Sunin tiskikonetabletit saivat huikean tavoittavuuden natiivikampanjalla
Hyödylliset ja yllättävätkin vinkit saivat aikaan aktiivista keskustelua ja toivat valtavasti näkyvyyttä Unileverin sisällöille.
1. Lähtötilanne
Unileverin kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Sunin brändimielikuvaa ja antaa kuluttajille hyödyllisiä vinkkejä sekä aktivoida heitä.
2. Ratkaisu
Kampanjan ajankohta oli kevät 2022 ja kampanja tehtiin yhteistyössä mediatoimisto GroupM:n kanssa. Otavamedian tiimi suunnitteli Unileverille kahden artikkelin natiivikampanjan, joka sopi loistavasti lukijoiden opastamiseen. Artikkeleissa tarjottiin lukijoille hyödyllisiä ja yllättäviäkin vinkkejä tiskikonetablettien käyttöön sekä astioiden pesuun. Molempiin artikkeleihin otettiin kampanjaa varten personoidut valokuvat.
Medioiksi valikoituivat Kotiliesi ja Anna, jotka tavoittavat hyvin siivoamisesta ja kotoilusta kiinnostuneet. Artikkeleihin ohjattiin natiivinostoilla, uutiskirjenostoilla ja some-postauksilla.
Pyrimme vahvasti aktivoimaan lukijoita vinkkien kokeilemiseen. Toisessa artikkelissa oli esimerkiksi lisänä kevyt tietovisa, jossa oli mukana arvonta. Pääset lukemaan natiiviartikkelit linkeistä:
- Tiskikonetabletti on kodin superpuhdistaja – maailmalla leviävä siivoustrendi ihastuttaa, kokeile itse!
- Tunnistatko nämä astianpesuun liittyvät pulmatilanteet? Näin ratkaiset ne helposti.
Alla on esimerkkejä kampanjan toteutuksista, kuvat suurentuvat klikkaamalla.
3. Tulokset
Kampanja sai erittäin paljon näkyvyyttä eri Annan ja Kotilieden kanavissa. Kahden kuukauden aikana näyttökertoja eri kanavissa kertyi huimat 3,2 miljoonaa. *Lukuun on laskettu yhteen natiivinostojen ja somepostausten näyttökerrat. Hienosti aktivoitunut kohderyhmä antoi kampanjalle myös orgaanista näkyvyyttä, mikä ilahdutti niin Otavamedian tiimiä kuin Unileveriä. Kampanja kiinnosti ja siitä puhuttiin!
Otavamedian natiivitiimin tuottaja Pinja Karvonen kommentoi kampanjaa näin:
”Kampanjan sisällöt menestyivät erinomaisesti ja saavutimme huikeat tulokset. Tarjosimme natiiviartikkelien avulla lukijoille hyödyllisiä ja uudenlaisia siivousvinkkejä. Onnistuimme aktivoimaan lukijoita ja luomaan keskustelua. Erityisesti tiskikonetablettien hyödyntäminen normaalista poikkeavalla tavalla herätti lukijoiden kiinnostuksen ja sisältöihin myös reagoitiin paljon. Yksittäisenä vinkkinä kenkien peseminen tiskikoneessa nostatti eritoten keskustelua ja ihmetystä.”
Kampanjan ensimmäinen artikkeli tutkittiin Kotiliesi.fi-sivustolla
Tutkimuksen toteutti Digitalist, tutkimuskyselyyn vastasi 150 henkilöä. Tutkimuksen tulokset tukivat vahvasti kampanjan onnistumista:
- 97 % luki artikkelin
- 97 % koki mainoksen itseään kiinnostavaksi
- 93 % oli kiinnostunut ostamaan tuotteen
Poimintoja asiakkaiden avoimista tutkimusvastauksista:
- Aion kokeilla vessanpöntön puhdistamista pesukonetabletilla heti seuraavalla kerralla.
- Ihan uusia mahdollisuuksia, joita en olisi itse hoksannut
- ASIAA, käyttömahdollisuudet hyvin kerrottu. Otan käyttöön.
- Hyvä idea käyttää kotona jo olevia aineita muuhunkin kuin tiskikoneeseen.
- Mielenkiintoinen, mietityttää kyllä hygienia, jos apk:ssa pyörittää kenkiä…
- Yllättäviä niksejä. Kokeilen ehdottomasti.
- Todella kiinnostava ja menee käyttöön!
- Oli kiinnostavaa lukea, mihin kaikkeen tiskitabletteja voi käyttää. On hyvä voida vähentää keittiössä ja muualla käytettävien kemikaalien määrää, joten tämän artikkelin kannustamana aion kokeilla paria siinä mainittua juttua.
- Mukavia ajatuksia, minulla ei ole tiskikonetta, mutta ostan pesutabletteja puhdistamaan esim. pohjaan palaneeseen kattilaan ja nyt sain lisää ideoita, huippua!
Kysy tarkemmin kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
The collaboration with Otavamedia worked very well, it has been a smooth process and they were always quick to respond. As they put in a great effort to make the campaign and articles successful the overall result was above expectation, and I would indeed work with them again in the future.
Brand Manager
Unilever
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Natiivimainonta
-
Verkkomainonta
-
Some-markkinointi
-
Anna.fi
-
Kotiliesi.fi
Monipuolinen natiivimainonta
Tutustu natiivin mahdollisuuksiin
Pyydä ehdotus teille sopivasta natiivikampanjasta
Satu Laksola
Vastaava tuottaja
+358 44 048 7401
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.