Continental Rengas – Reaaliaikainen mainonta tavoittaa autoilijat juuri oikealla hetkellä

Talvirengassesonki alkaa eri puolilla Suomea eri aikaan, silti tavoitteena oli viestiä talven tulosta juuri oikeaan aikaan, olipa autoilija Hangossa tai Rovaniemellä. Ostokiinnostusta haluttiin nostaa viestien oikea-aikaisuuden avulla.

Kampanjalla haluttiin saada suurta huomioarvoa Continental Rengas Oy:n talvirenkaille sekä Rengasmarketin jälleenmyyjäverkostolle. Talvirengassesonki alkaa eri puolilla Suomea eri aikoihin. Kampanjan tavoitteena oli viestiä talven tulosta täsmälleen oikeaan aikaan, olipa autoilija Hangossa tai Rovaniemellä. Ostokiinnostusta haluttiin nostaa viestien oikea-aikaisuuden avulla. Katso videolta, miten autoilijat onnistuttiin tavoittamaan juuri oikealla hetkellä.

Ratkaisu ja medianäkyvyys:

Tarjosimme kampanjaan uutta kohdennettua reaaliaikaista verkkomainonnan ratkaisua. Mainosversiot vaihtuivat automaattisesti ja reaaliaikaisesti aina paikalliseen keliin sopien, Forecan sääennusteen mukaan.

  • Alueellisen sääkohdennuksen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin Vainu–kohdennusta autoista ja renkaista kiinnostuneille kävijöille
  • Kampanjassa käytettiin viittä eri mainosversiota (mm. lumisade ja lämpötila) sekä desktopissa että mobiilissa OM RON –sivustolla
  • Kampanja-ajankohta 11.10. – 8.11.2016

Tulokset:

  • Mainosten huomioarvo 73% (mobiili) ja 51% (desktop).*
  • Ostokiinnostus 67% (desktop) ja 59% (mobiili).*
  • Kampanja oli asiakkaalle vaivaton – eri mainosaineistot kohdistuivat automaattisesti oikein, lukija kohtasi viestin, joka sopi vallitsevaan säätilaan.
  • Vainun avulla viestit lisäksi kohdistuivat juuri heille, jotka olivat autoista ja renkaista kiinnostuneita. Vainun kohdennuksen toimivuus näkyi myös siinä, että n. 60% vastaajista aikoi vaihtaa renkaat seuraavan kahden vuoden aikana.*
  • Asiakas oli niin tyytyväinen kampanjaan, että aikoo käyttää reaaliaikaista mainontaa myös jatkossa.

”Suomi on iso maa, jossa talven tulo ja renkaanvaihtosesongin ajankohta voivat vaihdella alueittain todella paljon. Reaaliaikainen mainonta ratkaisi pulmamme, eli miten olla liikkeellä juuri oikeaan aikaan, oikealla viestillä. Kun sääkohdennuksen lisäksi mainonta kohdennettiin juuri niille kuluttajille, joille uusien renkaiden hankinta on ajankohtainen asia, se oli erottuvaa ja jäi paremmin kohderyhmälle mieleen”, kommentoi Continental Rengas Oy:n Marketing Team Leader Jari Alopaeus.

*Tutkimus toteutettiin verkossa OM RON -verkkosivuilla. N=170 (mobiili) ja N = 236 (desktop). Tutkimuksen toteutti InterQuest Oy.