Yleisöt

Kohdenna yleisöihin

Otavamedia tavoittaa suomalaisista 2,0 miljoonaa verkossa ja 1,4 miljoonaa aikakauslehtien kautta. Kun kohtaat kuluttajan kiinnostuksensa ääressä, saat viestillesi otollisen maaperän. Samanlaiset kiinnostuksen kohteet yhdistävät ihmisiä yhteen, heimoihin. Olemme tunnistaneet Suomen suosituimmat heimot ja kerromme, miten heidät tehokkaasti tavoittaa. Käytössäsi ovat myös Otavan omat yleisökategoriat, yleisöt IAB:n kategorioiden mukaan sekä mahdollisuus saada käyttöösi oma räätälöity yleisö.

Sisällysluettelo

Ihmiset hakeutuvat kaltaistensa pariin, heimoihin

Otavamedian digi- ja printtisisältöjä tehdään ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita kuka mistäkin. Perinnerakentamisesta. Yin-joogasta. Veneilystä. Hapanjuurileivästä. Moottoripyöristä. Yhteiskunnallisista ilmiöistä. Lukijasuhde perustuu aitoon, yhteiseen kiinnostukseen, jonka avulla kohtaamiset ovat merkityksellisiä. Olemme koonneet samanmieliset ihmiset yhteen heimoiksi (Otava Profiles), jotta mainostajan on helpompi hahmottaa, miten monella eri tavalla me näitä yleisöjä tavoitamme. Monet heimot myös liittyvät toisiinsa, koska kukapa meistä vain yhden otsikon alle kuuluisi?



Kaikista heimoista löytyy alaheimoja eli vielä tarkempia yleisöjä. Heimot ovat tarvittaessa yhdisteltävissä muihin kohdennuksiin, kuten demografioihin. Esimerkit heimojen kuvauksesta näet alta, klikkaa plus-merkistä.

Tarkempaa tietoa KAIKISTA kiinnostavista heimoista (Otava Profiles) antaa Mediamyynti tai pyydä tarjous sähköpostitse tästä!

Kuvake
Moottorimieliset

Kuvake
Hyvinvoinnista huolehtijat

Kuvake
Fashionistat ja kauneudenhoitofanit

Kuvake
Eräilijät ja ulkoilijat

Kuvake
Viherpeukalot

Kuvake
Tekniikka- ja peli-intoilijat

Kuvake
Kotikokit ja jauhopeukalot

Kuvake
Kotoilijat ja remonttireiskat

Kuvake
Lapsiperheet

Otavan omat yleisöt eli OM Audience

OM Audience on Otavamedian rakentama lisäys IAB:n yleisökategorioihin.

Kohdennus Otavan omiin yleisöihin korvaa aikaisemmat kiinnostuskohderyhmät. Otavan omiin yleisöihin kohdentaminen on versio 2.0, jossa löydämme kiinnostuneet ihmiset mallintamalla sivustokävijöitä, joiden kiinnostuksen kohteen jo tiedämme. Näin voit kohdistaa mainoksia yleisöille, joiden uskomme olevan kiinnostuneita tietystä aihepiiristä, mediasta tai kuluttamastaan sisällöstä riippumatta. Kiinnostunut ihminen on huomattavasti herkempi ostamaan kuin satunnainen sivustokävijä.

Koska OM Audience perustuu yleisöjen mallintamiseen se löytää sekä tunnistetun yleisön että vastaavan, uuden yleisön.

Tekniikka ei riipu evästeistä, vaan mallinnuksessa käytetään yli 200 eri datapistettä, joten kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen ei haittaa.

Kuvake
OM Audience -listaus

Yleisöt IAB:n kategorioiden mukaan

Monet mainostajat ovat tottuneet kohdentamaan mainontaa IAB:n yleisökategorioiden mukaan, joten tietysti yleisöt ovat ostettavissa meiltä myös tällä perusteella.

Kuvake
IAB:n yleisölistaus

Räätälöidyt yleisöt eli OM Case

Räätälöity eli asiakaskohtainen yleisö on kohdentamisen hiotuin muoto. Yksilölliseen tarpeeseen rakennettu OM Case taipuu esimerkiksi funnelimalliseen mainonnan kohdentamiseen ja kävijäpolkujen rakentamiseen. OM Case -yleisöt perustuvat mallintamiseen kuten OM Audience -yleisöt, joten kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen ei haittaa.

Kuvake
Näin yleisöt löytyvät myyntifunnelin eri vaiheissa

Ota yhteyttä, niin rakennamme viestillesi sopivan yleisön!

Jukka Pulkkinen
Head of Ad Operations, Insight and Marketing
+358 50 390 4851

Ota yhteyttä