Case Electrolux: natiivimainonnalla vahvistettiin haluttuja mielikuvia

Kuluttajan kiinnostus onnistuttiin herättämään erilaisilla aktivoivilla natiivimainonnan ratkaisuilla. Huippukokit kotikeittiössä oli kampanjan kantava teema.

Kampanjan tavoitteet

Natiivimainonnan keinoin tehdyn kampanjan tavoitteina oli esitellä  Electroluxin kodinkonemallistoa ja tuoda esille koneiden laadukkuutta ja monipuolisia ominaisuuksia. Haluttiin myös viestiä, että ”oikeilla välineillä jokainen voi olla kotikeittiössä huippukokki”. Kampanjalla tavoiteltiin myös top of mind -aseman vahvistumista.

Mitä tehtiin?

Kampanjassa herätettiin kuluttajan kiinnostus erilaisilla aktivoivilla sisällöillä, joissa toistettiin samaa tarinaa huippukokista kotikeittiössä. Keskiössä oli jatkuva viikoittainen näkyminen  Annassa ja Kotiliedessä; sekä lehdessä että verkossa. Electrolux oli mukana Suklaapossun ja Frutti di Mutsin blogeissa, lisäksi hyödynnettiin testejä, artikkeleja ja advertoriaaleja. Kampanjan kruunasi Taste of Helsinki -tapahtumassa järjestetty leikkimielinen kisa.

(juttu jatkuu kuvan jälkeen)

 

Case_Electrolux_Taste_of_Helsinki -kisa

 

Kampanjasisältöihin – sekä edelleen Electroluxin sivuille – ohjattiin Annan ja Kotilieden alalaitamainoksilla (stripe), paraatimainoksilla desktopissa ja mobiilissa, sekä somekanavien avulla.

 

Case_Electrolux_paraatibanneri

Entä tulokset?

Kampanjan sisällöt keräsivät yli 50 000 sivulatausta ja 180 000 kontaktia sosiaalisessa mediassa. Natiivisisältöjen toimivuudesta kertoo pitkä sivuillaoloaika: keskimäärin 1 min 40 sek. Kampanjan jälkeen tehdyssä jälkimittauksen kampanja sai hyvät tunnusluvut: ostokiinnostus heräsi 87 %:ssa vastaajista ja 73 % oli sitä mieltä, että kampanja jätti mainostajasta positiivisen mielikuvan.

Electroluxin markkinointijohtaja Arto Arhipoff toteaakin: ”Kiinnostava viesti koukutti kohderyhmän monikanavaisessa ja tarkoin valitussa mediaympäristössä sekä varmisti kampanjan tavoitteiden toteutumisen.”

Suunnitellaan yhdessä tarpeisiisi toimivimmat natiivimainonnan ratkaisut.

Maarit Nykänen
Kaupallinen tuottaja
358 40 717 1726

Ota yhteyttä