Natiivimainonta

Kiinnostus natiivimainontaa kohtaan kasvaa jatkuvasti, eikä ihme, sillä se on aivan ylivoimainen keino esimerkiksi ostokiinnostuksen herättäjänä.

Miksi tehdä natiivimainontaa Otavamedian kanssa? Natiiviratkaisut Otavamediassa Natiivikampanjan raportointi

Natiivimainonnassa viesteille on enemmän tilaa kuin perinteisessä mainonnassa, ja ratkaisujen etu on niiden aktivoiva luonne.  Erilaisia elementtejä ja kerrontatapoja on useita, ja niitä on helppo yhdistää tarpeisiisi, haluatpa sitten opastaa, inspiroida tai aktivoida. Summa summarum, natiivimainonta on parhaimmillaan hyvin kustannustehokas markkinointikeino kaupallisiin tavoitteisiisi pääsemiseksi.

Täältä voit lukea IAB:n määritelmän natiivimainonnalle. Tänne puolestaan olemme koonneet napakan paketin siitä, mitä natiivimainonta on, ja miksi se on niin tehokasta.

Miksi tehdä natiivimainontaa Otavamedian kanssa?

Olemme luotettu natiivimainonnan kumppani. Mainostajat ovat äänestäneet IROn Mediatalojen yrityskuvatutkimuksessa Otavamedian natiivimainonnan sisällöt parhaiksi jo toista vuotta peräkkäin.

Uskomme, että menestyksen takana on luovien ja laadukkaiden natiiviratkaisujemme lisäksi myös kokemuksemme suomalaisista kuluttajista ja heidän kiinnostuksenkohteistaan: Tiedämme, kuinka eri asioista kiinnostuneet kuluttajat toimivat eri kanavissa, jolloin osaamme suunnitella ja toteuttaa sellaisia natiivimainonnan ratkaisuja, jotka aidosti sekä kohtaavat kohderyhmien tarpeiden kanssa ja tukevat asiakkaamme liiketoimintaa.

Natiivimainonnan ratkaisut Otavamediassa

Natiiviartikkelit

Perinteinen artikkeliin perustuva mainossisältö informoi ja kertoo tarinaa. Tuotamme artikkeleita avaimet käteen -periaatteella kaikille Otavamedian verkkoalustoille. Natiivisisällön muodolla ei ole rajoja. Se voi olla muun muassa kuvagalleria, listaus tai selviytymistarina.

Katso menestystarina LEGO Technic, joka rakentui neljästä suositusta natiiviartikkelista.

Advertoriaalit

Aikakausilehdissä julkaistavat advertoriaalit ovat lehtijutun muotoon kirjoitettua kaupallista sisältöä. Printissä julkaistavilla advertoriaaleilla on hyvä huomioarvo ja rikastavat verkossa toteutettavaa natiivikampanjaa.

Vaikuttajamarkkinointi

Otavamedian verkkoalustoilla toimii kattava blogiverkosto, johon kuuluu maan suosituimpia blogivaikuttajia. Kaupalliset blogiportaalit löytyvät Kaksplus.fistä, Anna.fistä, Kotiliesi.fistä ja Dekolehti.fistä. Kaupallinen blogiyhteistyö on loistava tapa hyödyntää bloggaajan olemassa olevaa yleisöä. Otavamedian blogit löydät täälltä.

Katso, miten Electrolux onnistui tavoitteissaan kampanjassa, jonka keskiössä oli Otavamedian blogit, Frutti di Mutsi ja Suomen suosituin leivontablogi Suklaapossu.

Testiryhmät

Testiryhmä on yksi suosituimmista natiiviformaateistamme, kun lanseerataan uutta tuotetta tai tuotesarjaa. Testikokonaisuuteen kuuluu useampi sisältö, ja se kestää rekrytointeineen noin kaksi kuukautta. Testiryhmän koko voi olla jopa 100 henkilöä.

Katso case Lemon Juice & Glycerine, joka sai suuren huomiarvon mediayhdistelmän vuoksi.

Kilpailut

Rakennamme erilaisia kilpailuja muun natiivisisällön yhteyteen tai itsenäisinä kokonaisuuksina. Kilpailussa käyttäjät pääsevät osallistumaan, mikä on todettu mielekkääksi. Heitä on haastettu muun muassa kehittämään uusia reseptejä ja sisustamaan lukunurkkaus.

Pelit

Toiminnalliset ja hauskat pelit saavat käyttäjän viettämään aikaa mainossisällön parissa. Rakentamamme pelit ovat mobiilioptimoituja.

Verkkotestit

Verkossa täytettävät testit ovat suosittua ajanvietettä, joita rakennamme myös mainostajan tarpeisiin. Testissä käyttäjä vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin ja saa niiden perusteella valikoidun lopputuloksen. Testillä voidaan valistaa ja lisätä tietoutta halutusta aiheesta.

Tapahtumat osana kampanjaa

Vuoden aikana Otavamedia on mukana yli sadassa tapahtumassa. Natiivikampanjan yhteydessä tarjoamme mahdollisuuden näkyä sopivassa tapahtumassa. Vaihtoehtoja on monia: näkyvyys voi olla muun muassa sponsorointia, tuotesijoittelua tai aktiivista ohjelmaan osallistumista. Olemme mukana myös lukuisilla messuilla ja järjestämme lehtibrändien ympärille lukijailtoja, joihin räätälöimme näkyvyyttä.

Natiivimainontakampanjan raportointi

Kampanjan päätyttyä toimitamme kattavan raportin kampanjan tunnusluvuista ja näkyvyyselementeistä. Kampanjan tunnusluvut sovitaan kampanjoittain, niin että ovat relevantit ja mittaavat asetettuja tavoitteita. Ne voivat olla esimerkiksi:

  • Sivulataukset
  • Uniikit kävijät
  • Vietetty aika
  • Kampanjaan ohjaavan displayn CTR
  • Sosiaalisen median kontaktit, jaot ja tykkäykset

Erikseen sovittaessa mm:

  • Klikit per vko
  • Kerätyt liidit
  • Siirtymät jälleenmyyjän sivuille
  • Koko kampanjan tai sen osan tutkimus

Suunnitellaan yhdessä tarpeisiisi toimivimmat natiivimainonnan ratkaisut.

Maarit Nykänen
Kaupallinen tuottaja
358 40 717 1726

Ota yhteyttä

Mitä on natiivimainonta? Miksi se on niin tehokasta?

Vastauksia saat täältä