Bosch Power Toolsin ja Toukolan yhteistyö tarjoili vinkkejä puutarhan hoitoon

Monikanavainen kampanja tavoitti yli 2 miljoonaa kontaktia.

Jaa

1. Lähtötilanne

Bosch Power Tools halusi kevätkauden kynnyksellä tuoda esiin akkukäyttöisten pensasleikkureiden ja oksasaksien helppokäyttöisyyttä sekä tehokkuutta. Samalla haluttiin inspiroida kuluttajia tarttumaan pihatöihin ja näyttää, kuinka ammattilaisen vinkeillä pihan keväthuolto sujuu vaivattomasti. Kohderyhmänä olivat kotipuutarhurit ja pihanhoidosta kiinnostuneet kuluttajat.

2. Ratkaisu

Toukolan ja Boschin yhteistyö näkyi monikanavaisesti sekä Otavamedian verkostoissa että sosiaalisessa mediassa. Kotipuutarhurit tavoitettiin tehokkaasti Kotilieden Toukola-sisältöjen parista.

Kampanja koostui Toukolan lyhytvideosta, Leikkaa ryhtiä pihan puille ja pensaille – näillä vinkeillä onnistut helposti -artikkelista Kotiliesi.fissä ja logonäkyvyydestä Kotiliesi-lehden Toukola-osiossa. Kampanja näkyi lisäksi Anna.fi, Kaksplus.fi ja Seura.fi -verkkosivuilla sekä uutiskirjeissä ja somessa. Kampanjan aikana sisältöjä optimoitiin jatkuvasti esimerkiksi hienosäätämällä otsikoita ja kuvitusta parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Koko tuotanto syntyi Otavamedian oman tiimin voimin. Videon tuotti Pinja Karvonen ja kuvasi Miika Kainu. Valmiin mainosvideon näet ohesta, äänet saat päälle videon alakulman napista.

3. Tulokset

Kevään kampanja sai erinomaisen vastaanoton ja keräsi laajasti huomiota eri kanavissa. Videoiden katseluajat olivat poikkeuksellisen pitkiä kaikissa kanavissa, ja TikTok toi eniten katseluita ja reaktioita. Artikkeli puolestaan houkutteli kävijöitä erityisesti vapun aikaan, jolloin puutarhanhoito oli monella ajankohtainen aihe.

“Kampanja menestyi mainiosti! Toukola-kumppanuuden avulla Bosch Power Tools sai kattavan näkyvyyden puutarhanhoidosta kiinnostuneiden kuluttajien silmissä niin verkkosivuilla, uutiskirjeissä, sosiaalisen median kanavissa kuin printtilehdessäkin. Boschin tuotteet ja tuotetut sisällöt sopivat täydellisesti Toukolan toimitukselliseen maailmaan, ja tämä näkyy myös tuloksissa. Videot keräsivät runsaasti katseluita ja reaktioita – erityisen pitkiä katseluaikoja nähtiin Facebookissa,” kertoo kampanjan tuottaja Pinja Karvonen Otavamedialta.

Artikkelin keskimääräinen lukuaika 1 min 30 sek
2,1 miljoonaa bruttokontaktia
Lähes 120 000 videon katselua

Projektin toteutus sujui näin asiakkaan näkökulmasta todella vaivattomasti ja lopputulos oli erittäin laadukas. Opastavan sisällön liittäminen Boschin tarjoamiin ajankohtaisiin tuotteisiin osoittautui loistavaksi valinnaksi, kuten voimme myös lukujen perusteella nähdä.

Pasi Kivimaa
Markkinointipäällikkö
Robert Bosch Oy

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.