Stella Kotipalvelut Oy sai laadukkaalla videolla huikeaa näkyvyyttä

Otavamedia OMA ja Stella kotipalvelut ovat toteuttaneet vuoden aikana kolme mittavaa videoprojektia. Tavoitteena on pitkäkestoinen hyöty, jonka myötä videoiden jalkauttaminen ja jakelualusta ovat tarkkaan harkitut.

Jaa

1. Lähtötilanne

Stella Kotipalvelut Oy on markkinajohtaja siivouksen, lastenhoidon, terveydenhuollon ja turvalaitteiden kotiin tuotettavissa palveluissa. Stellan toiminnassa korostuu ihmisyys ja välittäminen. Kaiken pohjalla on lupaus siitä, että suomalaiset voisivat elää parempaa arkea ja onnellisempaa elämää omassa kodissaan.

Otavamedia OMA ja Stella Kotipalvelut ovat toteuttaneet vuoden 2018-19 aikana kolme mittavaa videoprojektia, joista jokainen on koostunut useamman videon muodostamasta kokonaisuudesta. Case Stellan tavoitteena on ollut pitkäkestoinen hyöty, jonka myötä myös videoiden jalkauttaminen ja jakelualusta ovat tarkkaan harkitut. Kukin kokonaisuus suunnattiin palvelemaan tiettyä Stellan ydintoimintaa.

2. Ratkaisu

Stellasta elämää (siivousvinkkivideot)

Jokapäiväisistä siivousvinkeistä haluttiin viestiä viihdyttävästi 15 vinkkivideon kautta, jotka eivät olleet itsestään selviä ja juuri siksi yllättävän hyödyllisiä. Videoiden tunnelma rakennettiin valoisaksi ja hyväntuuliseksi. Näyttelijä Eero Ritalan spiikki toi lisänä komiikkaa ja helposti lähestyttävyyttä.

Videot julkaistiin sekä Stellan oman median kanavissa (asiakaskirjeet, blogijulkaisut, palvelusivusto), että myös ansaitun ja ostetun median alustoilla (YouTube, FB, IG, Twitter).

Toteutimme kolme videoprojektia, jotka kukin palvelivat tiettyä ydintoimintaa.

Stellanen orkesteri (lastenlauluvideot)

Kuusi lastenlauluvideota on jotain täysin uutta kaupallisen oman median saralla.Yhteistyökumppaniksi valikoitui Mirkka & Luis –duo, jonka yhtye valjastettiin Stellaseksi orkesteriksi. Kuuden lastenlaulun ympärille rakennettiin kotoisa studio, sekä näytellyt spiikkiosuudet, jotka tukivat laulujen sanomaa.

Videot julkaistiin jälleen Stellan oman median kanavissa, jonka lisäksi ostettua ja ansaittua mediaa lähdettiin hakemaan YouTubesta, Facebookista ja Twitteristä. Jo ensimmäisten uutiskirjeiden avausprosentti oli yli 30 %.

Minun Stellani (asiakaskohtaamiset)

Asiakaskohtaamisissa haluttiin nostaa esiin ihmisiä ja persoonia. Sen sijaan, että olisimme lähteneet avaamaan eri palveluratkaisuja, päätimme antaa puhtaasti äänen heille, keitä Stella on tavalla tai toisella pystynyt auttamaan.

3. Tulokset

Case Stella pääsi tavoitteisiin kaikilla asetetuilla mittareilla.

Siivousvinkkivideot: Uutiskirjeiden avausaste oli yli 45 % (parhaimmillaan jopa 60 %). YouTubessa vinkit ovat tavoittaneet jo yli 2,3 miljoonaa suomalaista ja vinkkejä on katsottu lähes 750 000 kertaa.

Lastenlauluvideot: YouTubessa lastenlaulujen mainokset ovat näkyneet yli 730 000 kertaa. Itse lastenlauluja on katsottu lähes kuusituhatta tuntia. Facebookin kautta lastenlaulut ovat tavoittaneet yli 160 000 suomalaista.

Asiakaskohtaamisvideot suunniteltiin tukemaan myös lineaaritelevisioon suunnattua kampanjointia.

Video kumppanuudesta

Stella Kotipalvelut Oy:n markkinointiviestinnän- ja kuluttajapalveluiden johtaja Aarne Töllinen kävi Otavamedialla keskustelemassa mm. oman ja ostetun median tulevaisuudesta sekä Stellan ja Otavamedia OMAn kumppanuudesta. Katso tallenne täällä.

Uutiskirjeiden avausprosentti oli keskimäärin 45
YouTubessa vinkkivideot saavuttivat jopa 2,3 miljoonaa suomalaista
Lastenlaulujen videomainokset YouTubessa näkyivät lähes 730 000 kertaa

Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!

Uskallettiin nostaa laaturimaa ja tehdä videoista tv-spotit.

Aarne Töllinen
markkinointiviestinnän ja kuluttajapalveluiden johtaja
Stella Kotipalvelut Oy

Vaikuttavia tarinoita videoilla. Ota yhteyttä, niin jutellaan!

Maarit Kauppinen
Head of Customer Group
+358 40 525 9190

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.