Ainutlaatuinen JYP:in yhteisövideo nostattaa keskisuomalaista identiteettiä

Otavamedia OMAn tuottama yhteisövideo nostaa etualalle joukon ihmisiä, aivan tavallisia keskisuomalaisia, jotka yhdessä muodostavat alueen merkittävimmän yhteisön.

Jaa

1. Lähtötilanne

JYP on koko Keski-Suomen yhdistävä yhteisö. Halusimme kuvata ytimekkään kattavasti, mitä Jyväskylä ja Keski-Suomi on ja miten se kiteytyy JYPissä” tiivistää yhteisövideon tavoitteen JYPin toimistusjohtaja Aku Vallenius.

2. Ratkaisu

Otavamedia OMAn tuottama yhteisövideo nostaa etualalle joukon ihmisiä, aivan tavallisia keskisuomalaisia, jotka yhdessä muodostavat alueen merkittävimmän yhteisön. Keski-Suomi ja Jyväskylä piirtyvät esteettisinä videolle, jossa itse jääkiekko on vain viitteellistä ja pelaajat tasavertaisia palasia suuressa yhteisössä.

Videon ensisijainen käyttötarkoitus on toimia nostattajana JYPin ottelutapahtumien yhteydessä, mutta sitä tullaan jakamaan myös JYPin sekä yhteistyökumppaneiden somekanavissa. Mukana videon mahdollistamisessa ovat olleet myös Jyväskylän kaupunki sekä Keski-Suomen liitto.

JYP osoitti asiakkaana ihailtavaa rohkeutta, lähtiessään toteuttamaan NHL-tyylistä ratkaisua, jossa laji, seura ja joukkue yhdistettiin osaksi maakuntaa ja yhteisöä – eikä toisinpäin.

Otavamedian idean ja käsikirjoituksen jälkeen olin varma, että tuotanto ja lopullinen toteutus tulevat vastaamaan meidän alkuperäistä ajatusta parhaalla mahdollisella tavalla.

Aku Vallenius
Toimitusjohtaja
JYP

3. Tulokset

Otavamedian idean ja käsikirjoituksen jälkeen olin varma, että tuotanto ja lopullinen toteutus tulevat vastaamaan meidän alkuperäistä ajatusta parhaalla mahdollisella tavalla”, kertoo JYPin toimitusjohtaja Aku Vallenius.

Kokonaisuudessaan prosessi meni erittäin hienosti. Otavamedian toimintatapojen ansioista minulla oli varma olo koko prosessin ajan. Meidät pidettiin hyvin ajantasalla ja viestintä meidän suuntaan oli laadukasta ja selkeää. Lopullinen video on upea”, Vallenius jatkaa.

”JYP osoitti asiakkaana ihailtavaa rohkeutta, lähtiessään toteuttamaan NHL-tyylistä ratkaisua, jossa laji, seura ja joukkue yhdistettiin osaksi maakuntaa ja yhteisöä – eikä toisinpäin. Yhteisövideolla on ylevä tavoite: se haluaa nostattaa keskisuomalaista identiteettiä ja yhdistää siihen oleelliseksi osaksi myös jyppiläisyyden” kommentoi  Otavamedia OMAn kaupallinen tuottaja Harri-Pekka Pietikäinen.

Kokonaisuudessaan prosessi meni erittäin hienosti. Otavamedian toimintatapojen ansioista minulla oli varma olo koko prosessin ajan.

Aku Vallenius
Toimitusjohtaja
JYP

Ammattilaisen käsissä viestisi ei jää jalkoihin.

Sanna Grav
Videotuottaja
044 5487 546

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.