Midsonan laadukkaat sisällöt tavoittivat laajasti terveydestä ja hyvinvoinnista kiinnostuneet

Kolmen terveysbrändin natiiviartikkelit Annassa ja Kotiliedessä sitouttivat lukijat terveyden äärelle.

Jaa

1. Lähtötilanne

Hyvinvointi- ja terveystuotteisiin panostava Midsona halusi keväällä 2025 kasvattaa tunnettuuttaan ja ohjata kuluttajia tutustumaan kolmeen eri ravintolisäbrändiin: Tolonen D-vitamiini, Nordic Health -rautavalmiste ja Bertil’s Viviscal Strong. Tavoitteena oli tavoittaa erityisesti terveys- ja hyvinvointiteemoista kiinnostunut kohderyhmä luotettavassa ympäristössä, lisätä keskustelua aiheista sekä ohjata liikennettä jälleenmyyjien verkkokauppoihin.

2. Ratkaisu

Otavamedia toteutti jokaiselle tuotteelle oman neljän viikon natiivimainoskampanjan, joka sisälsi artikkelit Annan ja Kotilieden digikanavissa, natiivinostot Otavamedian verkostossa, uutiskirjenäkyvyyden sekä orgaanisen ja maksetun somen tukemaan sisältöjen löydettävyyttä. 

Midsona toimitti artikkelisisällöt, jotka Otavamedia muokkasi natiivimuotoon. Somessa sisältöjä jaettiin sekä orgaanisesti että maksetusti, mikä toi kampanjoille lisävolyymia ja aktivoi keskustelua.

Tutustu natiiviartikkeleihin oheisista linkeistä

3. Tulokset

Midsonan kevään 2025 natiivimainonnan kokonaisuus onnistui erinomaisesti. Kaikki kolme kampanjaa ylittivät odotukset sivunkatseluissa ja sitoutumisessa. Sisällöt herättivät aktiivista ja rakentavaa keskustelua kohderyhmän keskuudessa ja somemainonnan kustannustehokkuus oli poikkeuksellisen hyvä.

  • Tolosen kampanja sai yli 40 000 sivukatselua ja keskimääräinen lukuaika oli lähes minuutin. Kampanja näkyi yli 2 miljoonaa kertaa Otavamedian verkostossa.
  • Nordic Health -kampanja keräsi lähes 35 000 sivukatselua ylittäen kaikki odotukset verrattuna muihin vastaavan kaltaisiin sisältöihin Otavamedian verkostossa.
  • Viviscal Strong sitoutti artikkelin äärelle lähes 40 000 lukijaa keskimäärin yli minuutiksi. Aihe herätti yhteisöllistä ja hyvässä hengessä käytyä keskustelua myös somen puolella.

Kampanja osoitti, että yhdistämällä laadukkaat natiivisisällöt, monikanavaisen näkyvyyden ja sosiaalisen median tukitoimet voidaan rakentaa kokonaisuus, joka paitsi tavoittaa laajasti myös saa yleisön osallistumaan ja sitoutumaan. Yhteensä artikkelit saivat n. 115 000 sivukatselua ja natiivinostot lähes 5 miljoonaa näyttökertaa.

”Otavamedian naiskohderyhmien kiinnostus terveys- ja hyvinvointiaiheita kohtaan siivitti Midsonan natiivikampanjoiden lentoa. Hyödyllinen, opastava vinkkisisältö keräsi näissäkin kampanjalähdöissä runsaasti silmäpareja: onnistuimme tarjoamaan mainostajalle erinomaiset tulokset!”, hehkuttaa Otavamedian kaupallinen tuottaja Henna Manninen.

115 000 sivukatselua
natiivinostoilla 5 miljoonaa näyttökertaa

Tolosen D-vitamiinikampanja keräsi todella korkeat katseluluvut ja Nordic Health kampanjan sitoutumisaste oli korkea.

Kaisa Mikkola
Brand Manager
Midsona Finland Oy

Yhteistyö Otavamedian edustajan kanssa oli todella joustavaa ja kampanja räätälöitiin meidän tarpeitamme vastaavaksi. Bertil´s Viviscal -kampanjan sivunkatselun tulos ja kampanjan sitoutumisluvut olivat ilahduttavan korkealla tasolla.

Saija Havulinna
Tuoteryhmäpäällikkö
Midsona Finland Oy

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.