S-market nosti brändimielikuvaa Unelmien joulu -teemaosiossa

Kumppanuus Kotiliesi.fin Unelmien joulu –teemaosiossa, monikanavainen näkyvyys ja vaikuttajayhteistyö vakuuttivat kuluttajat.

Jaa

1. Lähtötilanne

S-market halusi kampanjan kautta vahvistaa kuluttajien mielikuvaa S-marketista ruokakauppana, jossa on laaja, laadukas ja edullinen valikoima. Otavamedian Mediamyynti, Natiivimainonnan tiimi ja Digitaalisen kehittämisen tiimi suunnittelivat S-marketin kanssa näyttävän ja monikanavaisen ratkaisun, joka pystyi tavoitteen saavuttamaan.

2. Ratkaisu

Luontainen kanavaratkaisu löytyi Kotiliesi.fin Unelmien joulu -teemaosiosta, jonne S-marketin ruoka-inspiraatioihin, resepteihin ja kattaukseen liittyvät sisällöt sopivat erinomaisesti. Teemaosion ympärille rakentui kampanja, joka kampanja-aikana 1.11.2020 – 10.1.2021 laajeni monipuolisesti eri kanaviin. Asioinnin helppous, laatu ja edullisuus, S-marketin premium-tuotevalikoima ja uudistettu palvelutarjooma pääsivät näissä yhteyksissä hyvin esille.

Kampanja rakentui näistä osista

  • Kotilieden Unelmien joulu -teemaosion haltuunotto S-marketin bannereilla
  • Vaikuttajayhteistyökumppani, Suomen suosituin leivontablogi Suklaapossu (postaukset pikkujouluherkuista ja joulun jälkiruoista)
  • Kolme artikkelia Unelmien joulu -osiossa (itsenäisyyspäivän menu, joulun kalapöytä, vuodenvaihteen menu)
  • Blogipostaukset ja artikkeli Kotiliesi.fi ja Anna.fi
  • Kotilieden ja Annan uutiskirjenostot ja sosiaalisen median postaukset
  • Avaussivun bannerit Kotiliesi.fi ja Anna.fi
  • Näkyvyys Kotilieden joulukalenterissa (viisi luukkua)

Katso alta esimerkkikuvia kampanjan näkyvyydestä ja toteutuksista eri kanavissa. Klikkaa kuva suuremmaksi.

3. Tulokset

S-marketin kumppanuus Kotiliesi.fin Unelmien joulu –teemaosiossa onnistui erinomaisesti tavoitteisiin nähden, niin lukujen kuin sisältöjen monipuolisuudenkin valossa. Sisältöjen lukuajat saavuttivat huomattavan hyvät tulokset ja somesisältöjä kommentoitiin ahkerasti. Tämä osoittaa sisältöjen kiinnostavuuden ja onnistuneen räätälöinnin juuri Kotilieden yleisölle.

Kaupallinen tuottaja Henna Manninen Otavamedialta kommentoi kampanjaa näin:
”S-marketin onnistuneen joulukampanjan taustalla oli sisältöelementtien monipuolisuus. Ääneen pääsivät paitsi keskenään erityyliset vaikuttajat, myös S-marketin oma asiantuntija. Yleisön aktiivinen osallistaminen sekä S-marketin juhlakauden omia teemoja mukailleet sisällöt loivat kampanjalle viimeisen silauksen.”

Kampanja lukujen valossa:

  • Natiivi- ja blogisisältöjen yhteenlaskettu tavoittavuus lähes 85 000
  • Display-näyttöjä yli kuusi miljoonaa
  • Suklaapossun suosituin blogipostaus sai 31 643 sivunkatselua ja sisällön parissa vietettiin keskimäärin 05:02-06:10
  • Näyttökertoja Otavamedian sosiaalisen median verkostossa 380 679
  • Kommentteja, tykkäyksiä ja jakoja 6 303
Lähes 85 000 sisältöjen lukukertaa
Yli 6 miljoonaa display-näyttöä
Yli 91 000 display-kampanjan klikkausta
Reilu 10 000 osallistumista arvontoihin
Parhaan blogipostauksen lukuaika keskimäärin 06:10
Yli 380 000 näyttöä kohderyhmälle sosiaalisessa mediassa

Olimme tyytyväisiä yhteistyöhön – haimme joulun kampanjassamme näkyvyyttä relevanteissa medioissa S-marketille inspiroivan sisällön muodossa. Otavamedian Unelmien joulu -haltuunotolla saavutimme asettamamme tavoitteet tavoittavuuden suhteen ja monikanavaiset toteutukset tässä kokonaisuudessa rakensivat S-marketin mielikuvaa tavoiteltuun suuntaan sekä aktivoivat kuluttajia. Yhteistyö Otavamedian oli kaiken lisäksi sujuvaa, mukavaa ja helppoa.

Johanna Koskela
Marketing Automation & Growth Marketing Lead
S-ryhmä

Haluatko jutella natiivimainonnasta?


Maarit Nykänen
Tiimin esimies, Natiiviratkaisut
+358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.