

Unelmien joulu:
S-marketin kampanja Kotiliesi.fi:ssä oli menestys
S-marketin kampanja Kotiliesi.fi:n Unelmien joulu -teemaosiossa sai kuluttajien keskuudessa hyvän huomioarvon, herätti myönteisiä mielikuvia ja kasvatti ostohalukkuutta.
1. Lähtötilanne
Pitkäaikainen yhteistyökumppanimme S-market halusi vahvistaa brändimielikuvaansa laadukkaana ja edullisena ruokakauppana, jossa on laaja valikoima. Kampanjan lisäksi haluttiin tutkia mainosten huomioarvoa ja niiden vastaanottoa kuluttajien keskuudessa kyselytutkimuksen avulla.
Otavamedian Mediamyynti ja Digitaalisen kehittämisen tiimi suunnittelivat yhdessä S-marketin kanssa tehokkaan ja vaikuttavan kampanjakokonaisuuden tavoitteen saavuttamiseksi.

2. Ratkaisu
Kanavaratkaisuksi valikoitui Unelmien joulu -teemaosio Kotiliesi.fi-verkkosivustolla, missä S-marketin tunnelmalliset, kutsuvat ja jouluiset mainossisällöt täydensivät teemaosion sisältöä saumattomasti. Kampanja toteutettiin 21.10.2024–26.12.2024 välisenä ajanjaksona, jonka aikana toteutettiin kuuden mainoksen kampanjakokonaisuus Otavamedian kanavissa.
Mainoksissa pyrittiin saavuttamaan visuaalisesti yhtenäinen, tunnelmallinen ja lämmin ilme vaihtuvilla teemoilla ja ruokakuvilla. Ne olivat näkyvillä Kotilieden avaussivulla ja Unelmien joulu -teemaosion etusivulla sekä artikkeli- ja reseptisivuilla.
Materiaaleissa käytettiin myös S-marketin logoa, joka oli näkyvillä kaikissa Unelmien joulu -teemaosion mainosmateriaaleissa, Kotilieden uutiskirjeen mainosbannerissa sekä Otavamedian printtilehdissä.
Katso alta esimerkkikuvia kampanjan ja logon näkyvyydestä eri kanavissa. Klikkaa kuva suuremmaksi.




3. Tulokset
S-marketin yhteistyö Kotiliesi.fi:n Unelmien joulu -teemaosiossa oli jälleen menestys, ja kampanjatulokset ovatkin parantuneet entisestään joka vuosi. Vuoden 2024 Unelmien joulu saavutti ennätyksellisen määrän sivukatseluja vaikuttavalla ja monipuolisella resepteihin, vinkkeihin ja käsitöihin keskittyvällä sisällöllään, joissa mainokset olivat merkittävä osa teemaosiota.
Kampanjan kokonaisvaikutus parantui merkittävästi viime vuoteen verrattuna. Lisäksi se osoittautui elintarvikemainontaa tehokkaammaksi kaikilla tutkituilla osa-alueilla. Mainokset tavoittivat 1,2 miljoonaa silmäparia, saivat lähes 5 miljoonaa näyttökertaa ja yli 135 000 klikkausta. Kampanja sai viime vuoden tapaan hyvän huomioarvon kuluttajien keskuudessa ja koko kampanjan tasolla myönteinen mielikuva ja ostokiinnostus kasvoivat. Kuluttajat kokivat mainokset myös itselle tarkoitetuksi ja S-marketille sopivaksi.
Otavamedian Virpi Åberg kommentoi yhteistyötä asiakkaan kanssa:
”S-marketin kanssa on ollut ilo tehdä pitkäjänteistä yhteistyötä teemaosioiden kanssa ja tavoitteenani on aina ylittää asiakkaan odotukset hyvillä tuloksilla joka vuosi. S-market on kumppanina erittäin innostava ja inspiroi koko Otavamediaa.”
Kysy lisää kampanjan tuloksista Mediamyynnistä!
S-marketille kumppanuus Unelmien joulu -teemaosiossa on melkeinpä jo loppuvuoden sesongin vakiokalustoa. Kotiliesi tarjoaa meille luontevan ympäristön ja yhteistyö on selvästi kehittänyt mielikuvia oikeaan suuntaan. Meille on myös tärkeää sujuva ja proaktiivinen kumppanuus, joka toteutuu Otavamedian kanssa todella hyvin.
Digital Marketing Strategist
S-ryhmä
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Kotiliesi.fi
-
Verkkomainonta
-
Kotiliesi-lehti
-
Monikanavainen kampanja
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.


Ruokatiedon Hyvää Suomesta -merkille kattava näkyvyys Otavamedian kanavissa

ATV FINLAND: TM-testivoitto tyhjensi mopovarastot

Otava – Kirjan tie vastuullisesti

WordDive – Yhden päivän tuotanto, joka kasvatti brändin tunnettuutta mukaansatempaavilla videoilla

BMW: Katseet pysäyttävä aikakauslehtikampanja

Natiivikampanja herätti kiinnostuksen kattaviin varainhoitopalveluihin
