan myynti lähti hyvin käyntiin ja muut jalkatuotteet meinasivat loppua kesken suuren kysynnän takia. Yhteistyö Otavamedian kanssa toimi koko ajan erittäin hyvin. Kaiken kaikkiaan kampanja sujui yli odotusten.

Haluatko jutella lisää? Ota yhteyttä

Risto Laine
Myyntijohtaja
0400 678 188

Ota yhteyttä