Case Maritim:
natiivimainonnalla lisää tunnettuutta ja myyntiä

Venelehti.fin verkkoartikkelien sarja tavoitti veneilijät

1. Lähtötilanne

Case Maritim sai alkunsa Maritimin tavoitteesta lisätä veneilyvarusteidensa tunnettuutta ja myyntiä. Tuotevalikoima on laaja, joten tarvittiin ratkaisu, jolla tuotteita pystyttiin esittelemään asiantuntevasti ja riittävän kattavasti. Kampanjan kohderyhmäksi muodostui luontevasti veneilevät suomalaiset.

2. Ratkaisu

Verkkoartikkeli oli täydellisesti Maritimin tarpeisiin soveltuva ratkaisu. Otavamedia tuotti Maritimille seitsemän artikkelia Venelehti.fissä. Asiantuntevat ja lukijalle lisäarvoa tuovat artikkelit antoivat tarpeellista tietoa tuotteen aihepiiristä ja ohjasivat sekä Maritimin verkkokauppaan että lähimmän jälleenmyyjän luo. Artikkeleissa nostetut tuotteet olivat:

  • Pelastusliivit
  • 1852 työkalut
  • Handy Dock
  • Keel Shield
  • 1852 varusteet
  • 1852 saappaat
  • NMEA liitinsarja

Artikkelit koottiin kiinteän näkyvyyselementin alle venelehti.fi-sivulla (katso kuva alla).

Natiivimainonnan seitsemän artikkelin sarja tavoitti suomalaiset veneilijät.

Artikkeleita markkinoitiin näyttävällä Cross Screen displaykampanjalla Otavamedian RON-verkostossa. Alla on muutamia esimerkkejä käytetyistä bannerimainoksista.

3. Tulokset

Case Maritimin kampanjaratkaisu osoittautui todella onnistuneeksi. Venelehti.fin mediaympäristö on paras mahdollinen veneilystä kiinnostuneille, sillä

  • artikkelien keskimääräinen lukuaika oli 2:14 min (Venelehti.fin keskiarvo 1:56 min)
  • artikkeleja luettiin yli 30 000 kertaa

Otavamedian verkosto toimi erinomaisesti kävijäohjauksessa, sillä

  • kampanjabannerit saivat yli 1,2 miljoonaa näyttökertaa
  • kampanjabannereita klikattiin peräti 52 003 kertaa. Valittu mediaympäristö toimi hyvin: bannerit olivat niiden sisältöjen yhteydessä, joiden käyttäjät olivat Maritimin veneilytarvikkeista kiinnostuneita.
  • bannerien keskimääräinen klikkiprosentti oli todella hyvä, ctr 4,16 %!
Artikkelien keskimääräinen lukuaika oli 2:14 min
Artikkeleita luettiin yli 30 000 kertaa
Bannerit saivat yli 1,2 miljoonaa näyttökertaa
Bannereita klikattiin yli 52 000 kertaa
Bannerien ctr 4,16 %

Otavamedian tarjoama ratkaisu toimi mainiosti. Kampanja sai hyvää näkyvyyttä ja Otavamedian tuottamat materiaalit olivat asiantuntevia ja laadukkaita. Kauppa kävi niin myymälöissä kuin verkkokaupassakin.

Jan Kansanaho
Myynti- ja markkinointijohtaja
Maritim

Ota yhteyttä, etsitään sinulle sopivin mainosratkaisu

Fredrik Ström
Myyntipäällikkö
040 5752 535

Ota yhteyttä