Kiinnostuskohderyhmät

Kiinnostuskohderyhmät

Yksi valmiiksi paketoitu kiinnostuskohderyhmä, kiitos! Onnistuu, saisiko olla esimerkiksi ryhmä innokkaita penkkiurheilijoita?

Kohdennuspäätöksien yksinkertaistamiseksi olemme paketoineet verkkokävijöitämme kiinnostavat aiheet kiinnostuskohderyhmiksi, jotka pohjautuvat kävijöiden vierailuihin laadukkaiden sisältöjen parissa. Seuraamme käyttäjän polkua verkkosivustoilla evästeiden (cookiet) avulla, ja hyödynnämme niistä saatavaa dataa mainonnan kohdentamisessa erilaisten teknologioiden avulla.

Yleisöperusteisia kiinnostuskohderyhmiä on jo yli sata (100) erilaista, ja ne päivittyvät reaaliaikaisesti, jolloin tarjoamme markkinoiden laadukkaimpia täsmäkontakteja (focus) perinteisen (reach) peiton lisäksi.

Täsmäkontaktien segmentointisääntöinä ovat vähintään 2 vierailukertaa viimeisen 7 vuorokauden aikana, jonka jälkeen esitämme mainontaa ainoastaan aktiiviselle kävijälle. Jos segmenttisääntö ei toteudu eli kävijän kiinnostus muuttuu, lopetamme mainonnan esittämisen välittömästi.

Suosituimpia kiinnostuskohderyhmiä ovat:

  • Autoilusta, veneilystä, moottoripyöräilystä jne. kiinnostuneet kävijät
  • Ulkoilusta ja eräilystä kiinnostuneet
  • Tekniikasta ja/tai viihde-elektroniikasta kiinnostuneet, ml. ostoaie (hankintapäätöksen tueksi)
  • Hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneet
  • Muodista ja kauneudesta kiinnostuneet
  • Pihasta ja puutarhasta kiinnostuneet
  • Ruoasta kiinnostuneet
  • Asumisesta ja sisustamisesta kiinnostuneet
  • Kulttuurista ja kirjallisuudesta kiinnostuneet
  • Lapsiperhe-elämään liittyvistä osa-alueista (esim. raskauteen liittyvistä aiheista) kiinnostuneet

Useat yllämainitut kiinnostuskohderyhmät ovat jaettavissa vielä tarkempiin alatasoihin, esim. kameroista tai valokuvaamisesta kiinnostuneisiin. Tarkennuksina voi käyttää myös hakuihin perustuvaa dataa tai erilaisia ostoaikeiseen pohjautuvia kohderyhmiä, erityisesti Nettix-markkinapaikkojen ja Tekniikanmaailma.fi osalta.

Kyseisiin segmentteihin voidaan kohdentaa lisäksi kontekstuaalisen kiinnostuksen mukaan. Tällöin esimerkiksi ruoka-artikkeleita kuluttavalle kävijälle voidaan näyttää ruoka-aiheista mainontaa Kotiliesi.fi-sivuilla, ja Tekniikan Maailman artikkeleita lukevalle autoharrastajalle voidaan tarjota mainospaikoilla uutta autoa varten rahoituslainaa.

Kohdennusvaihtoehtoja riittää, keskustelen mielelläni eri ratkaisuista!

Jukka Pulkkinen
Head of Digital Media Sales
+358 50 390 4851

Ota yhteyttä