Novart kasvatti tunnettuuttaan natiivikampanjalla erinomaisin tuloksin

Monikanavainen kampanja keräsi upean määrän näyttöjä, klikkejä ja lukijoita.

Jaa

1. Lähtötilanne

Novart on toimittanut suomalaisille keittiöitä mittatilaustyönä vuodesta 1945. Tämänkertaisen kampanjanlähdön tarkoitus oli esitellä Anni ja Ilkka Ihamäen vastaremontoitua kotia ja Novartin toteuttamaa upeaa keittiötä ja sen arkea helpottavia ratkaisuja.

Otavamedia ja Novart ovat tehneet pitkäjänteistä yhteistyötä useamman vuoden ajan ja kampanjat ovat olleet aina lähtökohtaisesti menestyksekkäitä – eikä tämäkään kampanjalähtö ollut poikkeus.

2. Ratkaisu

Kampanjan tavoitteeksi asetettiin Novartin bränditunnettuuden kasvatus ja se, että kuluttaja viettäisi brändin sisältöjen parissa mahdollisimman paljon aikaa. Kanaviksi valikoituivat natiiviartikkeli, sosiaalinen media ja display-mainonta. Natiiviartikkeli näkyi laajasti Kotiliesi.fi:ssä, Anna.fi:ssä ja Kaksplus.fi:ssä sekä näiden uutiskirjeissä ja somekanavissa.

Thomas Reenpää, Otavamedian kaupallinen tuottaja on tyytyväinen Otavamedian ja Novartin yhteistyöhön:

”Novartin kampanjoiden menestyksen taustalla on heidän selkeä visionsa tahtotilasta, brändi-ilme, laadukkaat kuvat ja materiaalit kampanjan rakentamista varten, sekä hyvin harkitut ja tuotetut sisällöt, jotka aidosti kiinnostavat lukijoita.”

Esimerkki artikkelista Kotiliesi.fi:ssä
Esimerkki display-mainonnasta

3. Tulokset

Otavamedia ja Novart voivat molemmat olla tyytyväisiä yhteistyössä tehdyn kampanjan tuloksiin. Novart on aiemminkin onnistunut erinomaisesti aktivoimaan lukijoita esimerkiksi arvontojen ja muiden pelien avulla. Viimeisen silauksen tälle kampanjalle toi kaikkien rakastama Anni Ihamäki. Annin ja Ilkan keittiöremontti oli saanut somessa valmiiksi runsaasti näkyvyyttä ja tässä kampanjassa monikanavainen kokonaisuus todisti jälleen toimivuutensa.

Natiivikampanja sai huikeat yli kolme miljoonaa impressiota ja lähes 116 000 sivun katselua. Orgaaniset ja maksetut somenostot saivat lähes 345 000 näyttökertaa. Keskimäärin sivukävijä vietti aikaa kunkin median sivuilla lähes 3,5 minuuttia.

Yli 3 miljoonaa impressiota
116 000 sivun katselua

Artikkelin sisältö ja kokonaisuus oli erittäin hyvä, tulokset olivat huikeat ja antoivat meille suuntaviivoja ja sisältöideoita ensi vuodelle.

Annina Arlegui
Digital Marketing Producer
Novart

Kysy lisää

Thomas Reenpää
Kaupallinen tuottaja
+358 44 569 4833

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.