Lemon Juice & Glycerine: Jalkahoitosarjan lanseeraus sujui yli odotusten

Uutuustuotteen lanseeraus haluttiin tehdä tuomalla tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

Kampanjan tavoitteena oli lanseerata uusi jalkahoitotuote ja vauhdittaa samalla koko Lemon Juice & Glycerinen jalkahoitosarjan myyntiä. Tämä haluttiin tehdä tuomalla Lemon Juice & Glycerinen tuotekokemukset innovatiivisella ja hauskalla tavalla kuluttajien tietoisuuteen.

Katso videolta, miten jalkahoitotuotteen lanseeraus toteutettiin.

Ratkaisu ja medianäkyvyys:

Lemon Juice & Glycerinen kampanja keväällä 2016 oli kaksivaiheinen, jossa teemana oli ”jalat kesäksi kuntoon”. Mediavalikkona oli Otavamedian display-, printti-, ja nativiimainonta, jota tuettiin sosiaalinen medialla. Ensimmäisessä vaiheessa rekrytoitiin testiryhmä testaamaan Lemon Juice & Glycerinen -jalkahoitotuotteita. Testiryhmäläiset ottivat kuvia kesäjaloistaan ja kuluttajat äänestivät hauskinta kuvaa. Toisessa vaiheessa arvottiin 150€ arvoinen lahjakortti kenkäliikkeeseen sekä tuotepalkintoja. Myös äänestyksellä valitulle voittajalle annettiin edellämainitut palkinnot.

Kampanjalle rakennettiin oma kampanjasivusto, lisäksi kampanja oli esillä monikanavaisesti Otavamedian verkossa:

  • Nostoja anna.fi-sivustolla
  • Nostoja anna.fi-uutiskirjeessä
  • Nostoja anna.fi:n Facebook- ja Instagram-sivuilla
  • Anna-lehdessä neljä nostoa
  • Display-mainontaa anna.fi-sivustolla

Tulokset:

Kohderyhmä tavoitettiin ja aktivoitui:

  • Kampanjasivun katselut 21 632 kertaa
  • Testiryhmään haki 438 henkilöä, joista mukaan valittiin 50 henkilöä
  • Kilpailuäänestykseen osallistui yhteensä 5 078 henkilöä
  • Kampanjasivulla vietettiin keskimäärin 2 min. 08 sek.

Mediayhdistelmä tuotti erinomaiset tulokset:

  • Erinomainen huomioarvo printtiadvertoriaalin nähneissä: 71%
  • Verkkomainonnan nähneistä 94% oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
  • Mainonta herätti paljon myönteisiä tuntemuksia, 94% verkkomainonnan nähneistä ja 92% printtimainonnan nähneistä halusivat tietää tuotteesta lisää

”Online- ja aikakauslehtikampanja oli erittäin onnistunut. Uutuustuote Lemon Juice & Glycerine Jalkakuorinnan myynti lähti hyvin käyntiin ja muut jalkatuotteet meinasivat loppua kesken suuren kysynnän takia. Lemon Juice & Glycerine jalkavoiteiden myynti kasvoi huomattavasti verrattuna viime vuoteen. Lemon Juice & Glycerine -tuotesarja sai hyvää mainosta: raikas kampanja huomattiin hyvin ja se sai aikaiseksi hyvää myynnin kasvua. Yhteistyö Otavamedian kanssa toimi koko ajan erittäin hyvin. Kaiken kaikkiaan kampanja sujui yli odotusten”,  Lemon Juice & Glycerineltä kommentoidaan kampanjan tuloksia.