Mediatoimistoille

Mediatoimistoille / For Media Agencies

Tervetuloa mediatoimistojen omalle sivulle. Olemme koonneet tänne ajankohtaista sisältöä ja tietoa juuri teitä varten! / Welcome to our very own Media Agency landing page. Here you can find all relevant topics, product news and information hand-picked for you!

Sisällysluettelo

Latest articles

Koukuttava HBO Max LUST vaikuttajacase julkaistu

Kohderyhmää puhutteleva aihe, monikanavainen lähestymistapa, sopiva vaikuttaja Emilia Vuorisalmi sekä tietysti timanttinen sarja – näiden elementtien ympärille rakentui kiinnostava ja tehokas natiivikampanja.

Harvoin muuten näkee tällaisia tunnuslukuja, natiiviartikkelin lukuaika oli keskimäärin 12 minuuttia 58 sekuntia!

Puhdas natiivicase Unilever Sun julkaistu

Runsaasti keskustelua, huomiota ja reaktioita kerännyt Unilever Sun -tiskikonetablettien kampanja on rakennettu casen muotoon. Kampanjasta teetettiin myös tutkimus Digitalistilla ja tutkimus tuki kampanjan hyviä tuloksia. Case tehtiin yhteistyössä GroupM:n kanssa.

Voiko lenkkarit pestä astianpesukoneessa? Mitä kaikkea tiskikonetableteilla voi siivota?

Product news

Uutta! Natiivimainonnan showroom ja näyttöpohjainen natiivimainos

Rakensimme showroomin esittelemään natiivimainonnan eri ratkaisuja verkossa. Showroomista löydät kuva- ja videoesimerkkejä toteutetuista natiivimainoksista, artikkeleista ja sisältörikasteista – ja lisää ideoita saa aina pyytämällä. Natiivimainonnan showroomia voi käyttää myös keskusteluissa asiakkaan kanssa, natiivikampanjasi voisi näyttää Otavamedian sivuilla tältä.

Näyttöpohjainen natiivimainos on tuore mainostoteutus, joka ohjaa Otavamedian sivustolta asiakkaan omalle sivustolle.

Verkon aineisto-ohjeisiin päivitetty

Rich media -erikoismainosmuodoista on poistettu vanhoja ja lisätty uusia mainosmuotoja:

  • Carousel slide, 600×1200, 3-7 kuvaa
  • Carousel Split Screen, 600×1200, 3-7 kuvaa
  • Flipbook, 600×1200, 2-5 kuvaa
  • 3D Prism, 3 kuvaa
  • Flip, 600×1200, 2 mediaa (kuva ja video)
  • Deck of Cards, 600×1200, 2-6 kuvaa

HUOM! Rich media -aineistojen laadun takaamiseksi suosittelemme aineiston lähetystä tuplakoossa.

Poistettu CPC-kampanjat


Uusi mainosmuoto Some-mainos

Some-mainoksen esimerkit
Some-mainoksen esimerkit

Lisätty Some-mainoksen aineisto-ohjeet ja esittely


Some-julkaisu voi olla video, kuva, story tai karuselli. Some-julkaisua voi testata Polarin testilinkin kautta täällä >>.


Updates on Material guidelines online

Rich media (Special ad formats) updated, removed old and added new ad formats:

  • Carousel slide, 600×1200, 3-7 images
  • Carousel Split Screen, 600×1200, 3-7 images
  • Flipbook, 600×1200, 2-5 images
  • 3D Prism, 3 images
  • Flip, 600×1200, 2 media (image and video)
  • Deck of Cards, 600×1200, 2-6 images

NOTE! To ensure the best quality, we recommend sending the materials in double size from the original.

Removed CPC-campaigns


New ad format Social Media Ad

Social Media Ad examples

Added material guidelines for Social Media Ads

A Social Media Ad can be a video, image, story or a carousel. You can test your post using Polar Preview Tool here >>.


Presentations & Downloads

Kesäinfo! (14.6.2022)

Katso ajankohtainen kesäinfo mediatoimistoille aiheina

  • Otavamedian heimot ja yleisöt
  • mediabrändeistä ja kanavista
  • natiivin kuulumiset case Kärcherin kera
  • oma data

Otavamedia reach

Now available for download: a short presentation about our weekly and montly reach (print, web, total), selected target groups, plus our network profiles.

Samu Saarelainen / IAB:n Marketing Next – Oma data kilpailuetuna -seminaarissa 6.4.2022

Samu piti puheenvuoron ”Laatu on tärkeämpää kuin koskaan” keskittyen seed-yleisöjen luomiseen ja kasvattamiseen esimerkkien kautta.