Kepeää, kaunista ja koskettavaa – tätä sisältöä yleisö haluaa kesällä
Otavamedian yleisö on kesälläkin aktiivinen, mutta eri tavalla kuin hektisen arjen aikana. Kysyimme lukijoiltamme, millainen sisältö puhuttelee heitä kesällä. Vastaus oli selvä: kepeys, visuaalisuus ja tunne ovat kovaa valuuttaa. Tässä ympäristössä brändisi voi loistaa, kun se osaa rauhoittaa eikä rasita. Yllättävää? Ehkä ei: jopa 40 % harkitsee tai on jo kokeillut somepaastoa kesän aikana.
Kesä kutsuu oivaltavaa ja rauhallista sisältöä – ja Otavamedia vastaa siihen
Kesällä Otavamedian vahvuudet korostuvat: aikakauslehdet, verkkobrändit ja lyhytvideosisällöt tarjoavat hyväntuulista, visuaalista ja oivaltavaa sisältöä, joka sopii täydellisesti lomatunnelmaan.
Yleisön TOP 6 -toiveet kesäsisällöiltä:
- Kevyet ja hyväntuuliset – 30 %
- Inspiroivat ja idearikkaat – 21 %
- Syvälliset ja rauhoittavat – 18 %
- Visuaaliset ja esteettiset – 15 %
- Uutisvirta ja päivitykset – 9 %
- Nopeat ja selattavat – 7 %
Kesällä sisältö saa hengittää – ja niin saa myös lukija.
Otavamedian brändit kuten Anna, Kotiliesi, Seura ja Suomen Kuvalehti tarjoavat juuri tämänkaltaisia sisältöjä – laadukkaasti paketoituina printissä, digissä ja videona.
Jo 40 % harkitsi tai kokeili somepaastoa, mikä muuttuu kesällä?
Vaikka 60 % ei ole pitänyt somepaastoa, neljä kymmenestä on pysähtynyt miettimään omaa somenkäyttöään – ja moni myös kokeillut sometaukoa. Tämä kertoo murroksesta: valikoivuus lisääntyy, kun satunnainen skrollaus vaihtuu tarkoitukselliseen sisältöön.
Kyse ei ole somen vastustamisesta, vaan merkityksen vaatimuksesta
Yhä useampi haluaa kesällä:
- rauhoittua informaatiotulvalta
- keskittyä omaan hyvinvointiin ja läsnäoloon
- valita, mitä sisältöä kuluttaa ja miksi
Brändille tämä yleisö on ainutlaatuinen mahdollisuus
Yleisö, joka pysähtyy ja valitsee sisältönsä huolella, tarjoaa mainostajalle harvinaisen tilaisuuden. Näitä ihmisiä ei tavoiteta huutamalla – vaan puhumalla samaa kieltä.
- Sijoitu luottamusta herättävään, bränditurvalliseen ympäristöön
- Tarjoa rauhoittavaa, ajattelevaa tai iloa tuottavaa sisältöä
- Ole kumppani, ei keskeytys
Tänä kesänä brändisi voi olla se hyvä tauko.
Hyödynnetään kesän tunnelma yhdessä
Otavamedian monikanavainen ympäristö on täydellinen paikka kampanjalle, joka haluaa koskettaa, ilahduttaa tai inspiroida ilman meteliä. Olemme vahvoilla siellä, missä yleisö haluaa nyt olla.
Otetaan kahvit ja suunnitellaan teille kesäkampanja, joka jää mieleen.
Laatusisällöt ovat olennainen osa lomaa
Jari Koskelo
Asiakkuuspäällikkö
+358 40 527 9890