Case Harvia: saunomisen ympärille rakennetut sisällöt kiinnostivat kuluttajia

Miten luodaan oman ja ostetun median avulla kokonaisuus, joka tuottaa kaupallista volyymiä sekä Harvian omissa kanavissa että ostetussa mediassa?

Tekemisen lähtökohtana uusi puukiuasmallisto

Harvia on maailman johtava sauna- ja spa-alan toimija. Tänä päivänä Harvia tarjoaakin kiukaiden ohella eri sauna- ja spa-kulttuureihin sopivat saunahuoneet, infrapuna- ja höyrysaunat, spa-moduulit, digitaaliset ohjauskeskukset ja saunatarvikkeet. Harvian valikoimiin kuuluvat myös saunan sisustusratkaisut lauteista kaiuttimiin ja valaistusratkaisuihin.

Harvia lanseerasi kesällä 2018 uuden puukiuasmalliston markkinoille. Kevät ja kesä ovat kiuaskaupan sesonkia – mökkiläiset kun palaavat mökeilleen ja hankintoja mökeille tehdäänkin paljon.

Tavoite – saada kuluttajat kiinnostumaan Harvian tuotteista

Harvian kesäkampanjan tavoitteena oli kertoa kuluttajille Harvian uusista puukiukaista ja muista saunomiseen liittyvistä tuotteista sekä saada kuluttajat kiinnostumaan Harvian tuotteista. Harvian haluaa rikastaa ihmisten elämää tarjoamalla heille ainutlaatuisia saunakokemuksia, jotka tarjoavat täydellisen kehon ja mielen harmonian.

Harvian haaste Otavamedialle

Miten luoda sisällöllisesti ehjä kokonaisuus, joka draivaa myös kaupallista volyymiä sekä Harvian omissa kanavissa että ostetussa mediassa?

Ratkaisu – oman ja ostetun median kokonaisuus

Otavamedia tarjosi Harvialle oman ja ostetun median kampanjakokonaisuutta.

Osana omaa mediaa ja sisältömarkkinointia, tuotti Otavamedia OMA Harvian verkkosivustolle neljä kesäsaunomiseen liittyvää artikkelia sekä videon. Artikkeleiden aiheina olivat

Sisältöjen pariin ohjattiin liikennettä Harvian sosiaalisen median kanavien kautta että ostetun median mobiili-, video- ja aikakauslehtikampanjalla touko- ja kesäkuussa. Video pyöri sekä Harvian verkkosivuilla että Facebookissa. Lisäksi videota ajettiin osana mainontaa Otavamedian verkostossa. Liikennettä sivustolle toi myös Pehmeät kesälöylyt -kilpailu, jossa palkintona oli Buster X -veneen käyttöoikeus kahdeksi viikoksi.

Tulokset – kampanja toimi hyvin

Kaikki artikkelit keräsivät useita tuhansia lukukertoja ja niiden parissa viihdyttiin pitkään. Kesäkausi on tältä vuodelta ohi, ovat artikkelit ovat edelleen luettavissa verkossa, tarjoten inspiraatiota ja ideoita tulevia kesiä varten.

Myös ostetun median kokonaisuus toimi – sekä touko- että kesäkuun mobiilikampanjatulokset ovat erinomaiset. Sovitut mainosnäytöt täyttyivät aikataulussa ja mainosmuodot toimivat erittäin hyvin – mobiiliparaati toimi yleiseen kampanjakeskiarvoon nähden tuplasti paremmin. Videomainontakin toimi hyvin ja herätti runsaasti kiinnostusta.

 

Sisältömarkkinoinnin yhteistyömme Otavamedian kanssa oli kokonaisuudessaan onnistunut. Sisällöt kesäsaunomisen ympärillä kiinnostivat kuluttajia ja niiden parissa vietettiin aikaa. Yhteistyö Otavamedian oli innostavaa”, kommentoi Harvian markkinointijohtaja Sami Linna.

 

Mietitään yhdessä, miten sinun sisältöjäsi kannattaa markkinoida.

Ota yhteyttä

Haluatko jutella lisää? Soita, niin sparraillaan.

Risto Laine
Myyntijohtaja
0400 678 188

Ota yhteyttä