Audi & golf: miten rakennettiin oman ja ostetun median konsepti, josta on tullut käsite?

Konseptissa yhdistyvät monipuoliset sisällöt, elämykselliset tapahtumat ja toimiva mediamainonta.

Yhteistyön lähtökohta ja tavoitteet:

Audi on brändi, joka kiinnostaa suomalaisia golfareita. Audi halusi

  • löytää keinoja kohdata tämä kohderyhmä entistäkin kokonaisvaltaisemmin heille luontaisessa ja inspiroivassa ympäristössä
  • nostaa markkinaosuuttaan golfaajien keskuudessa

Mitä tehtiin?

Tarvittiin pitkäjänteistä tekemistä sekä omaa että ostettua mediaa hyödyntämällä. Audi halusi kumppanin, joka pystyisi rakentamaan mahdollisimman selkeän ja vahvan kokonaisuuden, jossa yhdistyy kaksi intohimon kohdetta: Audi ja golf.

Niinpä syntyi konsepti, jossa yhdistyvät elämykselliset tapahtumat, monipuoliset sisällöt ja toimiva mediamainonta. Video tämän kertoo parhaiten:

Tapahtumat:

  • Audi Businessaamu
  • Anna Golf
  • Audi Quattro Cup
  • Audi Golf Tour (2004-2016)

Sisällöt:

  • Kohdennetut nettivideot
    • Piltzin parhaat
    • Anne Kukkohovi mestarien opissa
  • webcast-lähetykset Golfmessuilla
  • Audi Magazine (1 krt/vuosi)
  • Audi News (2 krt/vuosi)

Medianäkyvyys:

  • Golflehti
  • Golfpiste.com
  • Vene
  • Tekniikan Maailma

Entä tulokset?

  • konseptin menestyksen ytimessä on ollut pitkäjänteisyys ja jatkuva luova ideoiminen.
  • Otavamedian golf-medioiden käyttäjistä 11 % ajaa Audilla
  • lukijoista 55 % harkitsee Audia
  • kohokohtina toteutuneet autokaupat: esim. Audi Businessaamun vaikutuksesta myyty 230 000 € maksava Audi!
  • lisää tuloksia näet ylläolevalta videolta

Haluatko tavoittaa 71 % golfista kiinnostuneista?

Lue lisää

Haluatko kuulla lisää oman ja ostetun median mahdollisuuksista?

Tuomo Julmala
Key Account Manager
050 494 9315

Kysy lisää.