Otavamedia uudisti Koivusen asiakaslehden
Otavamedia Sisältömarkkinointi on uudistanut Koivunen Oy asiakaslehden yhdistämällä kaksi eri kohderyhmille suunnattua lehteä. Tuloksena on AutoMate — uusi lehtikonsepti, joka vie autoilun asiakasviestinnän tulevaisuuteen.
Koivunen Oy tarjoaa kattavan valikoiman autojen korjaamo- ja varaosapalveluja sekä työkaluja. Kesästä 2022 alkaen se on ollut osa ruotsalaista MEKO-konsernia, Pohjois-Euroopan suurinta autojen jälkimarkkinoilla toimivaa yritystä. MEKO toimii ketjuliiketoiminnassa Ruotsin, Suomen, Norjan, Tanskan, Baltian maiden ja Puolan alueella. Suomessa Koivusen alla toimivat Fixus-korjaamoketju ja Fixus-varaosaliikkeet, Pohjoismaiden johtava autokorjaamo- ja varaosaketju Mekonomen, korjaamotyökalu- ja -laiteketju ToolPack sekä raskaan kaluston korjaamoketju MecaTruck.
Yrityksen viestintää ja asiakaskokemusta haluttiin parantaa yhdistämällä kaksi erillistä asiakaslehteä yhdeksi kokonaisuudeksi. Tavoitteena oli luoda yhtenäinen lehtikonsepti, joka parantaa yrityksen viestintää ja tukee asiakkaita heidän työssään samalla vahvistaen brändimielikuvaa.
Otavamedia Sisältömarkkinointi toteutti uudistuksen, jonka tuloksena Koivuselle syntyi moderni asiakaslehti, joka yhdistää aiemmat lehdet yhdeksi selkeäksi ja kohdennetuksi julkaisuksi.
Koivusen ja Otavamedian yhteistyö
MEKO Business Area Finlandin viestintäkoordinaattori Elsa Pankkonen kuvaili konseptiuudistusta jännittäväksi ja odotti innolla, miten laaja palvelu- ja tuotetarjonta yhdistettäisiin samaan lehteen. Hän arvosti huolellista visuaalista suunnittelua, joka tuotti selkeän ja toimivan lopputuloksen.
Pankkonen kuvaili myös ajatuksiaan Otavamedia Sisältömarkkinointi -tiimille ulkoistetusta työstä seuraavasti:
”Aluksi olin hieman jännittynyt, mutta ensimmäisen palaverin jälkeen luottamus nousi merkittävästi, kun työ selvästi siirtyi ammattilaisten käsiin. Yhteydenpito Otavamedia-tiimin kanssa koko uuden numeron valmistelun ajan oli myös saumatonta.”
Otavamedia Sisältömarkkinointi sitoutuu tarjoamaan asiakkailleen räätälöityjä ratkaisuja, jotka perustuvat tarkasti heidän toiveisiinsa ja tarpeisiinsa. Pyrimme luomaan uniikkeja sisältöjä, jotka vastaavat asiakkaidemme tavoitteita. Tutustu esimerkkeihin toteutuksistamme:
> Jobi – printtimedian menestyksekäs siirtyminen verkkoon
> MyVeho – printtimedian tyylikäs paluu automaahantuojan viestinnän työkaluksi
AutoMaten uusi konsepti
Uudistettu AutoMate on tulevaisuuden autoilun sanansaattaja, joka esittelee Koivusen palveluja ja tuotetarjontaa, vahvistaa Koivusen brändiä osana MEKO-konsernia ja tuo esille ammattitaitoisen henkilökunnan.
Lehti on saanut uuden konseptin, joka yhdistää raikkaan ilmeen ja sisällön, räätälöitynä kohderyhmien tarpeiden ja odotusten mukaan. Toimituksellisen sisällön lisäksi lehti sisältää uutena Otavamedian luomia advertoriaaliartikkeleita, jotka tarjoavat lukijoille ajankohtaista tietoa uutuustuotteista.
Otavamedian ulkoasupäällikkö Satu Karppinen, joka vastasi AutoMaten konseptin suunnittelusta, iloitsee seuraavasti:
”Konseptoinnissa otimme vahvasti huomioon lehden kohderyhmän ja esitimme heille kiinnostavat aiheet houkuttelevasti paketoituna. Uusi konsepti ei ainoastaan taustoita Koivusen laajuutta, vaan myös vahvistaa heidän asemaansa alan ykkösenä. Näistä asioista on ilo kertoa lukijoille!”
Lue lisää alta Otavamedian strategisen suunnittelun ja sisältökonseptin palveluista:
Tehdäänkö yhdessä uutta ja vaikuttavaa sisältöä?
Maarit Nykänen
Sisältömarkkinoinnin johtaja
+358 40 717 1726