Volkswagenin tuotelanseeraus tehtiin onnistuneesti verkkolähetyksenä
Vuoden tärkein tuotelanseeraus – 8. sukupolven Volkswagen Golf
1. Lähtötilanne
Volkswagen Suomi oli tehnyt valmistelut lähettääkseen 150 jälleenmyyjää Saksaan tutustumaan täysin uudistetun Golf 8:n ominaisuuksiin tehtaallaan Saksassa. Tärkeää oli saada ihmiset auton lähelle, jotta uudet teknologiset ratkaisut ja ominaisuudet konkretisoituisivat jokaiselle. Tilaisuuden peruunnuttua Korona-pandemian takia, oli nopeasti kehiteltävä uusi tapa tuoda auto katsojan luokse.
2. Ratkaisu
Volkswagenille oli tärkeää matkan peruuntumisesta huolimatta saada tieto uuden tuotteen ominaisuuksista jälleenmyyjille heti lanseerauksen yhteydessä, joten he tarttuivat ennakkoluulottomasti mahdollisuuteen järjestää tilaisuus verkossa toteutettavana livelähetyksenä. Otavamedia OMA toteutti menestyksekkään 1,5 tunnin virtuaalisen etätapahtuman viiden Volkswagenin tuoteasiantuntijan, neljän kameran ja Otavamedia Live -alustan avulla.
Tapahtuman vuorovaikutteisuus toteutettiin Teams-chatin avulla. Katsojat pystyivät esittämään koko tilaisuuden ajan kysymyksiä lähetykseen mukaan nostettaviksi. Livelähetyksen ansiosta huolellisesti suunniteltua koulutusta ei tarvinnut peruuttaa tai siirtää, vaan ajankohtainen tieto saatiin välitettyä jälleenmyyjille alkuperäisessä aikataulussa. Ammattilaisten yhteistyöllä onnistuimme hyvin. Alta pääset kurkistamaan kuvauksen kulisseihin.
Korona-pandemian vuoksi emme voineet järjestää uuden Volkswagen Golfin tuotekoulutusta tuttuun tapaan kasvokkain myyjien kanssa. Syntyi ensimmäinen tuotekoulutus livelähetyksenä koko vähittäiskauppaverkostollemme. Yhteistyö Otavamedian kanssa toimi todella ketterästi ja laadukkaasti, suunnittelusta toteutukseen. Poikkeustilanne luo uusia toimintatapoja myös tulevaisuuteen.
Kehityspäällikkö
Volkswagen Suomi
3. Tulokset
- Webcast-lähetys saatiin onnistuneesti purkkiin K-Auton oman henkilökunnan avulla, vaikka jännitys ennen lähetystä oli käsin kosketeltavissa. Tuntia ennen lähetystä tehty kenraaliharjoitus helpotti kameran edessä työskentelyä.
- Kutsun koulutustilaisuuteen oli saanut 160 henkilöä, joista livenä tilaisuutta katsoi 152 henkilöä!
- Volkswagen sai tietysti käyttöönsä laadukkaan koulutustallenteen, jota voi katsoa aina tarpeen mukaan uudelleen.
Menestysresepti
Näillä keinoilla Otavamedia auttoi saavuttamaan tulokset.
-
Webcast
-
Videotuotannot
Sopisiko livelähetys teidän tarpeisiinne?
Livelähetys voi monesti myös korvata fyysisen tapahtuman.
Ota yhteyttä, kerron mielelläni lisää
Päivi Laakso
Asiakasvastaava tuottaja
+358 50 327 5328
Caset
Hae inspiraatiota oman menestystarinasi rakentamiseen.