

Natiivimainos Kippari-lehdessä lisäsi US-Partsin verkkokaupan myyntiä
Uusi mainosmuoto – natiiviartikkeli Kipparissa ja Veneessä – herätti lukijoiden kiinnostuksen ja sai kassakoneen laulamaan.
1. Lähtötilanne
Jo 40-vuotias US-Parts on viime aikoina panostanut verkkokauppaan, joka onkin vahvassa kasvussa mm. hyvin toimivan haun ansiosta. Mainonnan tavoitteena olikin saada kävijöitä verkkokauppaan.
2. Ratkaisu
US-Parts hyödynsi uutta mainosmuotoa Helsingin venenäyttelyn alla ilmestyneessä Kippari-lehdessä. Aukeaman kokoisessa advertoriaalissa kuva Bella-veneestä kiinnitti lukijan huomion, ja samalla US-Parts pääsi kertomaan verkkokauppansa vahvuuksista ja kovasta kasvusta. Aukeaman toinen puoli oli omistettu huolella valituille tuotemainoksille.
US-Parts hyödynsi uutta mainosmuotoa Helsingin venenäyttelyn alla ilmestyneessä Kippari-lehdessä.

Verkkokauppamyynnin kasvu johtui nimenomaan Kippari-lehden advertoriaalista.
3. Tulokset
Mainonnan jälkimittaus antoi advertoriaalille mainiot tulokset:
- ”Minulle tarkoitettu” 90 %
- Ostokiinnostus 82 %
- Myönteinen vaikutus mainostajan mielikuvaan 73 %
Tutkimuksen avoimet kommentit kertoivat selkeästi, että advertoriaali toimi juuri kuten tavoite olikin:
- ”Ostohaluja. Tein tilauksen trimmitasoista kyseisen mainoksen johdosta.”
- ”Kertoo selkeästi, että tarjontaa verkkokaupassa lisätään paljon.”
- ”Bella-vene vei ensin huomion mainokseen mutta sen jälkeen osien mainos aukes.”
- ”Verkkokaupan nousu, pitkä tarina 40 v sinänsä ihan luottamusta herättävä.”
Printtimainoskin voi siis hyvin ohjata kävijöitä verkkokauppaan. US-Parts ei markkinoinut näitä tuotteita samaan muissa kanavissa, eli verkkokauppamyynnin kasvu johtui nimenomaan Kippari-lehden advertoriaalista. US-Partsin myyntipäällikkö Christian Lindqvist vahvistaa tämän:
”Ilmoituksemme Kipparissa ohjasi suoraan liikennettä verkkokauppaamme. Esimerkiksi trimmilevyjä myimme todella paljon.”
Uuden Vene18 Ostajan oppaan tavoite palvella paremmin koko venealan asiakaskuntaa
Taustalla US-Partsin onnistuneessa kampanjassa oli Otavamedian tarjoama uusi mainosmuoto. Vene- ja Kippari-lehtien helmikuisten suurnumeroiden perinteiset ”Veneruudut” uudistettiin, jotta mainostajalla olisi monipuolisemmat mahdollisuudet kertoa tuotteistaan ja palveluistaan. Tämä lehtien yhteydessä oleva Vene18 Ostajan opas haluttiin asemoida entistä vahvemmin Helsingin venenäyttelyyn.
Ostajan oppaaseen tuotiin uutena tuotteena aukeaman tai koko sivun kokoinen advertoriaali, joka mahdollistaa imagollisen, huomiota herättävän brändimainoksen ja ennen kaikkea tietoa, jota veneilijä janoaa. Koska lukijat ovat veneistä ja varusteista äärimmäisen kiinnostuneita, myös samalla aukeamalla olevien tuotekohtaisten taktisten mainosten huomioarvo on taattu. Asiakas saa advertoriaalin Otavamedialta avaimet käteen -periaaatteella.
Ilmoituksemme Kipparissa ohjasi suoraan liikennettä verkkokauppaamme. Esimerkiksi trimmilevyjä myimme todella paljon.
Myyntipäällikkö
US-Parts
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Mainonnan jälkimittaus
Mitä on natiivimainonta?
Miksi se on niin tehokasta?
Kiinnostaako näkyvyys Veneen tai Kipparin parissa?
Antti Tikkanen
Myyntipäällikkö
+358 45 842 7800
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Kikkoman kasvatti myyntiään vaikuttajamarkkinoinnin avulla

HBO Maxin uutuussarjan lanseeraus liimasi naiskohderyhmän ruutujen ääreen

Sunin tiskikonetabletit saivat huikean tavoittavuuden natiivikampanjalla

Kampanja toi esille Mikkelin seudun parhaat puolet

Lumon inspiroi kuluttajien parveke- ja terassiunelmia natiivikampanjalla

S-market nosti brändimielikuvaa Unelmien joulu -teemaosiossa
