Case Marabou Premium – vuoden 2017 toimivin kampanjakokonaisuus

Lähestymistapa oli erottuva ja viihdyttävämpi kuin alan mainonta yleensä on. Asiakas oli niin tyytyväinen tuloksiin, että halusi kampanjalle jatkoa.

Kampanjan tavoite:

  • Kampanjan tavoitteena oli Marabou Premium -tuoteperheen tunnettuuden lisääminen, premium-mielikuvan vahvistaminen sekä kuluttajien ostohalukkuuden kasvattaminen.
  • Kohderyhmänä erityisesti 25-54-vuotiaat naiset.

Mitä tehtiin?

Anna on arjen luksusta lukijoilleen ja näitä hetkiä hyödynnettiin myös Marabou Premium -kampanjassa. Marabou Premium näkyi lähes vuoden kestävän kampanjan aikana jokaisessa Anna-lehden numerossa: joko advertoriaalein tai marginaalimainoksin.

Sisältö vietiin printtiadvertoriaalien lisäksi kuukausittain myös Anna.fi-sivustolle, jossa kuluttajia aktivoitiin muun muassa arvontojen ja bloggaajien kautta. Lisäksi Marabou Premium -yhteistyö jatkui näytejakeluin, Asuntomessujen yhteydessä, yhteisessä leffaillassa… Katso video, joka kertoo tämän kaiken:

Entä tulokset?

Tavoitteet olivat kovat, mutta tulokset ylittivät ne, tässä niistä muutamia:

  • Aikakauslehtimainonta tavoitti yhteensä 1 063 000 naista, joista 857 000 oli kiinnostunut ostamaan tuotteen.
  • verkkokilpailuihin osallistuttiin yli 50 000 kertaa
  • verkkokävijöistä 100 % (!!) oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
  • kampanjakokonaisuus oli toimivin kaikista v. 2017 mitatuista kampanjoista

Brand Manager Anna Latvala:

Olimme erityisen tyytyväisiä jatkuvaan näkyvyyteen ja brändistä muistuttamiseen sekä eri medioiden laajaan käyttöön. Juuri eri medioiden käytön avulla tavoitimme laajalti haluttua kohderyhmää.

Voisin vilpittömästi sanoa, että Otavamedia kannattaa ottaa yhteistyökumppaniksi, sillä tekeminen oli heidän puoleltaan kovin innostunutta, proaktiivista ja positiivista. Meillä oli oikeasti tosi hauskaa vuoden mittaan. Ja se vaikutti mielestäni myös positiivisesti työn tuloksiin.

 

Haluatko jutella natiivimainonnasta asiantuntijamme kanssa?

Mitä on natiivimainonta? Miksi se on niin tehokasta?

Vastauksia saat täältä