Tapahtumamarkkinointi

Näy, kuulu, kohtaa ja vaikuta

Tapahtumamarkkinointi ja merkitykselliset kohtaamiset ovat olleet viimeisten vuosien ajan mukavasti noususuhteessa ja tapahtumat nähdään usein jo osana markkinointitoimenpiteitä, jolta odotetaan tavoitteiden mukaisia tuottoja. Kuluttajien aika on kortilla, heidän huomiosta taistellaan eri kanavissa. Tapahtumat ovat oiva keino päästä vuoropuheluun haluamasi kohdeyleisön kanssa.

Haluatko tavoittaa kuluttajat vastaanottavaisimmillaan?

Tapahtumamarkkinoinnin kiistaton etu on tavoittaa kuluttaja häntä kiinnostavassa ympäristössä.

Miksi tapahtumakumppanuus Otavamedian kanssa kannattaa?

Kun haluat näkyä vahvojen ja tunnettujen brändien rinnalla sekä saada kaiken hyödyn irti tehokkaasta tapahtumamarkinoinnista, Otavamedia on tapahtumakumppanisi.

Olemme Suomen Asuntomessujen virallinen yhteistyökumppani

Tavoita potentiaalisimmat kohderyhmät oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.

Näytkö siellä, missä kuluttajat ovat vastaanottavaisimmillaan?

Tiesitkö, että tapahtumakävijät ovat usein edelläkävijöitä ja mielipidevaikuttajia, jotka hakevat tapahtumista uusia trendejä, vinkkejä ja neuvoja ja jakavat niitä edelleen seuraajilleen. Tapahtumamarkkinoinnin kiistaton etu on tavoittaa kuluttaja häntä kiinnostavassa ympäristössä, mikä mahdollistaa positiivisen muistijäljen jättämisen, vaikuttamisen kuluttajan tunteisiin ja asenteisiin. Otavamedia on mukana useissa kymmenissä eri toimialojen ja kohderyhmien tapahtumissa vuosittain ympäri Suomen ja tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden toteuttaa yleisöt tavoittavaa tapahtumamarkkinointia yhteistyössä kanssamme.

Tapahtumat tarjoaa erinomaisen tilaisuuden vahvaan vuoropuheluun ja henkilökohtaiseen brändikohtaamiseen kuluttajan tai sidosryhmien kanssa. Tapahtumat toimivat tuotteen tai palvelun vahvana mielikuvan vahvistajana, minkä vuoksi tapahtumamarkkinointi on äärimmäisen hyvä ja merkityksellinen markkinointi- ja erottautumiskeino.

Tätä on yleisöt tavoittavat tapahtumamarkkinointi:

  • Tapahtumat kokoavat yhteen kymmeniä tuhansia kuluttajia, joiden kiinnostus tapahtumaa ja tapahtuman aihepiiriä kohtaan on suuri
  • Kuluttaja valitsee tapahtumatarjonnasta juuri häntä kiinnostavan tapahtuman ja ovat valmiita investoimaan tapahtumaan aikaa ja rahaa
  • Tapahtumakävijät ovat usein myös edelläkävijöitä ja mielipidevaikuttajia, jotka hakevat tapahtumasta uusia trendejä, vinkkejä ja neuvoja ja jakavat niitä edelleen seuraajilleen

Tapahtumat tarjoavat erinomaisen tilaisuuden vahvaan vuoropuheluun ja henkilökohtaiseen brändikohtaamiseen kuluttajan kanssa.

Tapahtumat tarjoavat erinomaisen tilaisuuden vahvaan vuoropuheluun ja henkilökohtaiseen brändikohtaamiseen kuluttajan kanssa. Tapahtumat toimivat tuotteen tai palvelun vahvana mielikuvan vahvistajana, minkä vuoksi tapahtumamarkkinointi on äärimmäisen voimakas markkinointikeino.

Miksi tapahtumakumppanuus Otavamedian kanssa kannattaa?

Keskity olennaiseen ja jätä tapahtumamarkkinointi ammattilaisten hoidettavaksi: Otavamedian tapahtumakumppanuus on räätälöitävissä asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaisesti tapahtumasta riippuen. Tuotamme tapahtumakumppanuuden kautta mielenkiintoisen, visuaalisen ja kohderyhmää puhuttelevan kohtaamisympäristön, johon mainostaja voi tuoda oman brändinsä ja viestinsä, olipa tarkoituksena sitten vahvistaa olemassa olevaa asiakkaan brändiä tai lanseerata uutta. Kohtaamme noin 1 200 000 messukävijää vuosittain tapahtumissamme.

