Natiivikampanja herätti kiinnostuksen kattaviin varainhoitopalveluihin

Jaa

1. Lähtötilanne

S-Pankki Privaten tavoitteena oli kasvattaa brändinsä tunnettuutta sekä varainhoitopalveluidensa näkyvyyttä. Kampanja oli kohdennettu ja tarkkaan rajattu erityiselle kohderyhmälle: Private Banking -palveluista kiinnostuneille henkilöille.

Otavamedian Mediamyynti ja tuotantotiimi suunnittelivat yhdessä asiakkaan kanssa käytännönläheisen ja samalla vaikuttavan kampanjan, joka pyrki tavoittelemaan tehokkaasti tarkan kohderyhmän ja olisi sisällöltään erityisen puhutteleva heille.

2. Ratkaisu

Lopputuloksena syntyi natiivikampanja, jonka keskiössä oli asiakastarina S-Pankki Privaten tyytyväisestä asiakkaasta Marcus Grönholmista.

Artikkeli julkaistiin Suomenkuvalehti.fi:ssä ja liikenteenohjausta toteutettiin Golfpiste.com ja Venelehti.fi:stä. Lisäksi kampanjaa vahvistettiin Otavamedian kanavilla display-bannereilla, outstream-videoilla sekä sosiaalisen median ja uutiskirjeiden avulla, mikä takasi sen laajan näkyvyyden. Artikkelin pääset lukemaan linkistä:

Kampanjaa ja S-Pankin omaa käyttöä varten kuvattiin video tukemaan heidän brändi-imagoaan. Artikkelin ympärille rakennetun videotuotannon ydintavoitteina oli:

  • Lisätä tietoisuutta S-Pankki Privaten palveluista (Private Banking, Family Office & Wealth Planning)
  • Luoda mielikuvia lämpimästä, helposti lähestyttävästä, samaistuttavasta ja empaattisesta lähestymistavasta
  • Korostaa viestiä: ’’Asiantuntijuus takaa huolettomuuden – asiakas voi keskittyä varallisuudesta nauttimiseen’’

Videon kuvaus tapahtui tammikuussa 2023 Grönholmin kotitilalla Inkoossa, ja sen kesto on kokonaisuudessaan noin kaksi minuuttia.


Kuvia kampanjan toteutuksesta, kuvat saa suuremmaksi klikkaamalla.

Katso videon lyhyt ja pitkä versio alta!

3. Tulokset

Kampanja onnistui erinomaisesti ja puhutteli haluttua kohderyhmää, sillä 54 % tavoitetuista katsoi videon kokonaan loppuun. Lisäksi kampanja keräsi sosiaalisessa mediassa tarkan kohderyhmän ja saavutti sitoutumisia yhteensä noin 5 500 kommenttien, klikkauksien, tykkäyksien ja jakojen muodossa.

”Lopputuloksesta tuli laadukas ja se täytti odotuksemme, artikkeli oli tyylikäs ja siihen upotettu video on saanut paljon positiivista palautetta sisäisesti!” kommentoi S-Pankin Janne Hintsala.

  • Mainos sai kiitosta kiinnostavasta, informatiivisesta ja visuaalisesti houkuttelevasta sisällöstä. Se herätti arvostusta varainhoidosta ja asiakastarina koettiin mielenkiintoiseksi.

Kampanjan vastaava tuottaja, Otavamedian Mats Stenvall kommentoi yhteistyötään asiakkaan kanssa:

”Yhteistyö S-Pankin kanssa on hyvä esimerkki siitä, kuinka sujuva ja tehokas yhteistyö voi olla, kun molemmat osapuolet ovat sitoutuneita yhteisiin päämääriin. Alusta alkaen kommunikaatio S-Pankin kanssa on ollut helppoa ja avointa, mikä on luonut vahvan perustan määrätietoiselle työskentelylle.”

54 % tavoitetuista katsoi videon kokonaan loppuun
Laaja sitoutuminen somessa

Tämä oli ensimmäinen videotuotantomme Otavamedian kanssa. Pidin siitä, että tuotanto ja media oli paketoitu helpoksi asiakkaalle. Prosessi oli erittäin perusteellinen ja jouheva. Lopputuloksesta tuli laadukas ja se täytti odotuksemme, artikkeli oli tyylikäs ja siihen upotettu video on saanut paljon positiivista palautetta sisäisesti!

Janne Hintsala
Markkinointipäällikkö
S-Pankki

Kysy lisää videotuotannoista!

Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401

Ota yhteyttä

Caset

Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.