

Bosch Power Toolsin ja Toukolan yhteistyö tarjoili vinkkejä puutarhan hoitoon
Monikanavainen kampanja tavoitti yli 2 miljoonaa kontaktia.
1. Lähtötilanne
Bosch Power Tools halusi kevätkauden kynnyksellä tuoda esiin akkukäyttöisten pensasleikkureiden ja oksasaksien helppokäyttöisyyttä sekä tehokkuutta. Samalla haluttiin inspiroida kuluttajia tarttumaan pihatöihin ja näyttää, kuinka ammattilaisen vinkeillä pihan keväthuolto sujuu vaivattomasti. Kohderyhmänä olivat kotipuutarhurit ja pihanhoidosta kiinnostuneet kuluttajat.
2. Ratkaisu
Toukolan ja Boschin yhteistyö näkyi monikanavaisesti sekä Otavamedian verkostoissa että sosiaalisessa mediassa. Kotipuutarhurit tavoitettiin tehokkaasti Kotilieden Toukola-sisältöjen parista.
Kampanja koostui Toukolan lyhytvideosta, Leikkaa ryhtiä pihan puille ja pensaille – näillä vinkeillä onnistut helposti -artikkelista Kotiliesi.fissä ja logonäkyvyydestä Kotiliesi-lehden Toukola-osiossa. Kampanja näkyi lisäksi Anna.fi, Kaksplus.fi ja Seura.fi -verkkosivuilla sekä uutiskirjeissä ja somessa. Kampanjan aikana sisältöjä optimoitiin jatkuvasti esimerkiksi hienosäätämällä otsikoita ja kuvitusta parhaiden tulosten saavuttamiseksi.
Koko tuotanto syntyi Otavamedian oman tiimin voimin. Videon tuotti Pinja Karvonen ja kuvasi Miika Kainu. Valmiin mainosvideon näet ohesta, äänet saat päälle videon alakulman napista.
3. Tulokset
Kevään kampanja sai erinomaisen vastaanoton ja keräsi laajasti huomiota eri kanavissa. Videoiden katseluajat olivat poikkeuksellisen pitkiä kaikissa kanavissa, ja TikTok toi eniten katseluita ja reaktioita. Artikkeli puolestaan houkutteli kävijöitä erityisesti vapun aikaan, jolloin puutarhanhoito oli monella ajankohtainen aihe.
“Kampanja menestyi mainiosti! Toukola-kumppanuuden avulla Bosch Power Tools sai kattavan näkyvyyden puutarhanhoidosta kiinnostuneiden kuluttajien silmissä niin verkkosivuilla, uutiskirjeissä, sosiaalisen median kanavissa kuin printtilehdessäkin. Boschin tuotteet ja tuotetut sisällöt sopivat täydellisesti Toukolan toimitukselliseen maailmaan, ja tämä näkyy myös tuloksissa. Videot keräsivät runsaasti katseluita ja reaktioita – erityisen pitkiä katseluaikoja nähtiin Facebookissa,” kertoo kampanjan tuottaja Pinja Karvonen Otavamedialta.
Projektin toteutus sujui näin asiakkaan näkökulmasta todella vaivattomasti ja lopputulos oli erittäin laadukas. Opastavan sisällön liittäminen Boschin tarjoamiin ajankohtaisiin tuotteisiin osoittautui loistavaksi valinnaksi, kuten voimme myös lukujen perusteella nähdä.
Markkinointipäällikkö
Robert Bosch Oy
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Monikanavainen kampanja
-
Natiivimainonta
-
Some-markkinointi
-
Videomainonta
-
Videotuotannot
-
Kotiliesi.fi
Puhuttele yleisöä laadukkaassa ympäristössä
Huolellisesti suunniteltu kampanja vie kohti tuloksia
Haluatko sinäkin tavoittaa kotipuutarhurit? Kysy lisää!
Jari Vehola
Asiakkuuspäällikkö
+358 500 929 806
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Midsonan laadukkaat sisällöt tavoittivat laajasti terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostuneet

Natiivikampanja toi tuhansia sitoutuneita lukijoita

Lasten liikenneturvallisuusvisa keräsi lähes 14 000 osallistujaa

Juristiliitto: Konseptiuudistus – Lisää tavoittavuutta kustannuksia kasvattamatta

Ruokatiedon Hyvää Suomesta -merkille kattava näkyvyys Otavamedian kanavissa

Unelmien joulu: S-marketin kampanja Kotiliesi.fi:ssä oli menestys
