Maraboun toimivin kampanjakokonaisuus vuonna 2017

Lähestymistapa oli erottuva ja viihdyttävämpi kuin alan mainonta yleensä on. Asiakas oli niin tyytyväinen tuloksiin, että halusi kampanjalle jatkoa.

Jaa

1. Lähtötilanne

Kampanjan tavoitteena oli Marabou Premium -tuoteperheen tunnettuuden lisääminen, premium-mielikuvan vahvistaminen sekä kuluttajien ostohalukkuuden kasvattaminen. Kohderyhmänä erityisesti 25-54-vuotiaat naiset.

2. Ratkaisu

Anna on arjen luksusta lukijoilleen ja näitä hetkiä hyödynnettiin myös Marabou Premium -kampanjassa. Marabou Premium näkyi lähes vuoden kestävän kampanjan aikana jokaisessa Anna-lehden numerossa: joko advertoriaalein tai marginaalimainoksin.

Sisältö vietiin printtiadvertoriaalien lisäksi kuukausittain myös Anna.fi-sivustolle, jossa kuluttajia aktivoitiin muun muassa arvontojen ja bloggaajien kautta. Lisäksi Marabou Premium -yhteistyö jatkui näytejakeluin, Asuntomessujen yhteydessä, yhteisessä leffaillassa… Katso video, joka kertoo tämän kaiken:

Sisältö vietiin printtiadvertoriaalien lisäksi kuukausittain myös Anna.fi-sivustolle, jossa kuluttajia aktivoitiin muun muassa arvontojen ja bloggaajien kautta.

Olimme erityisen tyytyväisiä jatkuvaan näkyvyyteen ja brändistä muistuttamiseen sekä eri medioiden laajaan käyttöön.

Anna Latvala
Brand Manager
Mondelēz International

3. Tulokset

Tavoitteet olivat kovat, mutta tulokset ylittivät ne, tässä niistä muutamia:

  • Aikakauslehtimainonta tavoitti yhteensä 1 063 000 naista, joista 857 000 oli kiinnostunut ostamaan tuotteen.
  • verkkokilpailuihin osallistuttiin yli 50 000 kertaa
  • verkkokävijöistä 100 % (!!) oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
  • kampanjakokonaisuus oli toimivin kaikista v. 2017 mitatuista kampanjoista

”Olimme erityisen tyytyväisiä jatkuvaan näkyvyyteen ja brändistä muistuttamiseen sekä eri medioiden laajaan käyttöön. Juuri eri medioiden käytön avulla tavoitimme laajalti haluttua kohderyhmää. Voisin vilpittömästi sanoa, että Otavamedia kannattaa ottaa yhteistyökumppaniksi, sillä tekeminen oli heidän puoleltaan kovin innostunutta, proaktiivista ja positiivista. Meillä oli oikeasti tosi hauskaa vuoden mittaan. Ja se vaikutti mielestäni myös positiivisesti työn tuloksiin.” Anna Latvala, Brand Manager

Aikakauslehtimainonta tavoitti yhteensä 1 063 000 naista, joista 857 000 oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
Verkkokilpailuihin osallistuttiin yli 50 000 kertaa
Verkkokävijöistä 100% (!!) oli kiinnostunut ostamaan tuotteen

Otavamedia kannattaa ottaa yhteistyökumppaniksi, sillä tekeminen oli heidän puoleltaan innostunutta, proaktiivista ja positiivista.

Anna Latvala
Brand Manager
Mondelēz International

Haluatko jutella natiivimainonnasta asiantuntijamme kanssa?


Maarit Nykänen
Kaupallinen tuottaja
+358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.