Beta

Kiinnostuksen mukaan

Potentiaalisimmat ostajat tavoitetaan tehokkaimmin heidän omien kiinnostustensa parista. Meillä voit kohdentaa mainontaa kiinnostuksen mukaan sekä verkossa että aikakauslehdissä.

Otavamedian sisältöjen parissa viihdytään pitkään. Me tunnemme suomalaiset ja tiedämme, mikä heitä kiinnostaa ja aktivoi. Olemme jo vuosia tarjonneet kuluttajille vaikuttavia sisältöjä kanavariippumattomasti, Suomen suurimpiin kuuluvan verkkomediaympäristön sekä lukuisten aikakauslehtiemme avulla.

Uskomme, että potentiaalisimmat ostajat tavoitetaan tehokkaimmin heidän omien kiinnostustensa parista. Kuluttaja on tutkitusti myös alttiimpi aihepiiriin liittyvälle mainonnalle, kun hän kohtaa sen relevantissa ja itseään kiinnostavassa mediaympäristössä.

Mainonnan kohdentaminen kiinnostuksen mukaan Otavamedian verkossa

Kuluttajat viettävät runsaasti aikaa itselle tärkeiden aihepiirien parissa. Verkkosivujemme kävijätiedot kertovat paljon suomalaisista ja heitä kiinnostavista aiheista: milloin etsitään autoja, milloin vinkkejä kodin sisustukseen tai ruoanlaittoon ja milloin aikaa kulutetaan verkossa viihtymiseen.

Otavamedia on Suomen suurimpia toimijoita verkossa. Kohtaamme kolme miljoonaa suomalaista kuukaudessa lähes 30 verkkopalvelussamme, jotka koostuvat tarkkojen kiinnostuskohderyhmien yhteisöistä suurten massojen sivustoihin. Otavamedian verkkosisältöjen parissa vietetään keskimäärin 12 minuuttia jokaisella vierailulla, mikä on ylivoimaisesti eniten suomalaisista sivustoista. (Lähde: ComScore, KMT syksy 2015/kevät 2016)

Olemme paketoineet verkkokävijöitämme kiinnostavat aiheet kiinnostuskohderyhmäkoreiksi. Koreja on jo yli sata erilaista ja ne päivittyvät viikon välein. Seuraamme käyttäjän polkua verkkosivustoilla evästeiden (cookiet) avulla ja hyödynnämme niistä saatavaa dataa mainonnan kohdentamisessa Frosmon teknologian avulla.

Mainonnan kohdentaminen kiinnostuksen mukaan Otavamedian aikakauslehdissä

Kustannamme Suomessa yhteensä 25 yleisöaikakauslehteä, joista monet ovat oman alansa markkinajohtajia. Aikakauslehtiämme luetaan, koska niiden tilaajat ovat kiinnostuneita aiheista, joita lehdet käsittelevät. Lukija viihtyy lehden parissa pitkään syventyäkseen sen sisältöön ja mainossivuihin omassa rauhassa, kiireettömästi. Suomalaiset käyttävät yhden aikakauslehden numeron parissa keskimäärin 59 minuuttia. Otavamedian luetuimpien lehtien parissa viihdytään peräti 100 minuuttia.

Kysymme vuosittain aikakauslehtiemme lukijoiden kiinnostusalueita. Tämän tiedon perusteella pystymme kohdistamaan myös mainontaa tarkasti juuri niille kohderyhmille, jotka ovat kiinnostuneita tietystä aihepiiristä. Kiinnostuksen mukaan kohdentaminen halutulle kohderyhmälle voidaan tehdä aikakauslehdessä joko liitteillä tai kohdennetuilla mainoksilla,

Kohdennetut liitteet

Liite aikakauslehdessä huomataan taatusti. Asiakkaan liite voidaan lisätä esimerkiksi vain niiden tilaajien lehtiin, jotka ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa esimerkiksi ruoanlaittoa tai hyvinvointia kohtaan. Liite voidaan myös lisätä koko lehden painokseen tai kohdistaa vain irtonumeron ostajille.

Kohdennetut mainokset

Mainosaineisto voidaan kohdentaa esimerkiksi vain tietyllä alueella asuville tilaajille, tietystä kiinnostusalueesta kiinnostuneille tai vain irtonumeron ostajille.

Tutustu valmiisiin kiinnostuskohderyhmiin

Lue lisää

Vai räätälöidäänkö sinun liiketoimintaasi sopiva kokonaisuus?

Jani Koivunen
Asiakkuusjohtaja
040 514 1671

Ota yhteyttä

Uusimmat sisältömme