Verkkomainonta

Verkkomainonta Otavamediassa

Laadukkaat, turvalliset ja aiheiltaan monipuoliset mediaympäristöt ovat erinomaisia syitä ostaa mainontaa Otavamedian kautta.

Sisällysluettelo

Nopeaa ja tehokasta näkyvyyttä

Verkkomainonta eli maksettu digimainonta tuo brändillesi, sivustollesi, tuotteille ja palveluille nopeasti ja tehokkaasti lisää haluttua näkyvyyttä. Otavamedian monipuolisen digiverkoston kautta voimme rakentaa juuri sinulle sopivan kokonaisuuden, oli kyseessä sitten laajempi kohderyhmä tai tarkkaan valittu erityisjoukko — tehokas verkkomainonta tavoittaa heidät kaikki.

Verkostoomme kuuluu yli 25 intressipohjaista sivustoa ja tavoitamme yhteensä yli 3,6 miljoonaa uniikkia kuukausikävijää. Mobiilikäyttäjiä on jo 3,1 miljoonaa ja desktop-käyttäjiä on 1,6 miljoonaa (Lähde: FIAM, Comscore joulukuu 2019). Verkkomarkkinassa olemme kolmanneksi suurin kotimainen toimija.

Tätä on verkkomainonta

Laadukas mediaympäristö ja kuluttajia puhuttelevat sisällöt luovat loistavan pohjan luoville verkkomainonnan ratkaisuille. Kiinnostuskohderyhmät ovat toimintamme ydintä; tunnistamme eri aiheista kiinnostuneet kuluttajat ja saatamme heidät tehokkaan verkkomainonnan avulla yhteen mainostajien kanssa. Panostamme tutkimuksiin, dataan ja analytiikkaan ja tarjoamme nämä verkkomainonnan palvelut asiakkaidemme käyttöön. Tutustu tarkemmin mainonnan vaikuttavuus -osioon täältä.

Teemme myös jatkuvaa kehitystyötä sivustollamme sen eteen, että mainospaikat ovat toimivia ja käyttökokemus on miellyttävä. Blogistamme voit lukea lisää siitä, miten mediaympäristö vaikuttaa verkkomainonnan laatuun.

Verkkomainonnan hyödyt

Otavamedian verkkosivustoilla pystyt kohdentamaan sekä sivustokohtaisesti että laajemmilla verkostokohdennuksilla (Otavamedia RON). Voit myös valita pakettiisi esimerkiksi pelkästään naisille suunnatut sivustot, miespainotteiset sivustot, tai vaikka Cross Screen -ratkaisun, jolla tavoitat kohderyhmäsi kaikista päätelaitteista (desktop, mobiili ja tabletti). Voit kohdentaa verkkomainontasi tarkasti myös tiettyyn kellonaikaan, ja paikkaan, jolloin pääset hyödyntämään kuluttajan mikrohetkiä – olet läsnä juuri oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Jos haluat lukea enemmän nimenomaan mobiilimainonnasta, suosittelemme sinua lukemaan tämän blogin mobiilimainonnan vahvuuksista.

Lue lisää verkkomainonnasta

Haluat varmasti lukea lisää tehokkaasta verkkomainonnasta? Niin arvelimme! Olemme keränneet yhteen erilaisia desktop- ja mobiilikampanjoissa toteuttavia verkkomainonnan mainosmuotoja, rich media -ratkaisuja sekä brändi- ja taktiseen mainontaan sopivia mainosmuotoja. Tutustu verkkomainonnan showroomiin täällä. Verkkomainonnan aineisto-ohjeet ovat täällä.

Tavoitat verkostomme kautta yhteensä yli 3,6 miljoonaa uniikkia kuukausikävijää. 3,1 miljoonaa on mobiilikäyttäjiä ja 1,3 miljoonaa on desktop-käyttäjiä.

FIAM, Comscore joulukuu 2019

Display-mainonta herättää kiinnostusta ja tunteita

Banneri- eli display-mainonta, Internetin vanhin ja eniten huomiota herättänyt mainosmuoto synnyttää edelleen paljon tunteita puolesta ja vastaan, ja se on ihan ok. Nimittäin loppuun asti mietitty sekä teknisesti ja sisällöllisesti hyvin toteutettu, laadukas, kuluttajaa arvostava visuaalinen display-mainos herättää kuitenkin aina kiinnostuksen ja näin mainos myös muistetaan – positiivisesti.

Tutustu display-mainontaan paremmin.

Videomainonta ja tehokas vaikuttaminen

Video ja videomainonta on yksi tehokkaimmista vaikuttamisen keinoista. Se taipuu brändimainonnasta aina taktisiin toimenpiteisiin sekä hankalampienkin tuotteiden esittelyyn. Videomainonnan kautta kerrottu ja hyvin toteutettu tarina pysäyttää katsojansa sen äärelle ja ennen kaikkea lisää ostohalukkuutta.

Sukella videomainonnan syövereihin.

Mobiilimainonta ja suuri huomioarvo

Oletko koskaan ajatellut, miten suuren mainospinta-alan mobiilimainonta tavoittaa? Mobiilimainos vie näytöstä ison osan, ellei täytä sitä kokonaan, joten mobiilimainonnalla on aina hyvä huomioarvo. Mobiilimainonta mahdollistaa myös lukuisia erilaisia mainosmuotoja, joita ei voi käyttää muualla, sillä mobiilimainosta voi hipaista, raaputtaa ja pelata tai siitä voi vaikkapa soittaa suoraan mainoksessa näytettyyn numeroon.

Klikkaa mobiilimainontaan.

Tulospohjainen mainonta on turvallinen ja tuottoisa mainosmuoto

Suoraperusteinen eli tulospohjainen mainonta on yksi monista tuottoisista keinoista ostaa kohdeyleisöjämme. Tulospohjaisen mainonnan lähtökohtana ovat asiakkaan kanssa sovitut tavoitteet sekä tarkasti mietityt yksikkö/suoritehinnat, joiden perusteella asiakkaan kampanjointia esitetään.

Avaa ovi tulospohjaiseen mainontaan.

Verkkomainonnan showroom

Otavamedian kautta voit näkyä monella eri alustalla ja verkostossa. Näet kätevästi kaikki verkkomainonnan mainosmuodot yhdeltä sivulta! Samalta sivulta löydät mainosmuodot perinteisestä display-bannereista rich media -erikoisratkaisuihin, esimerkkien kera tietysti.

Astu sisään mainosmuotojen maailmaan.

Verkkomainonnan caset

Tutustu työnäytteisiin

Suunnitellaan yhdessä verkkomainonnan kokonaisuus, joka toimii.

Jukka Pulkkinen
Head of Digital Media Sales
050 390 4851

Ota yhteyttä