Vitabalans teki tuotteensa tunnetuksi vaikuttajamarkkinoinnin avulla

Yhteistyö Janina Fryn kanssa esitteli uuden tuoteryhmän kohderyhmälle erittäin onnistuneesti.

Jaa

1. Lähtötilanne

Kampanjan tavoitteena oli tuoda Vitabalans Lady –sarjan Biotin Collagen –tuotteita esille vaikuttajamarkkinoinnin keinoin, tunnetun vaikuttajan ja julkisuuden henkilön avulla. Kohderyhmänä oli kauneudesta ja terveydestä kiinnostuneet yli 30-vuotiaat naiset.

2. Ratkaisu

Kampanjan kasvoksi valittiin kohderyhmälle tuttu vaikuttaja Janina Fry, joka kirjoittaa Janina 360 -blogia Anna.fissa. Uskottavan vaikuttajan kautta Biotin Collagen -tuotteita tuotiin esille blogipostauksissa ja sosiaalisen median julkaisuissa. 

Kampanjaan kuului kaksi blogipostausta ja laaja näkyvyys Janinan somekanavissa.

Ensimmäisessä postauksessa Janina Fry kertoi ihostaan ja sen nykyisistä tarpeista, esitteli Biotin Collagen –tuotteet ja kertoi ottavansa ne nyt testiin ja kertovansa tuloksista blogissaan elokuussa. Mukana oli arvonta lukijoille. Lue postaus täältä >>

Toisessa postauksessa Janina Fry kertoi, miltä iho tuntuu ja näyttää nyt tuotteen testauksen jälkeen. Mukana oli tuotekassin arvonta (blogi ja IG). Lue postaus täältä >>

Postaukset julkaistiin toukokuussa ja elokuussa 2020. Molemmat blogipostaukset saivat laajan näkyvyyden Anna-brändin alla:

  • Yhteensä 4 viikon näkyvyys Anna.fin etusivulla natiivibannereissa
  • 7 nostoa Annan ja Kotilieden uutiskirjeessä
  • Jakoja Annan Facebook-ryhmässä ja Janinan omalla Instagram-tilillä

Katso alta esimerkkikuvia kampanjan näkyvyydestä ja toteutuksista eri kanavissa. Klikkaa kuva suuremmaksi ja siirry nuolilla eteen ja taakse.

3. Tulokset

  • Kaksi blogipostausta sai kampanja-aikana yhteensä yli 16 000 sivun latausta.
  • Blogipostausten parissa viivyttiin keskimäärin noin 6 minuuttia.
  • Sosiaalisessa mediassa näyttökertoja oli noin 76 000 ja reaktioita noin 750, joista kommentteja oli yli 200 kappaletta.
  • Maksetun FB-kampanjan osalta Facebook määritteli kampanjan onnistumisen keskivertoa paremmaksi. Facebookissa jaot herättivät myönteistä keskustelua kollageeniin, ihonhoitoon ja ihon kuntoon liittyen.
Yli 16 000 sivulatausta
Blogipostausten lukuaika keskimäärin noin 6 minuuttia
76 000 näyttöä kohderyhmälle sosiaalisessa mediassa

Otavamedian kanssa oli ilo tehdä yhteistyötä. Kampanjasta oli helppo kertoa asiakkaillemme ja kokonaisuus sopi Vitabalans Lady -sarjalle todella hyvin. Tavoitimme myös hienosti kohderyhmämme.

Mia Saarinen
Brand Manager
Vitabalans Oy

Haluatko jutella natiivimainonnasta?


Maarit Nykänen
Tiimin esimies, Natiiviratkaisut
+358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.