Toimivaa elintarvikemainontaa

Olemme tutkineet yhteensä lähes 10 000 mainosta, joista kertyneen tiedon perusteella olemme koonneet hyvän mainonnan sääntöjä mainonnan suunnittelun helpottamiseksi.

Lähtökohtia sille, huomaako kuluttaja elintarvikemainontaa, ovat mm. se, onko tuote sellainen, jota hän käyttää. Esimerkiksi laktoositon vai ei, light vai tavallinen, kotimainen vai ulkomainen, luomu vai ei. Tai käyttääkö hän kokonaista tuoteryhmää ollenkaan? Onko mainostettava tuote trendikäs vai ei? Mielenkiintoista on, että herkkujen mainonnan huomaavat yleensä kaikki! Näiden lähökohtien lisäksi onnistuneen elintarvikemainonnan sääntöjä ovat muunmuassa seuraavat säännöt. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!

1. Tuo veden kielelle

  • tuote isolla, lähikuvassa
  • valmiiksi syötäväksi laitettuna
  • haluttavasti, himoittavasti

2. Herkulliset värit

  • tuotteelle sopivat
  • mehevät, haluttavat
  • aidot, luonnolliset
  • keinotekoisetkin, jos mainostat makeisia, limuja tai jäätelöä
  • ei liian tummia sävyjä

Yllä osa vinkeistä. Lisää vinkkejä saat meiltä, ota yhteyttä!

Mitä muuta on hyvä ottaa huomioon, kun suunnittelet elintarvikemainontaa?

Lotta Stålhane
Tutkimuspäällikkö
050 356 2639

Ota yhteyttä