LEGO Technic – kekseliäs natiivimainonta vauhditti myyntiä

LEGO Technic -natiivikampanja tavoitti halutun kohderyhmän ja tarjosi vanhemmille lahjavinkkejä juuri oikeaan aikaan. Katso videolta, miten tulokset saavutettiin.

Kampanjan tavoite oli vauhdittaa LEGO Technic -teeman joulumyyntiä.

Katso videolta, miten kampanja toteutettiin.

Ratkaisu ja medianäkyvyys:

Suomen suurimmalla automarkkinapaikalla Nettiauto.comissa julkaistiin marraskuussa 2016 artikkelisarja, joissa kerrottiin neljästä erilaisesta LEGO Technic –rakennussarjasta:

  • LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS
  • LEGO Technic Kuljetushelikopteri
  • LEGO Technic Volvo EW 160E
  • LEGO Technic Pyörökauhakaivinkone

Tämän lisäksi järjestettiin kilpailu, jossa piti valita, minkä tuotteen itselleen haluaa – ja joka oli mahdollista voittaa. Kilpailuun ja artikkeleihin ohjattiin muun muassa paraati- ja megalight-bannereilla. Bannerit kohdennettiin lapsiperheille Otavamedian Vainu -verkkokohdennustyökalun avulla.

Tulokset:

Yleisö löysi artikkelien pariin – lukukertoja kertyi yhteensä yli 37 000 – ja viihtyi niiden ääressä pitkään, keskimäärin jopa lähes kaksi ja puoli minuuttia:

  • LEGO Technic Porsche 911 GT3 RS, lukukerrat 12 431 ja sivulla vietetty aika 00:02:24
  • LEGO Technic Kuljetushelikopteri, lukukerrat 6 644 ja sivulla vietetty aika: 00:01:53
  • LEGO Technic Volvo EW 160E, lukukerrat 8 932 ja sivulla vietetty aika 00:01:50
  • LEGO Technic Pyörökauhakaivinkone, lukukerrat 9 528 ja sivulla vietetty aika 00:02:04

Kilpailu keräsi yhteensä lähes 4500 osallistujaa.

”Kampanja tavoitti halutun kohderyhmän ja tarjosi vanhemmille lahjavinkkejä juuri oikeaan aikaan. Rennolla otteella kirjoitetut artikkelit syvensivät tarinaa ja innostivat isompiakin rakentamaan. Kampanja vauhditti selvästi LEGO Technic -teeman myyntiä”, LEGO Associate Marketing Manager (Marketing Nordic / Baltics) Karoliina Hägesten kommentoi.

Kiinnostuitko?

Sanna Ilonen
Key Account Manager
040 178 4062

Kysy lisää.

Katso miten Vainu toimi tehokkaasti yhdessä reaaliaikaisen mainonnan kanssa.

Katso case