Blogiyhteistyö

Blogiyhteistyön tehokkuuden salaisuus on siinä, että oikean ihmisen kokemusta pidetään uskottavampana. Otavamedian bloggaajat ovat arvostettuja omien kohderyhmiensä mielipidevaikuttajia.

 

Miksi lähteä blogiyhteistyöhön?

Blogiyhteistyö tarjoaa mainostajalle keinon kommunikoida tavoittelemansa kohderyhmän kanssa vakuuttavasti, heidän arvostamansa vaikuttajan kautta. Bloggaajien seuraajat ovat jo valmiiksi hyvin sitoutuneita bloggaajan tuottamaan sisältöön ja pitävät tämän tyyliä käsitellä aiheita kiinnostavana ja toimivana – heidän näkökulmaansa elämäntilanteeseensa sopien. Kaupallisessa yhteistyössä mainostaja siis hyötyy sekä bloggaajan valmiista, innostuneesta lukijakunnasta, että myös bloggaajan tyylilajista, joka on hänestä suositun alun perin tehnytkin. Bloggaajien tarjoama vertaiskokemus on erinomainen väylä esimerkiksi lanseerata kohderyhmälle uusia tuotteita, vahvistaa tai muuttaa brändimielikuvaa halutussa kohderyhmässä.

Otavamedian blogiverkostossa on mainostajalle lukuisia kaupallisia mahdollisuuksia eri formaateissa, perhebloggaajan vetämistä vauvanruoan testiryhmistä maailmanmatkaajan lomapostauksiin tai kevyistä tuotetestauksista kauneudenhoidon ammattitason tee-se-itse-videoihin.

Kaiken kaikkiaan verkostossamme on yli 60 blogia, joista kaupallista yhteistyötä voi tehdä kolmessakymmenessä. Erikoistuneet aihepiirit keskittyvät muun muassa lapsiperheisiin, kotiin, ruokaan, sisustukseen, kauneuteen, muotiin ja hyvinvointiin.

Ketkä blogeja lukevat?

  • kaksi kolmesta yli 12-vuotiaasta suomalaisesta lukee blogeja
  • blogien lukeminen korostuu 12-34-vuotiaissa
  • puolet blogien seuraajista suhtautuu niissä olevaan mainontaan myönteisesti, alle 34-vuotiasta tätäkin suurempi osuus. (lähde: KMT kevät 2017)
  • lukukertoja Otavamedian blogeille kertyy kuukausittain noin kaksi miljoonaa.

 

 

Kysy lisää kaupallisen yhteistyön mahdollisuuksista.

Elli Mäkilä
Liiketoimintapäällikkö
045 326 3212

Ota yhteyttä