Lemon Juice & Glycerine: Jalkahoitosarjan lanseeraus sujui yli odotusten

Uutuustuotteen lanseeraus haluttiin tehdä tuomalla tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

Jaana Merikallio

Kampanjan tavoitteena oli lanseerata uusi jalkahoitotuote ja vauhdittaa samalla koko Lemon Juice & Glycerinen jalkahoitosarjan myyntiä. Tämä haluttiin tehdä tuomalla Lemon Juice & Glycerinen tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

Katso videolta, miten jalkahoitotuotteen lanseeraus toteutettiin.

Ratkaisu ja medianäkyvyys:

Lemon Juice & Glycerinen kampanja keväällä 2016 oli kaksivaiheinen, jossa teemana oli ”jalat kesäksi kuntoon”. Mediavalikkona oli Otavamedian display-, printti-, ja nativiimainonta, jota tuettiin sosiaalinen medialla. Ensimmäisessä vaiheessa rekrytoitiin testiryhmä testaamaan Lemon Juice & Glycerinen -jalkahoitotuotteita. Testiryhmäläiset ottivat kuvia kesäjaloistaan ja kuluttajat äänestivät hauskinta kuvaa. Toisessa vaiheessa arvottiin 150€ arvoinen lahjakortti kenkäliikkeeseen sekä tuotepalkintoja. Myös äänestyksellä valitulle voittajalle annettiin edellämainitut palkinnot.

Kampanjalle rakennettiin oma kampanjasivusto, lisäksi kampanja oli esillä monikanavaisesti Otavamedian verkossa:

  • Nostoja anna.fi-sivustolla
  • Nostoja anna.fi-uutiskirjeessä
  • Nostoja anna.fi:n Facebook- ja Instagram-sivuilla
  • Anna-lehdessä neljä nostoa
  • Display-mainontaa anna.fi-sivustolla

Tulokset:

Kohderyhmä tavoitettiin ja aktivoitui:

  • Kampanjasivun katselut 21 632 kertaa
  • Testiryhmään haki 438 henkilöä, joista mukaan valittiin 50 henkilöä
  • Kilpailuäänestykseen osallistui yhteensä 5 078 henkilöä
  • Kampanjasivulla vietettiin keskimäärin 2 min. 08 sek.

Mediayhdistelmä tuotti erinomaiset tulokset:

  • Erinomainen huomioarvo printtiadvertoriaalin nähneissä: 71%
  • Verkkomainonnan nähneistä 94% oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
  • Mainonta herätti paljon myönteisiä tuntemuksia, 94% verkkomainonnan nähneistä ja 92% printtimainonnan nähneistä halusivat tietää tuotteesta lisää

”Online- ja aikakauslehtikampanja oli erittäin onnistunut. Uutuustuote Lemon Juice & Glycerine Jalkakuorinnan myynti lähti hyvin käyntiin ja muut jalkatuotteet meinasivat loppua kesken suuren kysynnän takia. Lemon Juice & Glycerine jalkavoiteiden myynti kasvoi huomattavasti verrattuna viime vuoteen. Lemon Juice & Glycerine -tuotesarja sai hyvää mainosta: raikas kampanja huomattiin hyvin ja se sai aikaiseksi hyvää myynnin kasvua. Yhteistyö Otavamedian kanssa toimi koko ajan erittäin hyvin. Kaiken kaikkiaan kampanja sujui yli odotusten”,  Lemon Juice & Glycerineltä kommentoidaan kampanjan tuloksia.