Toimivaa automainontaa

Olemme tutkineet yhteensä lähes 10 000 mainosta, joista kertyneen tiedon perusteella olemme koonneet hyvän mainonnan sääntöjä mainonnan suunnittelun helpottamiseksi.

Miten onnistua automainonnassa? Toimiva mainos onnistuu puhuttelemaan heitäkin, joille auton hankinta ei ole edes ajankohtainen juuri nyt. Tässä muutama hyvän mainonnan sääntö autotoimialalta. Käänny puoleemme, niin kerromme mielellämme muistakin säännöistä.

1. Näytä auto tarpeeksi isona

  • pidä auto mainoksen pääosassa, vaikka monelle lukijalle se ei ole pääasia
  • tuo auton ulkomuoto esiin, jos se ei ole jo tunnettu
  • auton koosta olisi hyvä saada oikea käsitys
  • auton yksityiskohdat, kuten lamput, halutaan nähdä, eli kuva ei saa olla liian pieni

2. Selkeä asettelu, vältä turhaa sälää

  • lukija haluaa saada selvän yhdellä silmäyksellä
  • ole selkeä = visuaalisesti tarpeeksi yksinkertainen ja tasapainoinen
  • ole selkeä = ei liikaa informaatiota
  • mainos ei kuitenkaan saisi olla tylsä ja ilmeinen, ”sata kertaa nähty”

3. Pari hyvän verkkomainonnan sääntöä

  • Vain vähän tekstiä, kuva ja houkuttelevuus tärkeämpiä
  • Ohjaa toimintaan

Yllä osa vinkeistä. Lisää vinkkejä saat meiltä, ota yhteyttä!

 

Mitkä muut vinkit pätevät autoalan mainonnassa?

Lotta Stålhane
Tutkimuspäällikkö
050 356 2639

Ota yhteyttä