Verkon teemaosiot

Verkon teemaosiot

Kun tavoittelet tiettyä kohderyhmää ja suuria sivunkatselumääriä laadukkaiden sisältöjen parissa, tutustu verkon teemaosioihin! Teemaosioiden taika on sesonkien ja hakutrendien seuraaminen sekä taitava kohdennus, viestisi näkyy aiheesta kiinnostuneelle yleisölle täsmälleen oikeaan aikaan.

Siirry valikosta suoraan haluamaasi teemaosioon tai käy läpi kaikkien osioiden esittelyt selaamalla sivua. Osioiden listaus etenee vuoden alusta vuoden loppuun osioiden aktiivisen ajan mukaan. Teemaosioiden hinnoittelu noudattaa samoja periaatteita, hinnoista on kerrottu tarkemmin sivun lopussa.

Sisällysluettelo

Sisällysluettelo

Kohti keveämpää kehoa ja mieltä

Anna.fi:n teemaosio tavoittaa terveydestä ja hyvinvoinnista sekä kevyemmästä olosta ja elämästä kiinnostuneet kuluttajat. Monipuoliset sisällöt antavat inspiraatiota ruokiin ja resepteihin, tukea ja tsemppiä painonhallintaan, liikuntaan, hyvään uneen ja palautumiseen.

Teemaosio on avoinna ympäri vuoden – kevyt keho ja olo ovat pinnalla koko ajan. Teemaosiossa on vähintään 250 000 sivunkatselua kuukaudessa.

Paras pääsiäinen

Kotiliesi.fi:n teemaosio Paras pääsiäinen tarjoaa kaikkea pääsiäiseen ja kokoaa yhteen Kotilieden huippusuositut pääsiäissisällöt. Osio sisältää reseptejä pääsiäisleivontaan ja -ruokiin, sekä ideoita koristeluun, askarteluun ja kodin pääsiäistunnelmiin virittämiseen esimerkiksi kauniilla kukilla.

Teemaosio on avoinna ympäri vuoden, mutta suurin kävijämäärä osuu luontaisesti viikkoihin ennen pääsiäistä ja pääsiäispyhiin. Vuonna 2021 osio oli todellinen menestys, ajalla 2.3. – 5.4.2021 pääsiäisen teemaosiossa oli yli 850 000 sivunkatselua!

Ihana puutarha

Kotiliesi.fi:n teemaosio Ihana puutarha on viherpeukaloiden suosiossa. Osio kokoaa yhteen Kotilieden puutarha- ja huonekasviaiheiset sisällöt eli lähes 600 puutarha-aiheista artikkelia ja joka viikko mukaan lisätään uusimpia, haetuimpia ja ajankohtaisia puutarhajuttuja.

Teemaosio on aktiivinen maaliskuun alusta lokakuun loppuun. Vuoden 2020 sesongin aikana osio keräsi yli miljoona kävijää ja kaksi miljoonaa sivunkatselua! Vuodelta 2021 odotetaan vähintään yhtä hyvää tulosta.

Asuntomessut

Kotiliesi.fi:n uusi teemaosio Asuntomessut tarjoaa näkyvyyttä mainostajille, joiden tuotteet liittyvät selkeästi asumiseen, sisustamiseen, rakentamiseen tai remontointiin. Näin teemaosio palvelee parhaiten asumisesta ja Asuntomessuista kiinnostuneita kuluttajia.

Teemaosio on avattu huhtikuussa ja se on aktiivisin kesällä ja messuaikana heinä-elokuussa. Teemaosio kuuluu näkyvyyspakettiin, johon sisältyy artikkeli teemaosiossa, artikkeli asuntomessut.fi-sivustolla sekä ohjaavaa displayta Otavan RON-verkostossa. Katso lisätietoja hinnoittelusta.

Grilli kuumaksi

Kotiliesi.fi:n teemaosio Grilli kuumaksi saa kävijät liekkeihin tarjoamalla kaikkea grillausvinkeistä ja -ideoista trendeihin, resepteihin ja kesäjuomiin. Parhaita reseptejä löytyy niin lihan, kalan kuin kasvisten ystäville sekä tietysti jälkiruokiin!

Teemaosio on aktiivisin grillikaudella kesäkuun alusta elokuun loppuun, mutta osio aukeaa jo huhtikuun lopussa. Grilli kuumaksi kerää noin 200 000 sivunkatselua kuukaudessa.

