Muut kohdennustavat

Muut kohdennustavat

Aina ei ole päivänselvää, mistä asiakkaat ja haluttu kohderyhmä parhaiten löytyvät. Demografisen, kiinnostuksen tai kontekstin mukaan kohdentamisen lisäksi on muitakin kohdennustapoja, joita voi yhdistellä ja hyödyntää tarpeen mukaan.

Päätelaitteen mukaan kohdentaminen

Ajankohdan mukaan kohdentaminen

Alueellinen kohdentaminen

Kohdentaminen päätelaitteen mukaan

Kohdennus voidaan tehdä päätelaitteen perusteella tietokoneille, tableteille tai mobiiliin. Eri kohdentamistapoja kannattaa miettiä mm. sesonkien mukaan, kesälomailijat löytyvät helpommin mobiilista kuin pöytäkoneilta. Sopivan kohdennuksen voi ratkaista myös mainoksen toteutus. Jos asiakkaan halutaan asentavan puhelimeensa sovelluksen, on luonnollinen mainosalusta mobiili. Samoin interaktiiviset elementit, kuten raaputettavat, ravistettavat, pyyhkäistävät ja muut rich media -toteutukset toimivat tehokkaasti juuri mobiilissa ja tableteissa. Tutustu mobiilimainontaan täällä >>

Kohdentaminen ajankohdan mukaan

Jos tavoitteena on löytää asiakas tiettynä viikonpäivänä tai tiettyyn kellonaikaan, voi ajankohtaan perustuva kohdentaminen olla täsmälleen oikea ratkaisu. Sivustojen liikenteessä on usein eroja viikonpäivien mukaan, joita kannattaa verrata omien sivustojen tärkeimpiin hetkiin. Lisätietoa sivustojemme käyttöajoista löydät reaaliaikaisen käyttäjätiedon -sivuilta.

Analysoi, milloin sivustoillasi tapahtuu eniten konversiota, ja painota näkyvyytesi kyseisiin aikoihin.

Kohdentaminen alueen mukaan

Maantieteellinen kohdentaminen on mainostajien keskuudessa suosittua. Alueellinen kohdentaminen onnistuu esim. kaupungin tai IP-osoitteen perusteella.

Päätelaitteen, alueen ja ajankohdan mukaan kohdennusta voi käyttää display- ja videomainonnassa. Edellä esitettyjen lisäksi voit kohdentaa kiinnostuksen perusteella, valmiisiin yleisöihin eli kiinnostuskohderyhmiin, demografian tai kontekstin mukaan.

Kysy lisää eri kohdentamistavoista Otavamedian asiantuntijoilta!

Teemme paljon räätälöityjä kohdentamisratkaisuja ja kampanjatoteutuksia, joten käytä osaamistamme hyväksi ja ole yhteydessä.

Kerro keitä tavoittelet, minä kerron miten heidät löytää.

Jukka Pulkkinen
Head of Ad Operations, Insight and Marketing
050 390 4851

Ota yhteyttä