Toimivaa terveys- ja hyvinvointimainontaa

Olemme tutkineet yhteensä lähes 10 000 mainosta, joista kertyneen tiedon perusteella olemme koonneet hyvän mainonnan sääntöjä mainonnan suunnittelun helpottamiseksi.

Hyvinvointi- ja terveysalan mainonnassa toimii tietty ”lääkemäisyys” ja teknologisuus tuomassa vakuuttavuutta. Myös värit ovat tärkeitä, joko puhtaat ja ”kliiniset” tai toisaalta energisoivat ja luonnosta muistuttavat värit. Näiden sääntöjen lisäksi alla on  pari muutakin hyvän mainonnan sääntöä, jotka kannattaa muistaa, kun mainostaa hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneille. Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

1. Mikä tuote?

  • kerro, mikä tuote on kysymyksessä
  • onko tämä tarkoitettu minulle?
  • miten tuote toimii?
  • kerro jo otsikossa ja näytä kuvassa, mitä tuote tekee

2. Pakkaus riittävän isolla

  • jotta tiedän, mitä kaupasta hakea
  • varsinkin nuorille ja miehille tärkeää, koska eivät tunne tuotekenttää yhtä hyvin kuin naiset
  • tuotteen nimi ja käyttötapa pitäisi näkyä

3. Pari esimerkkiä hyvän verkkomainonnan säännöistä

  • esitä tuoteinfo tiiviisti
  • ohjaa toimintaan

Yllä osa vinkeistä. Lisää vinkkejä saat meiltä, ota yhteyttä!

Haluatko tietää, mitkä muut vinkit saavat aikaan toimivaa terveysalan mainontaa?

Katja Sampo
Tutkimuspäällikkö
040 765 3335

Ota yhteyttä