Arjen nopeat ja helpot

Kotiliesi.fi:n Arjen nopeat ja helpot -teemaosio kokoaa yhteen Kotilieden huippusuositut arkiruokasisällöt. Osio vastaa ikuisuuskysymykseen ”Mitä tänään ruoaksi” tarjoamalla nopeita, helppoja ja monipuolisia reseptejä ruoanlaittoon, joka päivä.

Teemaosio on aktiivisin syyskaudella elo-lokakuussa, kun kesälomat loppuvat. Arjen nopeat ja helpot kerää syyskaudella yli 300 000 sivunkatselua kuukaudessa.

Unelmien joulu

Kotiliesi.fi:n Unelmien joulu -teemaosio kerää yhteen ruoanlaitosta ja joululeivonnasta kiinnostuneet jouluihmiset. Reseptien ja artikkelien lisäksi osio tarjoaa parhaat juhla- ja juomavinkit, ideat ja ohjeet koko talvikauden juhliin.

Teemaosio avautuu tänä vuonna 22.10.2021. Joulunlaittajat ovat ahkerimmin liikkeellä marras-joulukuussa. Vuonna 2020 Unelmien joulu sai kahden kuukauden aikana huikeat 3 356 000 sivunkatselua!

Hinnoittelu

Teemaosioiden mainosratkaisuja on kolme:

  • Paketti 1: Näyttävät display-paikat​
  • Paketti 2: Display-paikat + natiivi​sisältö
  • Paketti 3: Display-paikat + natiivisisältö + mainos printtilehdessä

Paketti 1: Näyttävät display-paikat

Esimerkki display-paikoista teemaosion etusivulla
  • Display-mainoksilla otat teemaosion etusivun ja sisältöartikkelit tyylikkäästi haltuun. Mainoksesi näkyvät yhdellä sivulatauksella samaan aikaan!
  • Mainospaikat teemaosion etusivulla ja artikkeleissa:
    • Desktop: paraati + tausta + boxi
    • Mobiili: 2 x pystyparaati
  • Näkyvyys teemaosioon kuuluvissa sisällöissä ostetun mainosnäyttömäärän mukaan
  • Lisäksi mainosbanneri kahdessa brändin uutiskirjeessä
  • CPM-hinnoittelu

Paketti 2: Display-paikat + natiivisisältö

Esimerkki natiiviartikkelien nostoista teemaosion etusivulla
  • Kaupallinen natiiviartikkeli kertoo haluamasi viestin hyödyntäen kuluttajan mielenkiintoa median sisältöjä kohtaan. Esimerkiksi arjen ruokareseptejä selailevia palvelevat ja kiinnostavat myös mainostajan uutuustuotteiden kokkausideat.
  • Display-paikkojen lisäksi natiivikampanja -15% alennuksella normaalihinnasta!
  • Liikenteenohjaus artikkeliin 4 viikon ajan:​​
    • Natiivinostoilla Kotiliesi.fi ja Anna.fi
    • Uutiskirjeistä ​​
    • Sosiaalisen median kanavista​​
    • Maksettua Facebook-mainontaa
    • Natiivinostot teemasisällöissä​

Paketti 3: Display-paikat + natiivisisältö + mainos printtilehdessä

  • Täydennä kampanjasi näkymällä printtilehtien sopivissa teemanumeroissa!
  • Mahdollisuus tuottaa lehden teemanumeroon advertoriaali natiivisisällöstä tai näkyä kokosivun tai aukeaman mainospaikalla
  • Mainonnasta voidaan tehdä tutkimus sovittaessa

Asuntomessut-teemaosion näkyvyyspaketti

Esimerkki natiiviartikkelinostosta kotiliesi.fi/asuntomessut -teemaosion etusivulla

Teemaosio kuuluu näkyvyyspakettiin, johon sisältyy

  • artikkeli kotiliesi.fi/asuntomessut -teemaosiossa 2 vkon ajan
  • artikkeli asuntomessut.fi-sivustolla 2 vkon ajan
  • ohjaavaa displayta Otavan RON-verkostossa (400 000 impressiota)

Otavamedia tuottaa artikkelit ja materiaalit asiakkaan aineistosta.

Asuntomessut-teemaosion näkyvyyspaketti 7 700 € +alv

Mediamyynti auttaa mielellään suunnittelemaan sopivaa näkyvyyttä teemaosioissa ja saat juuri omiin tarpeisiisi sopivan ratkaisun!