

Maritimille lisää tunnettuutta ja myyntiä natiivimainonnalla
Venelehti.fin verkkoartikkelien sarja tavoitti veneilijät
1. Lähtötilanne
Case Maritim sai alkunsa Maritimin tavoitteesta lisätä veneilyvarusteidensa tunnettuutta ja myyntiä. Tuotevalikoima on laaja, joten tarvittiin ratkaisu, jolla tuotteita pystyttiin esittelemään asiantuntevasti ja riittävän kattavasti. Kampanjan kohderyhmäksi muodostui luontevasti veneilevät suomalaiset.
2. Ratkaisu
Verkkoartikkeli oli täydellisesti Maritimin tarpeisiin soveltuva ratkaisu. Otavamedia tuotti Maritimille seitsemän artikkelia Venelehti.fissä. Asiantuntevat ja lukijalle lisäarvoa tuovat artikkelit antoivat tarpeellista tietoa tuotteen aihepiiristä ja ohjasivat sekä Maritimin verkkokauppaan että lähimmän jälleenmyyjän luo. Artikkeleissa nostetut tuotteet olivat:
- Pelastusliivit
- 1852 työkalut
- Handy Dock
- Keel Shield
- 1852 varusteet
- 1852 saappaat
- NMEA liitinsarja
Artikkelit koottiin kiinteän näkyvyyselementin alle venelehti.fi-sivulla (katso kuva alla).
Natiivimainonnan seitsemän artikkelin sarja tavoitti suomalaiset veneilijät.

Artikkeleita markkinoitiin näyttävällä Cross Screen displaykampanjalla Otavamedian RON-verkostossa. Alla on muutamia esimerkkejä käytetyistä bannerimainoksista.


3. Tulokset
Case Maritimin kampanjaratkaisu osoittautui todella onnistuneeksi. Venelehti.fin mediaympäristö on paras mahdollinen veneilystä kiinnostuneille, sillä
- artikkelien keskimääräinen lukuaika oli 2:14 min
Otavamedian verkosto toimi erinomaisesti kävijäohjauksessa, sillä
- kampanjabannerit saivat yli 1,2 miljoonaa näyttökertaa
- valittu mediaympäristö toimi hyvin: bannerit olivat niiden sisältöjen yhteydessä, joiden käyttäjät olivat Maritimin veneilytarvikkeista kiinnostuneita.
- bannerien keskimääräinen klikkiprosentti oli todella hyvä, ctr 4,16 %!
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
Otavamedian tarjoama ratkaisu toimi mainiosti. Kampanja sai hyvää näkyvyyttä ja Otavamedian tuottamat materiaalit olivat asiantuntevia ja laadukkaita. Kauppa kävi niin myymälöissä kuin verkkokaupassakin.
Myynti- ja markkinointijohtaja
Maritim
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Venelehti.fi
-
Verkkomainonta
Mitä on natiivimainonta?
Miksi se on niin tehokasta?
Ota yhteyttä, etsitään sinulle sopivin mainosratkaisu
Antti Tikkanen
Myyntipäällikkö
+358 45 842 7800
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Suomalainen Kirjakauppa – rakkaudella paketoituja aarteita

Kikkoman kasvatti myyntiään vaikuttajamarkkinoinnin avulla

HBO Maxin uutuussarjan lanseeraus liimasi naiskohderyhmän ruutujen ääreen

Sunin tiskikonetabletit saivat huikean tavoittavuuden natiivikampanjalla

Kampanja toi esille Mikkelin seudun parhaat puolet

Lumon inspiroi kuluttajien parveke- ja terassiunelmia natiivikampanjalla
