Uunituore tutkimus ”Ruokaa autopilotilla” sekä toimivia caseja meiltä ja maailmalta

Otavamedian asiakastilaisuus 8.3.2018

Otavamedian asiakastilaisuudessa 8.3.2018 julkistettiin tuore tutkimus, jossa on pureuduttu mm. siihen, mitä ruokatuotteita suomalaiset ostavat autopilotilla ja mikä on medioiden rooli ruokasisältöjen välittäjänä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttajana? Tilaisuudessa oli lisäksi tarjolla myös onnistuneita caseja oman ja ostetun median käytöstä, meiltä ja maailmalta. Tutustu tilaisuuden sisältöön tarkemmin webcast-tallenteemme avulla.

Onko ruokaostosten tekeminen vain autopilotilla kulkemista?

Puhumme sujuvasti siitä, että ruokaa ostetaan usein autopilotilla, sen kummemmin sitä miettimättä. Tuoreessa tutkimuksessa selvitimme mm. ruoan ostamisen autopilotoinnin portaat: missä kategoriassa ostetaan tuttua robotin lailla ja missä taas haetaan vaihtelua. Entä miten rakennetaan brändiä monimutkaisessa valintojen ja viestien viidakossa?

Aivan sama –osastolta tatuoinniksi. Miten brändi viedään sydämeen asti?

Miksi joihinkin brändeihin sitoudutaan uskollisina ystävinä eliniäksi mutta tietyissä kategorioissa brändien uusjako tehdään jokaisella kauppakäynnillä?

Eka Ruola kertoo asiakasymmärryksen merkityksestä ja modernin markkinoinnin tärkeimmistä elementeistä: ostetusta ja omasta mediasta ja teoista. Eka käsittelee puheessaan laajasti case-esimerkkejä, mm. Karhulta, Gefilukselta, KONEelta ja PLANilta.