Case US-Parts:
natiivimainos Kippari-lehdessä lisäsi verkkokaupan myyntiä

Uusi mainosmuoto – natiiviartikkeli Kipparissa ja Veneessä – herätti lukijoiden kiinnostuksen ja sai kassakoneen laulamaan.

1. Lähtötilanne

Jo 40-vuotias US-Parts on viime aikoina panostanut verkkokauppaan, joka onkin vahvassa kasvussa mm. hyvin toimivan haun ansiosta. Mainonnan tavoitteena olikin saada kävijöitä verkkokauppaan.

2. Ratkaisu

US-Parts hyödynsi uutta mainosmuotoa Helsingin venenäyttelyn alla ilmestyneessä Kippari-lehdessä. Aukeaman kokoisessa advertoriaalissa kuva Bella-veneestä kiinnitti lukijan huomion, ja samalla US-Parts pääsi kertomaan verkkokauppansa vahvuuksista ja kovasta kasvusta. Aukeaman toinen puoli oli omistettu huolella valituille tuotemainoksille.

US-Parts hyödynsi uutta mainosmuotoa Helsingin venenäyttelyn alla ilmestyneessä Kippari-lehdessä.

Verkkokauppamyynnin kasvu johtui nimenomaan Kippari-lehden advertoriaalista.

3. Tulokset

Mainonnan jälkimittaus antoi advertoriaalille mainiot tulokset:

  • Huomioarvo 71 %
  • ”Minulle tarkoitettu” 90 %
  • Ostokiinnostus 82 %
  • Myönteinen vaikutus mainostajan mielikuvaan 73 %

Tutkimuksen avoimet kommentit kertoivat selkeästi, että advertoriaali toimi juuri kuten tavoite olikin:

  • ”Ostohaluja. Tein tilauksen trimmitasoista kyseisen mainoksen johdosta.”
  • ”Kertoo selkeästi, että tarjontaa verkkokaupassa lisätään paljon.”
  • ”Bella-vene vei ensin huomion mainokseen mutta sen jälkeen osien mainos aukes.”
  • ”Verkkokaupan nousu, pitkä tarina 40 v sinänsä ihan luottamusta herättävä.”

Printtimainoskin voi siis hyvin ohjata kävijöitä verkkokauppaan. US-Parts ei markkinoinut näitä tuotteita samaan muissa kanavissa, eli verkkokauppamyynnin kasvu johtui nimenomaan Kippari-lehden advertoriaalista. US-Partsin myyntipäällikkö Christian Lindqvist vahvistaa tämän: 

”Ilmoituksemme Kipparissa ohjasi suoraan liikennettä verkkokauppaamme. Esimerkiksi trimmilevyjä myimme todella paljon.” 

Uuden Vene18 Ostajan oppaan tavoite palvella paremmin koko venealan asiakaskuntaa

Taustalla US-Partsin onnistuneessa kampanjassa oli Otavamedian tarjoama uusi mainosmuoto. Vene- ja Kippari-lehtien helmikuisten suurnumeroiden perinteiset ”Veneruudut” uudistettiin, jotta mainostajalla olisi monipuolisemmat mahdollisuudet kertoa tuotteistaan ja palveluistaan. Tämä lehtien yhteydessä oleva Vene18 Ostajan opas haluttiin asemoida entistä vahvemmin Helsingin venenäyttelyyn.

Ostajan oppaaseen tuotiin uutena tuotteena aukeaman tai koko sivun kokoinen advertoriaali, joka mahdollistaa imagollisen, huomiota herättävän brändimainoksen ja ennen kaikkea tietoa, jota veneilijä janoaa. Koska lukijat ovat veneistä ja varusteista äärimmäisen kiinnostuneita, myös samalla aukeamalla olevien tuotekohtaisten taktisten mainosten huomioarvo on taattu. Asiakas saa advertoriaalin Otavamedialta avaimet käteen -periaaatteella.

Huomioarvo 71 %, ostokiinnostus 82 %
Myönteinen vaikutus mainostajan mielikuvaan 73 %
”Minulle tarkoitettu” 90 %

Ilmoituksemme Kipparissa ohjasi suoraan liikennettä verkkokauppaamme. Esimerkiksi trimmilevyjä myimme todella paljon.

Christian Lindqvist
Myyntipäällikkö
US-Parts

Mikä olisi sinulle toimiva mainosratkaisu?

Fredrik Ström
Myyntipäällikkö
040 5752 535

Ota yhteyttä