Natiivikampanja toi tuhansia sitoutuneita lukijoita

Dacian natiiviartikkeli Tekniikan Maailmassa herätti keskustelua ja sai lukijat viettämään aikaa artikkelin parissa.

Jaa

1. Lähtötilanne

Kampanjan keskeinen tavoite oli tuoda Dacia Duster esiin oikeassa kontekstissa luonto- ja autoiluhenkiselle yleisölle, ja tarjota heille helposti lähestyttävää sisältöä. Tarkoituksena oli varmistaa, että viesti tavoittaa kohderyhmänsä tilanteessa, jossa he ovat vastaanottavaisia, esimerkiksi autoiluun, arjen kulkemiseen ja elämäntapavalintoihin liittyvän sisällön parissa.

Kampanjalla haluttiin rakentaa positiivista mielikuvaa ja aktivoida lukijoita tutustumaan Dusterin ominaisuuksiin. Laajalla näkyvyydellä haluttiin kertoa Daciasta luotettavana ja järkevänä valintana sekä ohjata yleisöä tutustumaan tarkemmin mallistoon ja sen etuihin.

2. Ratkaisu

Otavamedia toteutti Dacialle houkuttelevan outdoor-teemaisen, monikanavaisen kampanjan, joka sai laajaa näkyvyyttä ja tavoitti erityisen sitoutuneita lukijoita. Tekniikan Maailman sekä Erän, Kipparin ja Metsästys ja Kalastus-lehden parista löytyi kampanjalle täydellinen yleisö.

Tekniikan Maailman sivuille tuotettua natiiviartikkelia rikastaa eräretkellä kuvattu herkullinen video- ja kuvamaailma, mistä näet esimerkkejä ohessa. Aidon retkitunnelman tarjosi autenttinen kuvaustilanne ja kalastuksen harrastajat, jotka tallensi videolle ja stillikuviin ammattikuvaaja Anton Reenpää.

Kampanjaan sisältyi lisäksi nostoja Tekniikan Maailman uutiskirjeissä sekä sosiaalisessa mediassa. Natiivinostoja tehtiin lisäksi erälehti.fi-, kipparilehti.fi– ja metsastysjakalastus.fi-sivuilla.

3. Tulokset

Kampanja onnistui tavoitteissaan hyvin. Artikkeli sai yli 24 000 sivukatselua ja sen parissa viihdyttiin keskimäärin 1 minuutti 26 sekuntia.

Sosiaalisen median keskustelu oli positiivista ja yhteisöllistä. Kommentoijat jakoivat kokemuksiaan eri automerkeistä, varustelutasosta ja laadusta – ja useat kehuivat Dusteria. Yhteensä somessa tavoitettiin lähes 300 000 näyttökertaa.

Maksettu somemainonta toimi tehokkaasti: klikin hinta oli vain 0,09 €, mikä on erinomainen tulos mieskohderyhmälle. Mainokset toivat artikkeliin yhteensä lähes 12 000 klikkausta, mikä vahvisti kampanjan tavoitetta saada potentiaaliset asiakkaat tutustumaan Dusteriin syvemmin.

”Nautin kampanjan tuotannosta todella paljon. Oli ilo tehdä yhdessä töitä Dacian kanssa ja toivottavasti pääsemme tulevaisuudessakin tekemään tämän tyylisiä kokonaisuuksia”, kommentoi kampanjan kaupallinen tuottaja Thomas Reenpää.

Yli 24 000 sivukatselua
Keskimääräinen lukuaika 1:26
Lähes 300 000 näyttökertaa somessa

Projektin suunnittelu eteni sujuvasti yhteistyössä tuottajan kanssa, ja toiveet kampanjan sisällöstä käytiin läpi huolellisesti palavereissa. Kuvausreissun jälkeen saimme valita käyttöön sopivimmat videot ja natiiviartikkeli oli niin hyvin kirjoitettu, ettei siihen tarvittu juuri muokkauksia. Lopputuloksena syntyi laadukas kampanja, joka tavoitti selvästi kohderyhmän ja toi lisäarvoa myös somekanaviimme.

Ann-Marie Purontaus
Markkinointipäällikkö
Dacia

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.