

Ainutlaatuinen JYP:in yhteisövideo nostattaa keskisuomalaista identiteettiä
Otavamedia OMAn tuottama yhteisövideo nostaa etualalle joukon ihmisiä, aivan tavallisia keskisuomalaisia, jotka yhdessä muodostavat alueen merkittävimmän yhteisön.
1. Lähtötilanne
”JYP on koko Keski-Suomen yhdistävä yhteisö. Halusimme kuvata ytimekkään kattavasti, mitä Jyväskylä ja Keski-Suomi on ja miten se kiteytyy JYPissä” tiivistää yhteisövideon tavoitteen JYPin toimistusjohtaja Aku Vallenius.

2. Ratkaisu
Otavamedia OMAn tuottama yhteisövideo nostaa etualalle joukon ihmisiä, aivan tavallisia keskisuomalaisia, jotka yhdessä muodostavat alueen merkittävimmän yhteisön. Keski-Suomi ja Jyväskylä piirtyvät esteettisinä videolle, jossa itse jääkiekko on vain viitteellistä ja pelaajat tasavertaisia palasia suuressa yhteisössä.
Videon ensisijainen käyttötarkoitus on toimia nostattajana JYPin ottelutapahtumien yhteydessä, mutta sitä tullaan jakamaan myös JYPin sekä yhteistyökumppaneiden somekanavissa. Mukana videon mahdollistamisessa ovat olleet myös Jyväskylän kaupunki sekä Keski-Suomen liitto.
JYP osoitti asiakkaana ihailtavaa rohkeutta, lähtiessään toteuttamaan NHL-tyylistä ratkaisua, jossa laji, seura ja joukkue yhdistettiin osaksi maakuntaa ja yhteisöä – eikä toisinpäin.
Otavamedian idean ja käsikirjoituksen jälkeen olin varma, että tuotanto ja lopullinen toteutus tulevat vastaamaan meidän alkuperäistä ajatusta parhaalla mahdollisella tavalla.
Toimitusjohtaja
JYP
3. Tulokset
”Otavamedian idean ja käsikirjoituksen jälkeen olin varma, että tuotanto ja lopullinen toteutus tulevat vastaamaan meidän alkuperäistä ajatusta parhaalla mahdollisella tavalla”, kertoo JYPin toimitusjohtaja Aku Vallenius.
”Kokonaisuudessaan prosessi meni erittäin hienosti. Otavamedian toimintatapojen ansioista minulla oli varma olo koko prosessin ajan. Meidät pidettiin hyvin ajantasalla ja viestintä meidän suuntaan oli laadukasta ja selkeää. Lopullinen video on upea”, Vallenius jatkaa.
”JYP osoitti asiakkaana ihailtavaa rohkeutta, lähtiessään toteuttamaan NHL-tyylistä ratkaisua, jossa laji, seura ja joukkue yhdistettiin osaksi maakuntaa ja yhteisöä – eikä toisinpäin. Yhteisövideolla on ylevä tavoite: se haluaa nostattaa keskisuomalaista identiteettiä ja yhdistää siihen oleelliseksi osaksi myös jyppiläisyyden” kommentoi Otavamedian kaupallinen tuottaja Harri-Pekka Pietikäinen.
Kokonaisuudessaan prosessi meni erittäin hienosti. Otavamedian toimintatapojen ansioista minulla oli varma olo koko prosessin ajan.
Toimitusjohtaja
JYP
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Videotuotannot
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Volkswagenin tuotelanseeraus tehtiin onnistuneesti verkkolähetyksenä

Stella Kotipalvelut Oy sai laadukkaalla videolla huikeaa näkyvyyttä

Audille rakennettiin oman ja ostetun median kokonaisuus, josta tuli käsite

Saunomisen ympärille rakennetut Harvian sisällöt kiinnostivat

Asianajajaliitton 100-vuotisjuhlavideo nostaa esiin arvot