Onnistuneita kuluttajakohtaamisia tapahtumamarkkinoinnin avulla

Yhdessä Otavamedian kanssa mainostaja voi luoda mieleenpainuvan kuluttajakohtaamisen. Kohderyhmäsisältöä voidaan tarjoilla myös laadukkaalla oheisohjelmalla: kilpailuilla, arvonnoilla, työpajoilla, maistatuksilla, bloggariyhteistyöllä jne.

Kun haluat näkyä vahvojen ja tunnettujen brändien rinnalla sekä saada kaiken hyödyn irti tehokkaasta tapahtumamarkkinoinnista, Otavamedia on tapahtumakumppanisi.

Otavamedia on Suomen Asuntomessujen virallinen yhteistyökumppani

Asuntomessut ovat yksi kesän suurimpia asumisen tapahtumia, sillä Asuntomessuilla käy vuosittain reilusti yli 110 000 messuvierailijaa kuukauden aikana. Otavamedia on ollut jo vuodesta 2004 asti Suomen Asuntomessujen virallinen yhteistyökumppani. Tuotamme Asuntomessuille viralliset messulehdet, sisustus- ja kohdeluettelot, Dekon ja TM Rakennusmaailman.

Tapahtumamarkkinointi tavoittaa potentiaalisimmat ostajat

Asuntomessujen kuuminta kohderyhmää ovat remontoijat, rakentajat, sisustajat sekä lisäksi haaveilijat. Suurimmalle osalle messukävijöistä remontointi-, rakentaminen tai korjausrakentaminen on juuri messuajankohtana ajankohtaista.

Vuoden 2020 Asuntomessut järjestetään Tuusulassa, Rykmentinpuistossa 10.7. – 9.8.2020.

Golfpisteen tapahtuma- tai kiertuekumppanuus

Otavamedian Golfpisteen tapahtumat tarjoavat toimivan face-to-face kohtaamisen intohimoisesti harrastukseensa suhtautuvaan, korkealuokkaiseen kohderyhmään.

Golfpiste tuottaa kuusi tapahtumakiertuetta, joissa tapahtumapäiviä on noin 80 kesässä. Golfin harrastajia kohdataan kentillä kauden aikana yli 7 000.

Golftapahtumat mahdollistavat mm. suoran henkilökohtaisen kontaktin, vaikuttavan ja muistettavan kohtaamisen, tuotelanseeraukset ja tuotenäytteiden jakamisen, asiakasrekisterin keräämisen ja paljon muuta.

Golftapahtumien vaikutus brändin ja/tai tuotteiden ostohalukkuuteen on tutkitusti erittäin positiivinen. *)

Kaudella 2020 Golfpiste tuottaa eri kohderyhmille suunnattuja tapahtumakokonaisuuksia, joita markkinoidaan voimakkaasti Golfpisteen omissa medioissa ja kanavissa.

Tapahtumakiertueitamme ovat mm. yrityselämän vaikuttajien Audi Businessaamu yritysliiga,
naisgolfareiden Anna Golf ja yli 50-vuotiaille pariskunnille suunnattu Ladies&Gentlemen Tour.

*) Lähde: Participant oriented sports sponsorship – A case study on sponsorships targeted at participants rather than spectators of a golf event, Emma Groop, Hanken School of Economics, Helsinki, 2012

Otavamedia on mukana mm. seuraavissa messutapahtumissa:

Tapahtumayhteistyön suunnittelu aloitetaan hyvissä ajoin, sillä messupaikat tulee varata usein jopa vuotta aikaisemmin ennakkoon. Olethan yhteydessä omaan yhteyshenkilöösi ja pyydä tarjous, mikäli tapahtumamarkkinointi kiinnostaa ja haluat näkyä Otavamedian puhuttelevien ja haluttujen brändien rinnalla. Tapahtumanäkyvyys myydään aina yhdessä muun mediakokonaisuuden kanssa.

Tässä muutama esimerkki tapahtumista, joilla Otavamedia on mukana vuonna 2020:

  • Matkamessut, Helsinki
  • Venemessut, Helsinki
  • Kevätmessut, Helsinki
  • Erämessut, Riihimäki
  • Lapsimessut, Helsinki
  • Asuntomessut, Tuusula
  • Habitare, Helsinki
  • Kirjamessut, Turku
  • Kirjamessut, Helsinki
  • I Love Me, Helsinki

Tapahtumamarkkinoinnin caset

Tutustu työnäytteisiin

Kiinnostuitko tapahtumamarkkinoinnista? Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi ja kysy lisää!

Ota yhteyttä