Otavamedia OMAlle kultaa Folio Awardseissa

Otavamedia OMAn uudistama Pauligin Barista-lehti voitti kultaa arvostetussa Folio: Ozzie Awards -kilpailuissa. Lisäksi kaikki kolme kilpailuun osallistunutta Otavamedia OMAn suunnittelemaa ja tuottamaa verkkosivua saivat kunniamaininnan.

Diana Törnroos

Paulig haluaa tuoda Barista-lehdellään baristojen elämäntyyliä ja kahvin ympärillä olevaa maailmaa enemmän näkyville ja lähemmäs suurta yleisöä.

Otavamedia OMAn uudistama Pauligin Barista-lehti voitti kultaa arvostetussa Folio: Ozzie  Awards -kilpailuissa. Barista-lehden uudistus palkittiin kilpailun B-to-B – Redesign -sarjassa.

Otavamedia OMA uudisti Pauligin kahvialan ammattilaisille suunnatun Barista-lehden sisällön ja konseptin viime keväänä. Muutos oli osa Pauligin kokonaisilmeen päivitystä.

”Nyt toteutettu lehden ulkoasu noudattaa Pauligin uutta, raikasta ilmettä”, kertoo Baristan visuaalisuudesta vastaava AD Väinö Teittinen.

Aikakauslehtimäisyys tavoitteena

Palkitun ulkoasun on suunnitellut Otavamedia OMAn AD Miikka Tikka. Hänen mukaansa lehteä haluttiin lähteä kehittämään aikauslehtimäisempään suuntaan.

”Halusimme tuoda elämäntyyliä ja kahvin ympärillä olevaa maailmaa enemmän näkyville ja lähemmäs suurta yleisöä. Alleviivasimme tarinallisuutta ja helppoa lähestyttävyyttä käärimällä sisällöt houkuttelevasti entistä kompaktimpaan formaattiin”, Tikka kertoo.

Barista-lehden päätoimittaja Emmi Kinnusen mukaan lehden uudistaminen oli luonteva askel, koska koko Paulig-brändiä on uudistettu viime vuosina. Barista-lehden uudistuksella haluttiin  tuoda näkyväksi Pauligin ja Paulig Barista -instituutin intohimo ja tieto-taito kahvia kohtaan.

Intohimoa ja tietotaitoa samassa paketissa

Uudistuksella haluttiin  tuoda näkyväksi Pauligin ja Paulig Barista -instituutin intohimo ja tieto-taito kahvia kohtaan.

”Olemme olleet aivan hurjan innoissamme uudistuneesta lehdestä ja saaneet OMAn toimitustiimiltä rohkeutta ja paloa kehittää Barista-lehteä ja siihen liittyviä muita sisältöjä entistä innokkaammin eteenpäin. Koemme, että tämä on vasta alku – yhdessä tulemme varmasti tekemään vielä paljon upeita, kahvinmakuisia sisältöjä”, Kinnunen kommentoi ja jatkaa: ”Ozzien voitto tuntuu tietenkin upealta, otamme sen viestinä siitä, että uudistuminen ja rohkeus kannatti!”

Otavamedia OMAssa Pauligin Barista-lehden tekijätiimiin kuuluu  Suvi Maukonen, Väinö Teittinen, Selja Tiilikainen ja Diana Törnroos.

Eikä tässä vielä kaikki. Baristan upean voiton lisäksi kaikki kolme kilpailuun osallistunutta Otavamedia OMAn suunnittelemaa ja tuottamaa verkkosivua palkittiin kunniamaininnalla: Consumer-kategoriassa Helenin Arjessa-sivusto, Association / Non-profit -sarjassa Kelan Sosiaalivakuutus-lehden verkkosivu sekä Custom-kategoriassa Otavamedia OMAn oma verkkosivu.

Folio: Eddie & Ozzie Awards on maailman suurin aikakausjulkaisujen kilpailu ja hyvin arvostettu alallaan. Siihen osallistuu vuosittain yli 2 000 kilpailutyötä ympäri maailmaa.