Syksy tulee! Varmista, että olet mukana kuluttajan arjessa!

Elokuu käynnistää kuluttajan ostovoimaisimman kauden. Töihin, kouluun ja harrastuksiin palaavat kuluttajat tekevät tiiviissä tahdissa ostopäätöksiä, jotka helpottavat arjen sujumista. Nyt on aika varmistaa, että brändisi on esillä oikeaan aikaan, juuri silloin, kun ratkaisuja etsitään nopeasti ja päätökset tehdään vauhdilla.

Kuluttajan syksyn ostovoimaisin aika alkaa elokuussa, kun edessä on paluu töihin, kouluun ja harrastuksiin.

Lomien jälkeen suomalaiset palaavat rytinällä arkeen. Koulujen alku, harrastuskausien käynnistyminen ja töihin paluu tuovat mukanaan valtavan määrän hankintoja ja päätöksiä, joita tehdään tiiviissä tahdissa heti elokuun alusta alkaen. Perheissä ostetaan koulutarvikkeita, uusia vaatteita, kalentereita, urheiluvälineitä ja arkea helpottavia palveluita.

Syksyn kiireissä juoksevat kuluttajat ovat vastaanottavaisimmillaan uusille tuotteille ja palveluille, etenkin, jos ne liittyvät arjen sujuvoittamiseen. Syksyllä suomalaiset tekevät valintoja, joilla arki toimii, siksi syksyn 2025 mainospaikat menevät kaupaksi jo ennen ensimmäistäkään puista putoavaa lehteä.

Ja ne valinnat tehdään nopeammin kuin ehkä arvaatkaan, varmista siis jo nyt brändisi näkyvyys arjen käynnistyessä.

Paluuta arkeen kannattaa suunnitella jo nyt. Parin kuukauden päästä kuluttajat etsivät nopeita ratkaisuja, hyviä vinkkejä ja sujuvaa arkea. Me tarjoamme kanavat, joilla brändisi tavoittaa heidät tehokkaasti.

Syksyn mainospaikat otavamedia 2025

Suunnittele kampanjasi varhaiseen syksyyn.
Silloin kuluttajalla on motivaatio, tarve ja ostohalu kohdillaan.

Kotilieden valtaisan suosion saavuttanut “Arjen nopeat ja helpot” -osio palvelee kuluttajaa ja mainostajaa

Kotiliesi tomaattipasta
https://kotiliesi.fi/arjen-nopeat-ja-helpot/
Nopeat ja helpot

Kotilieden Arjen nopeat ja helpot -sivu on kuluttajien suosiossa syksyisin. Kiireisten päivien pelastajat, eli reseptit, vinkit ja niksiartikkelit houkuttelevat kuukausittain tuhansia silmäpareja.

”Mitä tänään syödään?” on kysymys, johon Kotiliesi tarjoaa vastauksen. Reseptin tai artikkelin keskellä mainoksesi saa aidon huomion ja tavoittaa kuluttajan tarpeen. Kotilieden Arjen nopeat ja helpot -sivu on yksi sivustomme käytetyimmistä sisällöistä, joiden joukosta tuhannet suomalaiset etsivät päivittäin helppoja reseptejä, nopeita vinkkejä ja toimivia ideoita ruokaostosten tueksi.

Sivun suosio kasvaa syksyllä merkittävästi, kun kesän rento ruokailu vaihtuu suunnitelmalliseen arkirytmiin. Vanhemmat, opiskelijat ja työssäkäyvät hakevat nopeita vastauksia arjen haasteisiin, ja ovat samalla erityisen vastaanottavaisia hyvin ajoitetulle mainonnalle.

Tämä sivu on aidossa kulutuskäytössä. Se ei ole vain inspiraation lähde, vaan arjen tehokas apuväline. Sisältöjen joukossa mainoksesi asettuu suoraan päätöksenteon hetkelle.

Syksyn mainospaikat otavamedia 2025

Hyvinvointi kiireisessä arjessa on syksyn kantava teema, jolle on laaja yleisö

Syksyllä ihmiset etsivät tasapainoa. Rytmi kiihtyy, mutta hyvinvointi ei saa jäädä. Kun arjen vaatimukset painavat päälle, kiinnostus hyvinvointia tukevia tuotteita ja palveluita kohtaan nousee hurjasti. Kuluttajat kaipaavat palautumista, stressinhallintaa, hyvää oloa ja konkreettisia keinoja jaksaa paremmin.

Olipa kyse ravintolisistä, liikuntapalveluista, unen parantamisesta tai arjen mielenrauhaa tukevista tuotteista, brändisi kannattaa olla esillä alkusyksystä. Otavamedian mediaympäristö tarjoaa hyvinvointia käsitteleville kampanjoille kohdennetun ja luotetun paikan tavoittaa oikea yleisö. Meillä tavoitat lukijat, jotka etsivät ratkaisuja ja ovat valmiita investoimaan omaan hyvinvointiinsa. Hyvinvointi ei ole trendi. Se on arvo. Näytä, miten brändisi tukee hyvää arkea ja kokonaisvaltaista hyvinvointia.

Tempo, tempo, tempo… Syksy on yhtä kiirettä!

Kalenterit täyttyvät ja päätökset tehdään nopeasti. Juuri siksi sinun kannattaa varmistaa, että mainoksesi on paikalla jo ennen kiireen huippua. Kalenterit täyttyvät nopeasti, arki alkaa rullaamaan täysillä ja kuluttajalla on koko ajan kiire. Tämä jatkuva liikkeessä oleminen on mahdollisuus: kun muut vasta aloittavat syksyn suunnittelun, sinä voit jo olla kuluttajan arjessa läsnä.

Viisas brändi varmistaa näkyvyytensä juuri silloin, kun päätöksiä aletaan tehdä eikä vasta silloin, kun kaikki muutkin ovat äänessä. Syksyn 2025 mainospaikat kannattaa siis varata ajoissa!

Syksyn mainospaikat otavamedia 2025
Syksyn mainospaikat otavamedia 2025

Varmista nyt brändisi näkyvyys koko syyskaudelle!

Ole mukana, kun arki alkaa – ota yhteyttä ja varaa näkyvyys syksylle!

Ota yhteyttä