Case Rosie: uusi terveysmedia puhuttelee naisia

Miten saadaan tavalliset ihmiset kiinnostumaan laboratoriotesteistä? Naisten terveysmedia Rosie muistuttaa varhaisen diagnostiikan tärkeydestä ja kannustaa pitämään terveydestään huolta.

Miten kerrotaan suomalaisnaisille innostavasti verikokeista, plasmanäytteistä, seerumipitoisuuksista ja hormonitasoista? Tätä pohdimme, kun käynnistimme yhteistyön diagnostiikka-alan yrityksen, Roche Diagnosticsin kanssa. Tavoitteena oli lisätä yrityksen ja sen valmistamien laboratoriotestien tunnettuutta erityisesti terveydestään kiinnostuneiden naisten keskuudessa ja tuoda kirjaimellisesti kliininen brändi lähemmäs ihmistä ja arkea.

Kesäkuussa lanseerattu Rosie on helposti lähestyttävä, kaunis ja elämänmakuinen media, joka kertoo luotettavasti ja selkeästi kaikesta naisen terveyteen (ja laboratoriotesteihin!) liittyvästä: hedelmällisyydestä, raskaudesta, ravitsemuksesta, vitamiineista, muistista, vaihdevuosista… Sellainen sivusto, jonka parissa kävijä voi viettää aikaa tankaten terveystietoa ja tutustuen kanssasisarten kokemuksiin.

Juttu jatkuu kuvan jälkeen.

Otavamedia OMAn suunnittelema ja toteuttama Rosie tarjoaa monipuolisesti tietoa naisen terveydestä ja muistuttaa, että omasta terveydentilastaan voi hankkia luotettavaa tietoa erilaisten, terveydenhuollossa tehtävien testien avulla.

Huippusisältö & markkinointi ne yhteen sopii

Parhainkaan erikoistoimittajien tekemä terveyssisältö ei menesty verkossa itsestään – varsinkaan, kun kyse on uudesta ja vielä tuntemattomasta mediasta. Otimme oman median avuksi ostetun median: hankimme Rosien artikkeleille näkyvyyttä sekä Otavamedian verkkomedioissa että Facebookissa.

Otavamedian medioissa käy kuukausittain 1,3 miljoonaa terveydestä kiinnostunutta lukijaa. Vainu-verkkokohdennuksen avulla löydämme heistä ne kävijät, jotka ovat kiinnostuneita Rosien aihepiireistä – sanotaan vaikka raskaaksi tulemisesta. Evästetietoa hyödyntävä työkalu näyttää aiheesta lukeneille mainosbannerin, joka houkuttelee Rosien hedelmällisyyttä käsittelevän artikkelin pariin.

Tarkka kohdentaminen on myös edullisen ja tehokkaan Facebook-markkinoinnin etuja. Rosien kävijädata osoittaa, että olemme Vainun ja Facebook-mainonnan avulla saattaneet sivustolle juuri sen aihepiireistä – terveydestä ja sen testaamisesta – kiinnostuneet ihmiset. Ensimmäisen kuukauden aikana sivustolla kävi jo lähes 12 000 lukijaa, jotka viettivät artikkeleiden parissa hyvin aikaa.

Alkuponnistuksen jälkeen sivustoa ja sen sisältöjä kehitetään systemaattisesti kävijädata-analyysin perusteella. Mittarien avulla varmistamme, että Rosie kiinnostaa lukijoita ja auttaa asiakastamme saavuttamaan liiketoiminnalliset ja brändimielikuvalliset tavoitteensa.

Tällainen on Roche Diagnosticsin terveysmedia

  • Rosie on media kaiken ikäisille, terveydestään kiinnostuneille naisille.
  • Sivuston keskeistä sisältöä ovat kansantajuiset laboratoriotestien esittelyt, asiantuntijoiden haastatteluihin pohjautuvat selkeät ja opastavat neuvokit sekä koskettavat, kiinnostavat ja samastuttavat henkilöjutut, jotka tarjoavat vertaistukea samassa tilanteessa oleville naisille.
  • Oman median tavoitteena on tehdä Roche Diagnosticsin laboratoriotestejä tunnetuksi ja tuoda ne lähemmäs suomalaisnaisten elämää. Rosie muistuttaa, että omaa terveyttään voi testata.
  • Omaan mediaan ohjataan tavoiteltua kohderyhmää ostetun median ratkaisujen avulla.

Haluatko saada oman median tukemaan tavoitteitasi?

Risto Laine
Myyntijohtaja
0400 678 188

Ota yhteyttä